שיחה:כוכב השחר (נשק)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת Gilgamesh בנושא ככוכב השחר איינו מלמד בקר

דורון:[עריכת קוד מקור]

תקנו אותי אם אני טועה, אבל כוכב השחר זה לא דווקא פטיש עם קוצים? ככה הוא תואר בפעם הראשונה ששמעתי עליו. הכלי שמתואר פה הוא לדעתי נבוט...

יש בלבול רב בין המונחים. כוכב השחר הוא הכלי שמתואר בתמונה (עם שרשראות). יש אמנם אלות שמסתיימות עם כדורים מלאי קוצים אך הם נקראות פשוט mace - אלה. המונח נבוט מתייחס בדרך כלל לאלה פשוטה העשויה מעץ בלתי מעובד. MathKnight 08:47, 29 יוני 2005 (UTC)

אני חושב ש-MK טועה. לפי הויקיפדיה באנגלית en:morningstar (weapon), וגם לפי כל ידיעותיי, האלה שמסתיימת בכדור מלא קוצים נקראת "כוכב השחר", בעוד האיור המצורף מתאר את מה שנקרא באנגלית Flail (en:flail (weapon)), או בעברית (לפי Babylon): מורג.

מצטט מהערך Flail באנגלית:

There is some disagreement over the names for this weapon; the terms "morning star," and even "mace" are variously applied, though these are used to describe other weapons, which are very different in usage from a weapon with a hinge or chain, commonly used in Europe from the 13th century to the 15th century.

פלג

אני מצתרף לדעתו של פלג, לפי מיטב ידיעותי הנשק שמתואר בתמונה הוא מורג וכוכב השחר הוא חסר שרשרת.

בדיקה קצרה בוויקיפדיה האנגלית מוכיחה את טענתי. אם אין התנגדות, אני אתקן.

ככוכב השחר איינו מלמד בקר[עריכת קוד מקור]

על פי מיטב ידעתי כוכב השחר איינו מלמד בקר.

המלמד הוא ענף ברמות עיבוד שונות עם או בלי קצה מחודד ו/או גולת נבוט. הן החוד והן הנבוט יכולים להיות חלק העץ של הענף או אביזרים שמוצמדים לענף בשיטות שונות.

ככוכב השחר ככלי נשק הוא אותו אביזר משונן שמחובר למוט (עם או ללא שרשרת תנופה).


--5.29.241.92 11:12, 16 ביולי 2015 (IDT)תגובה

תיארת נבוט. למה שיהיו שני שמות לנבוט? גילגמש שיחה 11:48, 16 ביולי 2015 (IDT)תגובה