שיחה:יורשות רומא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת דורית בנושא לא ברור לי

הערך הזה פוצל מהערך "רומא העתיקה". להלן כמה סיבות לפיצול:

  1. הסיבה העיקרית: נוחות הקורה. הערך "רומא העתיקה" הגיע ליותר מ-60K ויש בו עוד כמה פרקים לא כתובים, כלומר היה צפוי לנו ערך של לפחות 100K. זהו עומס בלתי אפשרי כמעט על הקורא.
  2. הערך הזה לא דן ברומא העתיקה, אלא במה שהיה אחר כך. מהבחינה הזאת, אפשר לתאר את גרמניה כיורשתה של פרוסיה ולייחד לעניין 10K בערך של פרוסיה.
  3. התפלאתי מאוד מהיכולת של הכותב המקורי לדחוס את ההיסטוריה של רומא לכ-10K מתוך 60K של המאמר הכולל. לכן, היה מוזר לי לראות פרק של עוד 10K שעוסק במה שקרה אחרי נפילת רומא ולא ברומא עצמה. ערך אנציקלופדי צריך להיות מתומצת ולהצמיח ענפים רבים של ערכי משנה מפורטים.
  4. הערך יכול לצמוח ולתאר את תולדות אירופה עד עלייתו של קארלוס מגנוס לשלטון וכינון האימפריה שלו. אם אפשר לשרטט רצף היסטורי, היתי מבקש לעשות משהו כמו:

רומא העתיקה-שלהי העת העתיקה-יורשות רומא-אימפריה של שרלמן-שיא ימי הביניים-רנסנס-העת החדשה.

אם מוצאים את "יורשות רומא" מהרצף לא ברור איך לתאר את התקופה שבין נפילת האימפריה הרומית לכינון האימפריה של קארל. גילגמש שיחה 17:15, 17 יוני 2006 (IDT)

אני חש עצבנות ויקי הולכת וגדלה אבל אני אנסה לשלוט עליה
  • אני לא רואה שום בעייה בגודל הערך כאשר מדובר בנושא כל כך גדול כמו רומא, אם הערך של ברזיל, שאיש אינו מפקפק על איכותו מגיע ל100 K אז גם רומא העתיקה יכולה. עם כל הכבוד לנוחות הקורא, אם הקורא לא מתעניין מספיק כדי לקרוא את הנושא, אז צריך להאכיל אותו בכפית?, הערך מלא בהפניות לערכי משנה, שיורחבו בעתיד בתקווה, המוצגים באופן שקל להגיע אליו, אם הקורא רוצה להגיע למשהו ספציפי.
  • הערך היה חלק מהפסקה שדנה במורשת רומא ומכך ההקשר שלו, שבו ניסתי להראות את השפעת רומא כאידאל מדיני לאורך מהדורות. אני חושב שהצלחתי לסכם בצורה לא רעה את כל היחידות המדינות שטענו לכתר רומא. לפרוסיה לעומת זו אין כל כך הרבה יורשות פוטנציליות.
  • אם לא שמת לב כל פיסקה הדנה בתקופות של רומא, מפנה לערך מורחב, אשר בתקווה יורחבו בעתיד לגדלים של 60-70 ל ויותר, שלא להזכיר את תתי הפסקאות של כל ערכים אלו, לדוגמא ביסוס כוחה של הרפובליקה הרומית במאות ה-5 וה-4 לפנה"ס המגיע ל60 K. כיוון שערכי הרוחב יהיו כל כך גדולים, אין צורך להרחיב עליהם יותר ממה שהם פה, בעוד הפיסקה הדנה ביורשות רומא לא מתוכננת להפנות ערך מורחב ולפיכך הכול מסוכם פה.
  • לא ולא, אתה רוצה לכתוב ערך על תולדות אירופה, בבקשה, אני מנסה לדבר על המצב מנקודת מבט מצומצמת, הממוקדת בערך רק על דבר אחד, כלומר ההשפעה של רומא, ולא כלל ההיסטוריה האירופית מאז נפילת האימפריה.
  • שלהי העת העתיקה, ממנו שאבתי חומר לפיסקה, מסכם די טוב את המעבר מרומא לימי הביניים.

בברכה--יום טוב 17:28, 17 יוני 2006 (IDT)

הדבר היחידי שאינני מצליח להבין הוא הסתירה בין הטיעונים שלכם. ברור למדי שהערך הזה גדול מספיק בשביל שיפוצל מהערך הראשי ובהחלט יש מקום לתיאור של המדינות שהתיימרו להיות יורשות רומא במקביל להתפתחות ההיסטורית של אירופה. בקיצור, יש להפוך ערך זה לערך מורחב. טרול רפאים 17:49, 17 יוני 2006 (IDT)
אם כך את הערך הנוכחי צריך להחזיר למקומו, לכתוב שם הפנייה לערך מורחב, ומי שירצהכ לכתוב ערך מורחב על הנושא יותר ממוזמן לעשות את זה (ניחוש פרוע, ערך כזה לעולם לא יכתב).--יום טוב 17:52, 17 יוני 2006 (IDT)
מה פתאום? החלק הזה ענק, שים לב לכמה כותרות פיצלתי אותו והוא היה תחת כותרת מרמה שלישית! זה סימן מובהק לצורך בפיצול. טרול רפאים 18:53, 17 יוני 2006 (IDT)
אפשר לכתוב פסקה קטנה בגוף הערך עם הפניה לפה. גילגמש שיחה 19:49, 17 יוני 2006 (IDT)
אני כתבתי (או לפחות ניסיתי) את הפסקה הנ"ל במבנה המתאים להיות חלק מהערך הגדול, לא רוצים את הקטע הנ"ל בערך על רומא העתיקה, סבבה, במקום שהוא יהווה חלק איכותי בערך עם פוטנציל להיות ערך איכותי, תהנו מעוד ערך גרוע ולא קשור בויקפדיה,אלא אם משהו מכם יבחר לשפר אתו. אני שוטף את ידי מהערך הזה ומאחריות עליו, תעשו איתו מה שבא לכם, בברכה --יום טוב 20:41, 18 יוני 2006 (IDT)
הערך הזה הוא פרי של עץ גדול ויפה. הוא יתן את זרעיו ויצמח ממנו ערך לתפארת המולדת הוויקיפדית. תן לו כמה חודשים ותראה פה קישורים שמולידים קישורים חדשים, קטגוריות ותמונות. תו לו פרק זמן קצר והערך, ממש כמו ילד יגדל ויתפתח ויהיה לערך גדול ויפה. גילגמש שיחה 21:30, 18 יוני 2006 (IDT)
רוח המבואה ניטלה מישראל, וגם אם לא ניטלה בטוח שלא הייתה נופלת בחיקי, אולם אני חש די בטוח שאני אמר שהערך הזה ישאר על כנו לנצח.

לא ברור לי[עריכת קוד מקור]

למה זה פוצל? הפיצול הופך את הערך הנוכחי לסוג של רשימת מכולת, וחבל שכך. דורית 23:41, 15 ביולי 2009 (IDT)תגובה

במקום להתלונן שמפצלים תשקיעיו בערכים עצמם.