שיחה:יונה פיטלסון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת Gabi S. בנושא יש תיכון "אורט" בחברון?!

מישהו שמע עליו? טרול רפאים 11:55, 24 יוני 2005 (UTC)

פיטלסון הוא אחד מהאדריכלים החשובים בארץ בתחום התכנון האורבני, זה שלא שמעת אליו, זה בגלל שעדיין אין מספיק פרסום לאדריכלים. כולם מכירים את פיבקו - רק בגלל שהוא שם את השם שלו על מגדל מוזר שהוא תכנן ליד איילון- אבל אתר כמו ויקיפדיה יכול לחנך מחדש ולהעשיר את הידע של הקבל הישראלי.
בגלל זה הערך לא נמחק בינתיים, יש פה אנשים שמבינים באדריכלות (גם אם מעטים) ואני מצפה לתגובתם. טרול רפאים 12:13, 24 יוני 2005 (UTC)

בבצלאל, שם אני לומד, מקימים היום הסטודנטים מאגר האוסף לתוכו עבודות המסכמות את פועלם של כל האדריכלים שפעלו בארץ בשנות החמישים-ששים-שבעים, אני כתבתי עבודות על יונה פיטלסון, דוד רזניק וכעת אני עמל על האדריכל גרשון צפור (שזכה השנה בתואר יקיר תל-אביב, אגב פיטלסון היה מועמד רציני לפרס ישראל השנה למפעל חיים, אך בשל פטירתו נמנע הפרס ממנו). אני חושב שיפה יהיה אם חלק ניכבד מהמאגר יועבר על ידי מפעיליו לויקיפדיה, כך שסטודנטים לאדריכלות מכל בתי הספר לאדריכלות וגם סתם אנשים יוכלו ללמוד על האדריכלים ועל כל אותם מבנים שתוכננו על ידם, שעל פי רוב הם גם מכירים מצויין.

פרט ששכחתי להוסיף לפיטלסון הוא - שמרדו תיכנן את הפרוגראמה הראשית לנתב"ג 2000 וכן את כל אגפי החניון והשירות בבניין. נתב"ג 200 הנו המבנה הגדול ביותר במזרח התיכון.

אם הוא תכנן את נתב"ג 2000 ואת ערד זה מספיק בשביל שיהיה ערך עליו. יש קישור לכתבה שבה הוא מוזכר בקשר לנתב"ג 2000? טרול רפאים 12:27, 24 יוני 2005 (UTC)

בערך של נתב"ג 2000 לא כתוב בכלל מי תכנן את הפרויקט. את הפרטים המדוייקים צריך לברר מי בדיוק תיכנן שם. לפי המידע שבידי משרד האדריכלים "פיטלסון-שילה-יעקובסון" תיכננו בשדה את הדברים הבאים: 1) פרוגראמה של כלל שדה התעופה 2) תכנון מפורט של בנייני החניה בשיתוף חברת TRA 3) תכנון מפורט של הטרמינל האווירי בשיתוף האדריכל משה ספדיא וחברת TRA

בכניסה לטרמינל קבוע שלט אבן בו חקוק במפורש שהם תיכננו את המקום, אך חשוב לציין שגם משרד "כרמי אדריכלים" היה שותף לפרויקט באגפים שונים של המבנה. מכל מקום פרטים מדוייקים בטח ניתן להשיג אצל מנהלת הפרויקט ברשות שדות התעופה.

יש תיכון "אורט" בחברון?![עריכת קוד מקור]

על פי המאמר, האדריכל תכנן את בי"ס "אורט" בחברון. גוגל לא שמע מעולם על תיכון כזה. --‏גבי‏ • שיח 15:05, 29 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

"...העיר ערד, היישוב המדברי המוצלח ביותר מבין עיירות הפיתוח אשר נבנו באותן השנים בדרומה של מדינת ישראל..." אולי מדובר ביישוב מוצלח, אבל הניסוח לא כל כך...