שיחה:טמפרטורת גוף בסיסית ופוריות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

כתיבת הערך התבססה על תרגומו מוויקיפדיה האנגלית basal body temperature

ערך זה נכתב במסגרת הקורס „ויקי־רפואה” המתקיים בבית הספר לִרפואה ע״ש סאקלר באוניברסיטת תל־אביב.

פורטל רפואהרשימת ערכים מבוקשים בתחום הרפואהפורטל גוף האדם

שאלות לגבי הקורס והערכים שהועלו במסגרתו יש להפנות אל שני אבנשטיין.

הערכת עמיתים 1[עריכת קוד מקור]

  • כותבי הערך כתבו טיוטה בשם מיוחד כפי שנלמד בכיתה.
  • כותבי הערך תרגומו אותו מאנגלית. כמו כן, מופיעה הערה על כך בדף השיחה של הערך, עם חתימה.
  • משפט הפתיחה כתוב באופן ברור ומתומצת, אך מופיע בו מושג באנגלית ללא קישור או הסבר. כמו כן, שם הערך מודגש בצורה תקינה, אך ללא הוספת שם הערך באנגלית.
  • לא מופיעות תמונות וקבצי מדיה מכיוון שלא עסקנו בנושא הנ"ל.
  • ראשי הפרקים תורגמו ישירות מהערך באנגלית, בצורה שמתפתחת הגיונית. עם זאת, התרגום נצמד מדיי לראשי הפרקים באנגלית ואינו עבר התאמה תחבירית לעברית.
  • גוף הערך כתוב בשפה תקנית, ברורה, אינה גבוהה מדיי וקיימים בו סימני פיסוק ברווחים תקניים. עם זאת, חסרות מילות קישור בין המשפטים וקשה לעקוב אחר השתלשלות האירועים. בנוסף, קיימים מספר ביטויים אשר אין להם פרשנות.
  • הפרקים אינם כתובים בצורת רשימת מכולת, אך, בגוף הערך ניתן לראות רווחים רבים בין השורות.
  • גוף הערך שומר על נקודת מבט נייטרלית.
  • ישנן הערות שוליים הכתובות בצורה תקנית, עם זאת, קיימות גם הערות הכתובות בצורה לוקה בחסר (אין שם של כותב המאמר, תאריך וכד'). כמו כן, אין מספיק הערות שוליים. לא ניתן לדעת מאין נלקח או התבסס כל המידע המצוין בקטע.
  • לא קיימות מילים באנגלית מחוץ לסוגריים לאורך כל הערך, מלבד מילה אחת שחוזרת על עצמה (BBT) שלא קיבלה הסבר ושומשה מחוץ לסוגריים.
  • כלל הערך מכיל קישורים פנימיים לויקיפדיה העברית. אינו מכיל קישורים מדומים אך לא נראה כי היה צורך.
  • במידה רבה מאוד לא נראה שיש העתקות.
  • במידה רבה נראה כי תורגם ללא ממכונה.
  • הפרק "ראו גם" כולל קישורים לערכים רלוונטיים בויקיפדיה העברית במידה בינונית.
  • פרק הקישורים החיצוניים מכיל אך ורק קישורים למקומות חיצוניים לויקיפדיה, הקישורים עובדים. אין אזכור לשפה בה כתובות המקורות. במידה בינונית.
  • הערות השוליים מסודרות בעזרת התבנית שלמדנו במידה רבה.
  • פרקי הסיום מופיעים בסדר הנכון.
  • בפרק הסיום טרם נלמד על הוספת הקטגוריה.

משוב כללי: הערך בנוי בצורה נכונה, כפי שהוא נבנה באנגלית ונלמד בכיתה. השפה פשוטה וברורה. עם זאת, נראה כי חסרות מילות קישור ולכן קשה להבין את הנאמר. נראה כי הושקע מאמץ בתרגום הטקסט אך יש לשים לב להערות הכתובות מעלה. בהצלחה :) Edengan - שיחה 14:59, 15 בדצמבר 2019 (IST)תגובה

תודה רבה על המשוב שלכם. היה מפורט מאוד. התייחסנו לרוב הדברים, למעט ההערה על הערות השוליים. לדעתנו יש מספיק הערות שוליים שבהן נעזרנו לצורך כתיבת הערך.

הערכת עמיתים 2[עריכת קוד מקור]

ראשית מחמאות על ערך יפה קבוצה 14! הערך תורגם מאנגלית לעברית וצריך לציין הערה על כך בערך. שמרתם על נייטרליות ולא הצגתם עמדות כעובדות. כל הכבוד! בפסקת הפתיחה מצויין באנגלית BBT, ללא פירוט ולכן לא כל כך ברור על מה מדובר. כדאי להוסיף סוגריים עם פירוט בעברית (טמפרטורת גוף בסיסית). ישנו חלק בערך שלא כל כך ברור, ישנה כותרת לא ברורה "כשיטת מניעה"? התת כותרות תחתיה חסרות רצף ושמות הכותרות לא מנוסחות באופן ברור. אם יש שימושים רבים בטמפרטורת גוף, מומלץ לעשות כותרת "שימושים" ותחתיה לפרט. גופי הפסקאות מנוסחים בצורה טובה, עניינית ובהירה. חלק של הקריאה נוספת, קישורים חיצוניים והערות שוליים מסודרים ועשירים. בהצלחה !

תודה רבה על המשוב שלכם. היה אפקטיבי ונעים לקריאה. התייחסנו לכל ההערות.

האם יש קשר בין הערך הזה לטמפרטורת גוף נורמלית?[עריכת קוד מקור]

בויקי האנגלית "טמפרטורת גוף נורמלית" אוחד ל"תרמורגולציה" והערך הנוכחי עמד ברשות עצמו. האם אפשר להגיד שתרמורגולציה היא הערך הראשי וטמפרטורת גוף בסיסית היא ה"מינימום" בתהליך התרמורגולציה? אם כן לטעמי יש כאן מקום לאחד את הערכים הנוגעים לטמפרטורה ותרמורגולציה, ולהפריד ערך העוסק בפוריות (הערך הנוכחי עוסק ברובו בפוריות להבנתי ועל כן יש לשנות את שמו כך שיקשור אותו לנושא הפוריות). עם ובלי קשר, מציין את הכתבה הבאה, שבגללה הגעתי לכאן: אתר למנויים בלבד אסף רונאל, 37 הוא כבר לא הסטנדרט: החום האנושי הממוצע ירד בחצי מעלה, באתר הארץ, 16 בינואר 2020 ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 20:03, 16 בינואר 2020 (IST)תגובה

וכמובן, שמאחר והערך נמצא בסטטוס של עבודה אקדמית, זו רק הערה שמטרתה לכוון את הערך (עם כל הכבוד לויקיאנגלית, הדברים שנכתבים שם אינם תורה מסיני). מן הסתם אין לי עניין להפריע בתהליך העבודה על הערך, אבל בכל זאת מציע לקחת את ההערות בחשבון. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 20:09, 16 בינואר 2020 (IST)תגובה
רוב תודות על המשוב. נבדוק אפשרות לשנות את השם על מנת להבהיר. הערך הנוכחי אכן נכתב עם פוקוס ספציפי על פוריות, במסגרת עיסוק ברפואת נשים בקורס. בברכה, Shani - שיחה 17:56, 14 במרץ 2020 (IST)תגובה