שיחה:טיטאנים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת 212.117.147.65 בנושא דרוש שכתוב

לעורך המערכת שלום ראיתי שהוספת את השם לפטוס בתוך רשימת הטיטנים. לפי מיטב ידיעתי, הטיטן לפטוס הינו בנם של אוקיינוס ותיה. ולא בנם של גיה ואורנוס. מכאן, שבניו אינם דור שני לטיטנים אלא שלישיים. תקן אותי אם אני טועה. תודה מראש


יש טיטן או אל שמקביל לתמיס במיתולוגיה היוונית נקבה אם אני לא טועה.. וגם היא הילדה של תמיס רציתי לדעת עוד מידע תודה


דרוש שכתוב מסיבי[עריכת קוד מקור]

הערך במצבו כרגע הוא פשוט בדיחה, מכיל אין ספור טעויות וניסוחים עילגים. קומץ דוגמאות:
"היוונים האמינו כי היקום הוא שיצר יש מאין את השמים, אורנוס ואת הארץ גאיה" - אורנוס לא נוצר יש מאין, אלא הוא בנה של גאיה. אל תחליטו מה היוונים האמינו, יש לציין שזהו הנוסח המקובל לבריאה, ע"פ הסיודוס.
"שליט הטיטאנים היה קרונוס (סטורנוס). הטיטאנים, בראשותו של כרונוס, היו במשך דורות רבים שליטי היקום" - האיות המקובל באין ספור כתבים ומאמרים הוא קרונוס. אם מזכירים את שמו הרומי, אפשר לציין זאת ולא סתם לזרוק הערה בסוגריים ליועדי חן. שליטי היקום? נתפשר על כך שהטיטאנים שלטו בעולמנו בלבד.
"קרונוס שלט ביתר הטיטאנים עד שבנו, זאוס, הורידו מכיסאו וגירשו. זה היה סוף עידן הטיטאנים ותחילת עידן האלים האולימפיים, ילדיהם של הטיטאנים, בראשותו של זאוס" - עילגות טהורה.
"בשעת בריחתו הגיע קרונוס לאיטליה והביא עמו את תור הזהב" - קרונוס לא ברח לשום מקום, אלא נכלא ע"י זאוס במעמקי האדמה, טרטרוס, בצוותא עם שאר הטיטאנים. לא ברור על איזה תור זהב מדובר. ע"פ הסיודוס, קרונוס אכן שוחרר מהשאול כדי למשול בדור האנושות הרביעי, אך לא מדובר בתור זהב ובטח שלא באיטליה!
"טיטאנים מפורסמים" - נו באמת, מדובר בסלבס? מה הבעיה לציין את רשימת הטיטאנים המלאה?
בנוסף, חסר מידע גורלי על היווצרות השושלת הטיטאנית (עליית קרונוס לשלטון ע"י סירוס אביו), מערכות היחסים ביניהם (קרונוס וראה), מלחמתם באלים האולימפיים, ועוד.

אתה מוזמן לשנות ולערוך בעצמך. טיפלתי במופעים השגויים של קרונוס. Leia - שיחה 19:50, 8 באפריל 2008 (IDT)תגובה
אוקיי, אבל לפחות עד אז כדאי שתתנוסס אזהרת איכות מעל הערך. 89.1.8.101 21:12, 8 באפריל 2008 (IDT)תגובה

הענקים[עריכת קוד מקור]

אפשר לדעת מה היו "הענקים" שהיפנים מספרים שחיו לפני 800 שנה? ולמה יש בסדרות שלהם גם ענקים אבל בשם טיטאנים? 95.86.80.21 14:46, 12 ביולי 2013 (IDT)תגובה

דרוש שכתוב[עריכת קוד מקור]

כל מראי המקום בערך, כגון (שורה 207) וכו' גורמים לטקסט להיראות כמו עבודת בית ספר. 212.117.147.65 18:34, 14 בספטמבר 2014 (IDT)תגובה