שיחה:טטררכיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת Freiherr בנושא התאמת תאריכים

מי הוסיף את הערת הקצרמר לערך הזה? אין מה לספר עליו יותר מזה! הערך נועד להסביר על סוג השלטון ששמו טטררכיה, ואין לספר יותר מזה (כי אין יותר מה לספר). למה הוסיפו לזה הערת קצרמר? אי אפשר לספר על מה שקרה בטטררכיה (את סיפורי הטטררכיה תוכלו לראות בערכים דיוקלטיאנוס וקונסטנטינוס, ובגלל זה אין טעם לכתוב שוב), אי אפשר לספר מי גילה את הטטררכיה, או מתי נתגלתה.
אז למה הוסיפו הערת קצרמר?
נ"ב: מחקתי את הערת הקצרמר בערך, אז אל תתפלאו למה כתבתי את הודעה זו כשאין בכלל הערת קצרמר. עדן קוגן 16:08, 13 אפריל 2004 (UTC)

עדן,
ראשית תירגע. אין לאף אחד בעלות על אף ערך.
לעניינינו: אני הוספתי את ההערה מכיוון שהערך הוא חלקי. נכון שמופיע הסבר על טטררכיה בערכים אחרים אבל למי שקורא את הערך חסרים פרטים בסיסיים כגון מתי השיטה הזו הופעלה, מה יתרונותיה חסרונותיה. לשלוח אנשים לקרוא בערכים אחרים זהו פיתרון רע. עד שיושלמו הפרטים אני מחזיר את הערת הקצרמר.
מעיניין לעיניין: הורדתי את הערכים שהוספת לרשימת המומלצים. אני חוזר ומדגיש כי:
  1. לא ראוי שאדם יוסיף את הערכים שאותם כתב. בבחינת "אין הנחתום מעיד על עיסתו"
  2. אין להוסיף ערכים לרשימה שלא עברו מספיק שכתוב ועריכה על ידי הויקיפדים השונים. הכלל נכון לגבי כולם וביחוד לגביך משום שכתיבתך היא בוסרית מאוד.
מאיר מ 17:45, 13 אפר' 2004 (UTC)


מאיר שלום.
בערכים שנ"ל יש חומר רב בנוגע לטטררכיה, ולכן אין טעם להעתיק מערכים אלו, ולכן, אין טעם להערת הקצרמר, אך, אם זה מה שעדיף עליך, אז שיהיה כך.
ונעבור לנושא אחר: אין לך זכות להביע באופן זה את השליליות שבערכים שכתבתי, אני מבין את שנאתך לערכים אלו.

השליליות שאתה מביע גורמת לעלבון ולהרגשת מעמד נחות של ממש, יכולת לכתוב כך: "...משום שכתיבתך אינה מספיק טובה בשביל רשימת המומלצים". למד לא להביע כעס ושליליות רבה כזאת.

עדן קוגן 11:58, 29 אפר' 2004 (UTC)

סליחה שאני מתערב, אבל הערך באמת לא ברור גילגמש 11:07, 29 אפר' 2004 (UTC)

אני מצטט את הפיסקה מהערך "באותה שנה דיוקלטיאנוס התאבד לאחר שהואשם בסיוע למקסנטיוס, וליקיניוס הביס את צבאותיו של מקסימינוס דאיה, שמת זמן קצר לאחר-מכן", בערך על דיוקלטיאנוס לא כתוב דבר על כך שהוא התאבד, למישהו יש מושג אם הוא אכן התאבד? (ואם כן, צריך להוסיף את זה לערך של דיוקלטיאנוס) --יואבי2 00:53, 12 יוני 2006 (IDT)

איחוד עם "טטררכיה (התקופה ההלניסטית)"[עריכת קוד מקור]

אני מציע לאחד את הערך הזה עם טטררכיה (התקופה ההלניסטית). הערך ההוא קצר וחלק ממנו חוזר על מה שכבר כתוב - מקור המילה "טטררכיה". כל השאר יכול גם להיות מוזכר בקצרה כאן. --אמיר א. אהרוני · בואו לתקן קישורי בינוויקי! · כ"ד בתשרי ה'תשס"ט · 00:52, 23 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

אני באמת לא מבין מה גרם לך לחשוב שצריך לאחד את הערכים, הם עוסקים בשני נושאים שונים לחלוטין שבמקרה המחקר המודרני מכנה אותם באותו שם.אינגסוק 01:50, 23 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
אני לא היסטוריון, אבל באנגלית הם מאוחדים. אם זה כל כך מופרך, אז צריך לפצל גם שם. --אמיר א. אהרוני · בואו לתקן קישורי בינוויקי! · כ"ד בתשרי ה'תשס"ט · 01:51, 23 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
אוקיי לשם הבהרה המושג טטררכיה היה רווח בתקופה ההלניסטית כחלק מחלוקה מנהלתית של מספר מדינות והמשיכה להתקיים במזרח עוד כמה מאות שנים, הטטרכיה שהערך עוסק בה הייתה שיטה של חלוקה מנהלתית שדיוקלטיאנוס ייסד כדי להשיב סדר לאימפריה הרומית לאחר תקופה של אי סדר במאה השלישית, ההיסטוריוגרפיה המודרנית מכנה את השיטה טטררכיה אבל אין לכינוי שום אחיזה במקורות.אינגסוק 02:00, 23 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

שם הערך[עריכת קוד מקור]

לדעתי צריך להעביר ל-טטרארכיה. גם 'טטרא' נגמר ב"א" וגם 'ארכה' מתחיל ב"א". Tar - שיחה 01:05, 14 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

התאמת תאריכים[עריכת קוד מקור]

בערך 'דיוקלטאנוס' נכתב כי השיטה החלה לפעול ב 292, וב 293 בחרו שני האוגוסטי את שני הקיסרים. כאן נכתב כי הטטרארכיה הונהגה ב 293. אין כאן עורך שתפקידו לתאם בין ערכים קשורים, וגם הכותבים עצמם כנראה שאינם בודקים.

בספרו 'תולדות הקיסרות הרומית' מתאר עמית תהליך מתמשל שכונן את הטטררכיה. ב 285 מינה דיוקלטיאנוס את מקסימיאנוס כשותף לשלטון. בדבר הזה אין חידוש. בחורף 290-1 נפגשו השנים במדיולנום [היום מילנו] ושם כנראה סיכמו על התפתחות באירגון השלטון. במרץ 293 מונו לשני האוגוסטי שני שותפים זוטרים שקיבלו את התואר 'קיסר' ועתידים היו לרשת את את שני האוגוסטי. Freiherr - שיחה 15:31, 6 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה