שיחה:חדר ייחוד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לעורך האלמוני: אנא הצבע על הבעיות בערך הנוכחי אחת לאחת. היכן אותן מעשיות? Harel - שיחה 08:01, 3 פברואר 2006 (UTC)

כתבתי תשובה ארוכה, והיא נמחקה בגלל "התנגשות עריכה". עדיף כך. כשאמרתי "מעשיות" התכוונתי לסיפורים על מה שהקהל יחשוב או לא יחשוב. שימצא הכותב מקור בהלכה למחשבות של הקהל לפני שמחזירים את זה. וגם "מתוך הנחה שאם נקרתה ההזדמנות לפניהם- וודאי יעשו זאת". וודאי?! עוזי ו. 08:40, 3 פברואר 2006 (UTC)

הסבר לעריכה שלי מחדש[עריכת קוד מקור]

בדתות אחרות תהליך הנישואין הוא חד שלבי, ויש נקודה אחת שבה הזוג הופך מרווקים לנשואים. ביהדות יש 2 שלבים שיש ביניהם הפרדה: הקידושין והנישואין (כפי שהוסבר בפיסקה הראשונה).

בשלב הקידושין (בלשון התורה - אירוסין) ישנן 3 שיטות אפשריות הלכתית לביצוע הקידושין: כסף (או שווה כסף, כגון טבעת), שטר או ביאה. כיום נהוגה רק השיטה הראשונה, לרוב על ידי טבעת. אחרי השלב הראשון האשה נחשבת אשת-איש, ואסורה להינשא לאחר, אך היא עדיין נמצאת בבית אביה, ורק חלק מהחובות ההדדיים של בני הזוג קיימים. בשלב זה ביאה נוספת (מלבד זו שביצעה את הקידושין) אסורה. (ציטוט מקור בסוף)

בעבר הייתה הפרדה בין שלב זה לשלב הנישואין, לעיתים אפילו שנה, ובתקופת הביניים התכוננו הצדדים נפשית וכלכלית לנישואין. כיום מקצרים מאוד את הזמן בין השלבים, וההפסקה היא בעיקר זמן קריאת הכתובה (כמובן שהחתימה על הכתובה ונתינתה, ולא הקריאה, הם השלבים החשובים הלכתית).

השלב השני הוא הנישואין, המונח בתלמוד הוא "כניסה לרשות הבעל". שלב זה בפשטות הוא כניסת האישה, למטרת נישואין, לביתו של הבעל. ההתייחדות של שני בני הזוג בביתם שלהם היא זו שיוצרת את הנישואין הגמורים.

א הארוסה אסורה לבעלה מדברי סופרים, כל זמן שהיא בבית אביה; והבא על ארוסתו בבית חמיו, מכין אותו מכת מרדות. ואפילו קידשה בביאה, אסור לו לבוא עליה ביאה שנייה בבית אביה, עד שיביא אותה לתוך ביתו, ויתייחד עימה ויפרישנה לו; וייחוד זה--הוא הנקרא כניסה לחופה, והוא הנקרא נישואין בכל מקום. והבא על ארוסתו לשם נישואין אחר שקידשה--משיערה בה, קנאה; ונעשת נשואה, והרי היא אשתו לכל דבר.

ב כיון שנכנסה הארוסה לחופה--הרי זו מותרת לו לבוא עליה בכל עת שירצה, והרי היא אשתו גמורה לכל דבר. ומשתיכנס לחופה--נקראת נשואה, אף על פי שלא נבעלה: והוא, שתהיה ראויה לבעילה; אבל אם הייתה נידה--אף על פי שנכנסה לחופה, ונתייחד עימה--לא גמרו הנישואין, והרי היא כארוסה עדיין.

(משנה תורה לרמב"ם, הלכות אישות, פרק י)

הו איזו תשובה מקיפה! בכל אופן הנקודה שהייתה חשובה לי כקורא שאינו קרוב למקורות היהדות (באמת שאין לי כוונות להתווכח על הלכות קידושין) היא שהערך לא "יטאטא מתחת לשטיח" ולא יסתיר את מהות ההתייחדות "במובן האחר" (כפי שכתבתם). אין שום סיבה שלא לכתוב יחסי מין, או לכל המצער ביאה. Harel - שיחה 08:15, 3 פברואר 2006 (UTC)
חבל להשאיר את זה בדף שיחה. צריך להעביר לערך. גילגמש שיחה 08:17, 3 פברואר 2006 (UTC)
חלק מהפרטים בדף שיחה רלוונטיים יותר לערך חופה וקידושין וערכים דומים, אך אנסה לשלב מה שרלוונטי בטקסט (הפעם לא אשכח לחתום) DGtal 08:20, 3 פברואר 2006 (UTC)

חופת נידה[עריכת קוד מקור]

אפשר להסביר את המשפט "והנישואין ההלכתיים נערכים בפועל רק לאחר שהכלה נטהרת"? מה בדיוק נערך? האם יש המשך טקס עם הרב מסדר החופה, או שרק הביאה משלימה את הטקס?ladypine 19:19, 4 מרץ 2006 (UTC)

אין המשך טקס רשמי. הכוונה היא שעד אז אין ייחוד, ולפי ההלכה עד הטהרה "הוא ישן בין הגברים, והיא ישנה בין הנשים" (לא ציטוט מדויק). אני אתקן את הלשון נערכים-->חלים. DGtal 19:25, 4 מרץ 2006 (UTC)

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחדר ייחוד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:02, 11 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]