שיחה:ועדה מחוזית לתכנון ולבנייה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ההעתק הועבר לפה כדי למנוע איבוד חומר שנכתב ע"י משתמש:Filter תוך כדי איחוד הערכים ועדות מחוזיות ו ועדה מחוזית לתכנון ובנייה


ועדות במידרג המחוזי. הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחולקת לשישה מחוזות:

מחוז הצפון (נצרת). מחוז חיפה רבתי. מחוז ירושלים. מחוז תל אביב. מחוז המרכז (רמלה). מחוז הדרום (באר שבע). כל ועדה מחוזית לתכנון ובנייה כוללת 17 חברים.

ועדות נוספות במידרג המחוזי: ועדה מיוחדת לתכנון ובנייה היא ועדה למרחב תיכנון מיוחד. המאפיינים של מרחב זה הוא איזור שעדיין לא מיושב(שעומד לקום בו ישוב) או שטח שלפחות 75% מכלל יחדות הדיור בו הוקמו על ידי המדינה או מטעמה.מינוי של ועדה זאת הוא לחמש שנים וחברים בה שני נציגים של משרד הפנים ושני נציגים של משרד השיכון,חמש נציגי ממשלה ועוד ארבעה נציגים של הרשות המקומית שבה נמצא השטח.בסמכויותיה להקים לעצמה ועדות למתחמי פינוי בינוי.

ועדה משותפת לתכנון ובנייה היא ועדה שמשותפת ליותר ממחוז אחד או ליותר מועדת תכנון אחת,שר הפנים מקים את הועדה הזאת בצו וקובע את ההרכב שלה(בדרך כלל מדובר בישובים קטנים ומפוזרים),סמכויותיה הם כסמכויות או של ועדה מקומית או של ועדה ארצית(תלוי בגודל השטח או בכמות הרשויות). ועדת ערר לכל מחוז מוקמת ועדת ערר שהיא מורכבת מחמישה חברים-עורך דין,נציג של מתכנן המחוז,אדיכל ושני נציגי ציבור.תפקידה של הוועדה הוא לדון ולהחליט על עררים והחלטות של ועדות מקומיות. תפקידם של הוועדות המחוזיות זה גם ליישם את הוראותיה של המועצה הארצית בתחום המחוז וגם להנחות את הפעולות של הרשויות המקומיות. הועדה המחוזית רשאית למנות לעצמה ועדות של חמישה חברים ועדות ספציפיות או ועדות קבועות,כאשר על ההחלטות של המועצה המחוזית ניתן להגיש ערר למועצה הארצית.לועדה המחוזית יש תוכנית מתאר מחוזית והמועצה הארצית היא זאת שמאשרת אותה.

מספר החברים בועדה הוא 18[עריכת קוד מקור]

בועדה חברים 18 חברים - ולא 17 - כפי שמופיע בסעיף 7(א) לחוק תכנון ובנייה: (1) הממונה על המחוז, ובהעדרו - נציג אחר של שר הפנים, והוא יהיה היושב ראש;(2)נציג השר לאיכות הסביבה;(3)נציג שר הבטחון;(4)נציג שר הבינוי והשיכון;(5)נציג שר הבריאות;(6)נציג שר החקלאות;(7)נציג שר המשפטים;(8)נציג שר התחבורה;(9)נציג שר התיירות;(10)נציג רשות מקרקעי ישראל;(11) מתכנן המחוז כאמור בסעיף 8(א);(12)חמישה חברים שימנה שר הפנים על פי המלצות של הרשויות המקומיות שבאותו מחוז (להלן - נציגי הרשויות המקומיות);(13)חבר אחד שימנה שר הפנים והוא אדריכל או מהנדס הרשומים בפנקס המהנדסים והאדריכלים ... או בעל תואר אקדמי בתחום תכנון ערים ואזורים;(14)נציג של הגופים הציבוריים שענינם בשמירת איכות הסביבה, שימנה שר הפנים בהתייעצות עם השר לאיכות הסביבה. 213.8.130.158 17:37, 17 במרץ 2014 (IST)[תגובה]