שיחה:וושינגטון על הכוונת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפרת זכויות יוצרים (כנראה) העברה מהמזנון[עריכת קוד מקור]

קראתי את הערך וושינגטון על הכוונת ואת תקציר העלילה. לאחר מכן הלכתי אל הערת השוליים הזו, ולא יכולתי שלא להבחין בהעתקה ששונתה בקצת. הדגשתי את המשפטים שכנראה הועתקו ושונו בניסוח שלהן.

מהערך:[עריכת קוד מקור]

"ג'ון קייל (צ'נינג טייטום) הוא מאבטח במשטרת וושינגטון די. סי. האמון על אבטחת יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. בעברו שירת קייל כסמל בצבא ארצות הברית, לחם באפגניסטן ועוטר על גבורתו בכוכב הכסף. קייל גרוש ואב לבת, אמילי, נערה שנונה המפעילה ערוץ אישי ביוטיוב, חובבת פוליטיקה אמריקאית בכלל ואת נשיא ארצות הברית בפרט. שאיפתו של קייל היא להימנות עם מאבטחיו האישיים של הנשיא, ג'יימס סוייר (ג'יימי פוקס). מנהלת שירותי הביטחון בבית הלבן קרול פינרטי (מגי ג'ילנהול) מסרבת לאשר לו את הקידום למשרה הנחשקת. קייל מעדיף שלא לספר זאת לבתו, ביודעו שהיא תתאכזב מכך, ובמקום זאת הוא לוקח אותה לסיבוב היכרות עם "מקום עבודתו החדש".

בעת שהם מתלווים לסיור מודרך בבית הלבן, איש ניקיון כביכול מפעיל מטען נפץ ברוטונדה של בניין הקפיטול, כפעולת הסחה לפריצתה למקום של קבוצת חמושים מאורגנים המחופשים לטכנאי קולנוע. הם חודרים לבית הלבן ומשתלטים עליו תוך חיסול כל מי שעומד בדרכם, כולל מזכיר ההגנה של ארצות הברית. מטרתם היא ללכוד את הנשיא, שאנשיו מנסים להבריחו לבונקר המוגן שבמרתף המבנה. כשהם מגיעים למרתף, מרטין ווקר (ג'יימס וודס) אשר משמש כראש השירות החשאי בבית הלבן, יורה בכל הנוכחים במרתף ומאיים באקדחו על הנשיא הנדהם.

קייל מגיב אינסטינקטיבית במטרה להציל את בתו, שהלכה לשירותים בעת פריצת הטרוריסטים לבניין, ובמהלך חיפושיו אחרי בתו הוא מבחין בווקר מאיים על הנשיא. קייל יורה יריות הסחה במהלכן הנשיא רץ לעברו, ומאותו רגע משימתו היא להגן על הנשיא ולהבריחו למקום מבטחים. מהר מאוד מתברר שבראש הטרוריסטים עומד ווקר, שבאותו יום פרש מתפקידו אחרי שאיבד את בנו במשימה מבצעית באיראן שנכשלה שנה קודם לכן. ווקר סובל גם מסרטן המוח, ומשימתו היא מעין משימת התאבדות. צבא הטרוריסטים שלו מורכב מלוחמים לשעבר ביחידות מובחרות ועוד מקבץ של שכירי חרב. בעוד שחייליו מצפים לקבל את 400 מיליון הדולר שהוא דורש ככופר, לווקר יש תוכנית גדולה בהרבה הכוללת מתקפה גרעינית שתמחק את איראן, רוסיה וסין."

מהביקורת באתר nrg:[עריכת קוד מקור]

"גיבור "וושינגטון על הכוונת" הוא ג'ון קייל (צ'אנינג טאטום), איש אבטחה בוושינגטון, גרוש ואב לבת, אמילי (ג'ואי קינג) - ילדה-נערה שנונה המפעילה ערוץ אישי ביו-טיוב ואלופת טריוויה בכל הקשור לבית הלבן ולנשיא ארה"ב. שאיפתו של קייל היא להימנות עם מאבטחיו האישיים של הנשיא, ג'יימס סוייר (ג'יימי פוקס). אלא שמנהלת שירותי הביטחון בבית הלבן, המגולמת על ידי מגי ג'ילנהול, מסרבת לאשר לו את הקידום למשרה הנחשקת. קייל מעדיף שלא לספר זאת לבתו, ביודעו שהיא תתאכזב מכך, ובמקום זאת לוקח אותה לסיבוב היכרות עם "מקום עבודתו החדש".

בעת שהם מתלווים לסיור מקצועי בבית הנשיא האמריקני, איש ניקיון כביכול מפעיל מטען נפץ בבניין, כפעולת הסחה לפריצתה למקום של קבוצת חמושים מאורגנים. הם חודרים לבית הלבן ומתחילים להשתלט עליו תוך חיסול כל מי שעומד בדרכם, כולל פונקציונרים בכירים בממשל. מטרתם היא ללכוד את הנשיא, שאנשיו מנסים להבריחו לבונקר המוגן שבמרתף המבנה.

קייל מגיב אינסטינקטיבית במטרה להציל את בתו, שהלכה לשירותים בעת פריצת הטרוריסטים לבניין, ועל הדרך נתקל בנשיא, שבתוך הכאוס והירי של החמושים המיומנים נאלץ להימלט לבדו. וכצפוי, גיבור הסרט מחליט להגן גם עליו ולנסות להבריחו למקום מבטחים. מהר מאוד מתברר שבראש הטרוריסטים עומד ווקר (ג'יימס וודס), ראש השירות החשאי בבית הלבן, שזה עתה פרש מתפקידו, וצבא הטרוריסטים שלו מורכב מלוחמים לשעבר ביחידות מובחרות ועוד מקבץ של שכירי חרב."

נראה לי שצריך לעשות משהו בנידון. ניב - שיחה 12:33, 27 בינואר 2017 (IST)תגובה

ניב , תעביר את כל מה שכתבת לדף השיחה של הערך ופרסם את הדיון בלוח המודעות, מקומו לא במזנון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:56, 27 בינואר 2017 (IST)תגובה
טיפלתי בעניין. עדירל - שיחה 13:07, 27 בינואר 2017 (IST)תגובה

סוף העברה

כל הכבוד לניב שחשף הפרת זכויות יוצרים חמורה והתריע על כך. בפעם הבאה, מחק בבקשה את המידע החשוד. גילגמש שיחה 14:19, 27 בינואר 2017 (IST)תגובה
בכיף גילגמש, אני חושב שכולנו כאן בשביל דברים כאלו. פעם הבאה אמחק בעצמי. ניב - שיחה 14:26, 27 בינואר 2017 (IST)תגובה