שיחה:וולט ויטמן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת אנדר-ויק בנושא שם הערך

SHIMONSHA, אנא שקול להסיר את ה-VFD? --אייתלאדאר (שיחה) 12:58, 28 נוב' 2004 (UTC)

את הדיון יש לנהל בדף, הדן בהצעת המחיקה ולא בדף השיחה. ההגיון של המדניות הזאת הוסבר ברגע שקיבלנו את תבנית הצבעות המחיקה. גילגמש 12:59, 28 נוב' 2004 (UTC)
מי כמוני פדנט להליכים, ודווקא משום כך אני מעז ואומר שבמקרה שהדיון טרם החל, יש מקום "לקצר תהליכים" ולבקש משמעון פשוט לשקול מחדש. --אייתלאדאר (שיחה) 13:10, 28 נוב' 2004 (UTC)
אין ל"ערך" הזה שום צורה... למה אתה כ"כ רוצה להשאיר אותו? SHIMONSHA 13:45, 28 נוב' 2004 (UTC)
קצרמר עם פוטנציאל, על אחד המשוררים האמריקאים החשובים ביותר. אבל אולי באמת עדיף לנהל את הדיון בדף הדיון במחיקה אם אתה מתעקש. --אייתלאדאר (שיחה) 13:58, 28 נוב' 2004 (UTC)

שם הערך[עריכת קוד מקור]

שם הערך לא אמור להיות וולט וייטמן? אביעד‏ • שיחה 14:50, 25 באוקטובר 2007 (IST)תגובה

הערך על וולט ויטמן הוא חובבני בעליל ולוקה בחוסר רצינות משווע. הדבר צורם בעיקר בקטע הבא: "כמובן, שוויטמן היה רחוק מאוד מהגדרות חותכות על מהות הנשמה, אך בשונה ממשוררים אחרים הוא ניסה לחקור את תפקידה ואת ממשיותה. בעוד שמשוררים סימבוליסטיים משתמשים ב"נשמה" אין ספור פעמים בשיריהם, ומשאירים את המושג בלתי מנומק, כאילו שתפקידה וממשיותה מובנים מאליהם, ויטמן נוהג אחרת: שיריו אינם מבטאים אף מילה כמובנת מאליה, דבר אשר מקנה לשיריו עוצמה מטאפיזית". האמנם "משוררים אחרים" לא ניסו לחקור את תפקידה ואת ממשיותה של הנשמה? האמנם זהו תםקיד הכרחי של משורר? ומה לזה ולסימבוליסטים האומללים ש"משאירים את המושג בלתי מנומק"? מה לוויטמן ולסימבוליסטים, ואיזה בסיס להשוואה יש בין המשורר האמריקני הזה לבין משוררי הסימבוליזם (תנועה צרפתית, ואח"כ רוסית, שטובי מייצגיה דווקא חקרו חקור היטב את "תפקידה וממשיותה של הנשמה"?

גם הקביעה החד-משמעית שוויטמן היה הומוסקסואל אין לה עיגון ביוגראפי, וראו שבערך באנגלית אין שום טענה חד-משמעית כזאת. כלומר, ויטמן היה כמובן הומו, ושירתו הומוארוטית להלל, אבל אי אפשר לטעון באופן מבוסס שהוא היה הומוסקסואל בעל פרקטיקה מינית, כפי שמשתמע מהערך העברי. ועוד כהנה וכהנה.

הנה המקור שלך: Buckham, Luke. "Walt Whitman's Vision of Liberty", Keene Free Press. October 11, 2006 אנדר-ויקשיחה 15:48, 3 בנובמבר 2009 (IST)תגובה