לדלג לתוכן

שיחה:הענוגות הנלעגות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Laugh Tough

מבחינת כמות המידע וארגונו - כמות הכותרות, טבלאות, הערות שוליים וכו׳, זה ערך מושקע מאוד. אבל, לצערי, הקריאה בו מבלבלת מאוד, לפחות לאדם כמוני שלא מכיר את המחזה. אני חושב שהוא זקוק לשכתוב יסודי. אבל מאחר שאני רחוק ממומחיות בנושא כרחוק מזרח ממערב, לא אגע בו, אלא אם כן הכותב משתמש:מרדכי קטן יהיה מעוניין בעזרה (פניתי בדף השיחה שלו במקביל).

כמה דוגמאות...

  • סדר הצגת הדמויות מבלבל. האם זה סדר ההופעה במחזה? נראה לי שבערך אנציקלופדי עדיף להציג לפי סדר שלא ידרוש הזכרת דמות שעדיין לא הוצגה. לפי התיאור, סדר אפשרי הוא: גורז׳יבוס, מדלון (בתו), קטו (אחייניתו), מרוט (המשרתת של...), וכן הלאה.
  • בתיאור הדמות מדלון מופיעה בהרחבה ה״תופעה״ שנתנה את שמה למחזה, ושיש אליה התייחסויות רבות בהמשך. זה צריך להופיע בנפרד, ואולי קודם להצגת הדמויות.
  • השחקנים בהצגה המקורית - נראה לי עדיף לפרט זאת בנפרד מהצגת הדמויות. האם המחזה לא הוצג מאז פעמים נוספות עם שחקנים אחרים?
  • בהמשך הערך הטקסט נראה מקוטע ולא מסודר. דוגמאות אחדות בלבד... תמונה 1: ״התקבלו בצורה רעה״ האם היה צריך להיות ״לאחר שהתקבלו״? ״רקע כללי מתוך המחזה״ זו כותרת שסותרת את עצמה ולא מתאימה לתוכן הפסקה (שגם הוא מבולבל קצת). כל הכותרות הבאות לא ברורות... ״הפרסיוֹזִיטֵה-הענוגות״ - הקורא לא בהכרח יודע במה מדובר , והטקסט מתחיל בהתייחסות לתופעה לפני שמוסבר בכלל שמדובר בתופעה. הענוגות אצל מולייר - האם לא על זה מדבר הערך כולו?
  • לפני שמצטטים מאלתרמן כדאי לציין שהוא תרגם את המחזה לעברית, ומתי, והאם יש תרגומים נוספים. אמנם זה מופיע ב״לקריאה נוספת״ אבל זה לא מספיק.
  • הערות השוליים כוללות גם הפניות כמקובל בויקיפדיה, וגם ביאורים שאינם מקובלים בויקיפדיה בכלל.
  • האם המחזה הועלה בתיאטרון ישראלי? מתי, מי היו השחקנים? מידע בולט בחסרונו. צריך לפחות כותרת, ואם אין מידע, תבנית להשלים.

Laugh Tough - שיחה 00:42, 9 בנובמבר 2013 (IST)תגובה