שיחה:הממונה על השבויים והנעדרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת רונאלדיניו המלך בנושא השבת מידע שהסיר אלמוני מהערך

הערך הועבר לטיוטה[עריכת קוד מקור]

הסבר[עריכת קוד מקור]

אולטרה-קצרמר: לא בשל למרחב הערכים הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 11:45, 9 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה

השבת מידע שהסיר אלמוני מהערך[עריכת קוד מקור]

זאת תקופה רגישה ואני מבין שהמינוי מעורר סערה כך שלא הופתעתי כשגם לכאן חדרה הפוליטיקה. אנונימי הסיר כעת טענות שהוספתי לערך אודות מינויו ומילוי התפקיד של גל הירש. בכתבה של מאקו איך הפך גל הירש לאיש הכי מושמץ במלחמה נמתחת ביקורת חסרת תקדים עליו והשתדלתי לא להאריך בכדי לא להפוך את הערך לביקורת אישית עליו (כי היא אמורה להופיע בערך שלו). סגן ראש המל"ל לשעבר איתמר יער אומר במפורש ”בעיניי הבחירה של נתניהו למנות את הירש לתפקיד הגיעה כדי לייצר להירש רלטיביזציה בציבור מכל הביקורות שהיו עליו לאורך השנים, כדי שיוכל למנות אותו בהמשך לתפקיד מפכ"ל המשטרה. מאותה סיבה אני מאמין שהירש הסכים לקבל את התפקיד. הוא לא איש טיפש, ברור לו שהוא לא האיש המתאים לתפקיד, אבל אני מאמין שגם הוא חושב על השלב הבא” בתקשורת סוקר רבות עניין הקרדיט על השחרור הראשון של יהודית ובתה נטלי רענן ועל אף שלא לקח את הקרדיט במפורש, נמתחה גם אז ביקורת. ראו למשל ההידחפות של גל הירש היא לא רק תאוות יח"צ. היא חוסר אנושיות וגל הירש, האיש שלא היה שם - אבל כן נדחף לתמונה "לאור התפקיד הזעום שמילא בשחרורן" ועוד.

הירש הורחק דה פקטו מהתפקיד ונעלם מעין הציבור. ראו למשל מאמר מלפני שבועיים בגלובס עסקת החטופים יוצאת לדרך: לאן נעלם גל הירש? נכתב ”נראה בפועל כי תפקידו של הירש בשחרור החטופים שולי. הוא מהווה כנציג רה"מ בפני הגופים האחרים, ואחראי על הטיפול במשפחות - אך גם שם יושבים תחתיו אלופים במיל' המנהלים את הנושאים הללו בפועל.” מקבל את התיקון לגבי משרד ראש הממשלה שפורסם בעקבות פניית עורך דינו מנכ"ל משרד רה"מ הנחה לא לשתף את גל הירש במידע - והתקפל.

אפשר להמשיך כאן עוד אבל המטרה בערך הייתה לשקף תמונת מצב היסטורית. התפקיד קיים במשך עשרות שנים וחסר כאן רקע מהותי כך שלהתמקד בממונים האחרונים יחטוא לנושא. עם זאת, חשוב להציג את הדברים כפי שהם. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 00:53, 11 בדצמבר 2023 (IST)תגובה