שיחה:היסטוריה של האריתמטיקה/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים 02:23, 24 בדצמבר 2007 (IST)

הועבר מרשימת המתנה 03:25, 17 בדצמבר 2007 (IST)

עבודה מרשימה של יואב ושמעון. הוא ישהה קצת יותר זמן מהמקובל ברשימת ההמתנה על מנת שמספיק ויקיפדים יעברו עליו לעומק. א&ג מלמד כץשיחה 17:20, 12 בנובמבר 2007 (IST)

ובכל זאת, לא ניתן להמתין מספר ימים עד שאסיים את ביקורת העמיתים שאני מתכנן (ולא כזו גדולה, משהו בסגנון של זו בשיחה:לוייתנאים)? נוי 20:36, 21 בדצמבר 2007 (IST)

נוי, בדיוק למטרה זו קיימת רשימת ההמתנה. הערכים יכולים לשהות שם כמה שבועות ולזכות לטיפול צמוד. אנו מקפיאים הצבעה רק במקרים קיצוניים, למשל אם התברר שיש טעויות עקרוניות בערך והכותב הראשי מבקש זמן נוסף לתקן אותן. א&ג מלמד כץשיחה 21:09, 21 בדצמבר 2007 (IST)

הוסף

הסרה: היסטוריה של האריתמטיקה[עריכת קוד מקור]

ראו דיון מרשימת ההמתנה יואב נכטיילרשיחה 13:38, 12 ביולי 2014 (IDT)

הערך סובל מבעיות רבות:

  • הערך חסר מקורות זמינים. אמנם יש בו 15 הערות שוליים, אך רק שלוש מהן מפנות למקורות, והשאר הן הערות/הרחבות לתוכן. מעט המקורות המופיעים "לקריאה נוספת" אינם מקוונים ולא ניתן לאמתם, דבר שהופך אותם ללא נגישים לרוב הקוראים ומוריד משמעותית מערכם הוויקיפדי.
  • קטעים נרחבים מוצגים כעובדות בעוד שמדובר בבירור בהשערות. לדוגמה כל הפרק על התקופה הפרהיסטורית, אוכלוסיית ומספר השפות בפרק על האינקה (למה נתונים אלה חשובים לערך הזה?) האריתמטיקה במקרא (קביעות תמוהות על ניתוחים אסטרונומיים).
  • קטעים אחדים לא רלוונטיים וסתם מאריכים את הערך (גימטריה? משמעות האותיות בספרות הרומיות?). הפרק "אירופה מימי הביניים ועד לתום תקופת הרנסאנס" אומר, בהרבה מאוד מילים, "לא קרה שום דבר חשוב".
  • ניסוחים לא אנציקלופדיים או כאלה שדורשים הבהרות, לאורך כל הערך. דוגמה: "לא ידוע לנו כיום כיצד הושג דיוק מרשים זה, אך ישנן מספר השערות בנושא." נו, אז מהן ההשערות? סתם ולא פירש.
  • פרק התרבות ההודית כתוב באריכות רבה, אך מסתיים במאה ה-12 לספירה, ולא מזכיר כלל את ההישגים האדירים של בית הספר של קראלה (en:Kerala school of astronomy and mathematics). לדעתי ראוי לכתוב גם על סריניוואסה רמנוג'אן.
  • הערך כמעט יתום - 3 הפניות אליו בלבד.

התחלתי בניסיון לשפר חלק מפגמים אלה, אבל הבעיה העיקרית היא שאין ערך דומה באנגלית, ולכן אינני יכול לאמת קביעות או להוסיף מקורות מתאימים. זה מעלה ספק לגבי חשיבות הערך: מדובר למעשה במאמר סקירה ולא בערך אנציקלופדי. הסיכוי שקורא כלשהו יחפש ערך זה בוויקיפדיה נראה נמוך למדי.

לדעתי במצבו הנוכחי אין מקום לערך זה בחלון הראווה של ויקיפדיה. לכל הפחות נדרש שכתוב מסיבי והוספת מקורות ניתנים לאימות נגישים. צחקשוח (Laugh Tough) - שיחה 18:00, 30 במאי 2014 (IDT)

הוסר יואב נכטיילרשיחה 22:01, 24 ביולי 2014 (IDT)