שיחה:הידרוליזה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת Eyal Bairey בנושא שגיאה בערך

שגיאה בערך[עריכת קוד מקור]

למיטב ידיעתי אין חיה כזו מולקולת NaCl. מלח בישול עשוי מיונים ולא ממולקולות, ובאופן כללי מולקולה לא יכולה להתפרק ליונים שמרכיבים אותה. אבל בהידרוליזה אינני מבינה לכן אני קוראת למי שמבין לתקן את המעוות.

הדוגמה אכן לא טובה למיטב ידיעתי. בינתיים הסרתי אותה. אייל בארי - שיחה 19:06, 11 בדצמבר 2008 (IST)תגובה
אני לא בטוח שזה לא טוב. מדוע מלח בישול לא יהיה מולקולה? הוא מתאים להגדרה של מולקולה כפי שהיא מופיעה אצלנו. גילגמש שיחה 23:41, 26 בדצמבר 2008 (IST)תגובה
ההגדרה של מולקולה אצלנו מפנה לערך תרכובת מולקולרית שלא קיים כערך עצמאי כאן. בערך האנגלי של מולקולה מציינים במפורש שחומרים יוניים כמו מלחים לא נחשבים מולקולות ("Atoms and complexes connected by non-covalent bonds such as hydrogen bonds or ionic bonds are generally not considered single molecules"), אם כי גם שם לא נותנים הגדרה טובה למולקולה. אייל בארי - שיחה 22:17, 28 בדצמבר 2008 (IST)תגובה
למיטב הבנתי, ההגדרה של חומר שעשוי ממולקולות: הוא עשוי צברים-צברים של אטומים (זה מהזיכרון, לא כך קראתי); למשל כשכותבים H2O הכוונה היא שיש הרבה חלקיקים שכל אחד מהם מורכב מאטום חמצן ושני אטומי מימן (וכשזה גז - אז שלושת החליקיקים נשארים יחד). בחומרים יוניים המצב אינו כזה, המשיכה היא בין יון Na+ ליותר מיון אחד של Cl-, למעשה הוא נמשך לכל היונים השליליים שנמצאים סביבו.

הידרופוניקה[עריכת קוד מקור]

הידרופוניקה הינה שיטת גידול של צמחים על מצע מנותק כלומר על מצע שלא מזינים בו אוכל והצמחים זקוקים לדישון קבוע על ידי המגדל.