שיחה:הוועד הלאומי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בתוך הערך מאויית "הועד", ולדעתי גם שם הערך צריך להיות "הועד", ולא "הוועד". Tal Cohen 06:28, 9 יוני 2005 (UTC)

הצורה הנכונה היא "הוועד". כאשר ה-"ו" מופיעה באמצע מילה (ולא בתחילתה או בסופה) יש להכפיל אותה. [1] רועי | שיחה | 06:40, 9 יוני 2005 (UTC)
או זהו, שלא. כאשר מלה כוללת ו"ו עיצורית, יש (בדרך-כלל) להכפיל את הו"ו, אלא אם כן האות בראש המלה. אבל אם האות "זזה" מראש המלה אל אמצעה בשל הוספת אות שימוש (ה"א הידיעה, ו"ו החיבור וכו') לא מכפילים את הו"ו. כנ"ל לגבי יו"ד. לכן כותבים "יד", ומעבירים "מיד ליד" (הוספנו מ"ם ולמ"ד אבל לא הכפלנו את היו"ד), ולעומת זאת כותבים "מייד" (במובן של "באופן מיידי") עם יו"ד כפולה, כי כאן היו"ד באמצע המלה ולא בשל אות שימוש. Tal Cohen 07:19, 9 יוני 2005 (UTC)
טל, אתה טועה. יש לכתוב "הוועד". ראה [כללי הכתיב חסר הניקוד], שבהם מופיעה דוגמה זו במפורש. באותו אופן עליך לכתוב "הוורד". דוד שי 07:26, 9 יוני 2005 (UTC)
אופס: מסתבר שיש הבדל בין ו"ו ליו"ד בהקשר זה. טעות שלי. בכל מקרה, יותר משמציקה לי השגיאה, מציק לי חוסר האחידות (איות אחד בכותרת ואחר במאמר, או, במקרה של ורד, איותים שונים לאורך המאמר). Tal Cohen 07:34, 9 יוני 2005 (UTC)

אי בהירויות[עריכת קוד מקור]

בסעיף "רקע והרכב הוועד הלאומי" בשורה השנייה רשום "מספר חברי הוועד הלאומי לא נקבע בתקנות הכנסת" - באיזו כנסת מדובר??

לפני טבלת הנבחרים מופיע "החרימו הספרדים ובני עדות המזרח את הבחירות" והמונח "ספרדים" באדום כלומר ערך שאינו קיים. בהיבט המונחים של ויקיפדיה נראה שצ"ל כתוב "המזרחים" במקום "הספרדים", לפחות לע"ע, שכן לערך "המזרחים" יש ערך מפורט שגם מתייחס למעמדם ביישוב בתקופה הבריטית.