שיחה:הגישה ההתייחסותית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת 46.117.45.86 בנושא משוב מ-3 בנובמבר 2012

אני לא מכיר כל כך את הגישה הזו, אבל שאלת תם. האם יכול להיות שגם אריך פרום (שמדבר על אחדות עם העולם באמצעות התמזגות עם נפש אחרת באהבה) יכול להשתלב בגישה הזו באיזה אופן, במיוחד ברצון האדם ליצור יחסים עם הזולת?

"הכרה זו של עצמו כהויה נפרדת, הכרת קוצר משך חייו, הכרת העובדה שעל כורחו נולד ועל כרחו מת, שסופו למות לפני אהובי נפשו, או שהללו סופם למות לפניו, הכרת בדידותו ובדילותו, חוסר ישעו נוכח כוחות הטבע והחברה, כל זה הופך את קיומו הנפרד, הקרוע לבית אסורים קשה מנשוא, דעתו הייתה נטרפת עליו אילמלא יכול להתיר עצמו מבית אסורים זה ולפרוש ידיו ולהתאחד בצורה כזו או אחרת עם בני אדם, עם העולם שמחוצה לו" (אמנות האהבה, הדר, עמ' 18).
"הכרת הבדילות האנושית, ללא התאחדות מחדש על ידי האהבה, היא מקור הכלימה, בו בזמן היא מקור הרגשת האשם והחרדה. העמוק בצרכיו של האדם הוא איפה הצורך להתגבר על בדילותו, להתיר עצמו מבית האסורים של בדידותו" (שם עמ' 18) אפי ב. • התחברו לרגשותיכם13:42, 17 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
מעניין... לא מכירה מספיק את פרום, אבל הנה תשובת תם: לדעתי, כל עוד הוא לא שייך את עצמו לגישה הזו, ואחרים שהכירו את עבודתו וכתבו עליו לא שייכו אותו לשם, אז הוא לא שייך. אני מאמינה שלהרבה תאורטיקנים יש דעות שאם נבודד אותן ניתן לשייך אותן להרבה גישות שהם לא התכוונו אליהן.
ובעניין אחר: רוליג, יש איזו סיבה שנסתרת מעיניי לכך שהבינוויקי כאן הוא ל"פסיכולוגיה של האישיות" במקום לRelational psychoanalysis?... תודה, Ravit - שיחה 20:50, 17 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה
אפי, אני לא מכיר מספיק את פרום, אבל לפי הציטוטים שנתת פרום תופס את האדם כבודד בראשיתו, אם כי הוא רואה את היחד כשאיפה הכרחית. הגישה ההתייחסותית רואה את האדם כנטוע במערכות יחסים, כאילו לא ניתן להגדירו ללא סובביו (כמו שוויניקוט אמר: אין דבר כזה תינוק, אלא אם-תינוק).
את הציטוטים אתה יכול להוסיף לפורטל. הם חזקים.
רוית, השאלה אם הוא שייך את עצמו לזרם לא רלוונטית (מזכיר לי דיון מקביל על מוריס סנדק). הרעיונות שלו הם העיקר. כשאני ארחיב מתוך הספר של מיטשל, תראי שורה של תיאורטיקנים שלא הגדירו עצמם כהתייחסותיים.
לגבי הבינוויקי, כולם מתוך הערך באנגלית, מלבד האנגלי עצמו. • רוליג - שיחה 23:34, 17 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

העברה למרחב הראשי[עריכת קוד מקור]

זהו, הערך בשלבים האחרונים. אשמח להערות ותיקונים. • רוליג - שיחה 14:45, 26 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

משוב מ-3 בנובמבר 2012[עריכת קוד מקור]

מאוד עזר לי להבין ולמקד. תודה 46.117.45.86 23:13, 3 בנובמבר 2012 (IST)תגובה