שיחה:האינטרנט של הדברים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מינוח[עריכת קוד מקור]

יש קביעה רשמית כלשהי לשם העברי של Internet of things? לדעתי, מינוח נכון יותר הוא "תקשורת בין חפצים". David1776 - שיחה 12:37, 19 באוקטובר 2014 (IDT)תגובה

זה השם המקובל והנפוץ, עברות למושג הלועזי שהשתרש. אדם מה - שיחה 11:43, 1 בנובמבר 2014 (IST)תגובה

תיקון הפתיחה[עריכת קוד מקור]

נא להחזיר את הפתיחה ל-

האינטרנט של הדברים (באנגלית: Internet of Things, או בקיצור IoT), הוא מודל שלפיו מכשירים משתמשים באינטרנט כמו בני אדם. האינטרנט של הדברים מתאר מצב שבו מכשירים אוספים מידע ושולחים אותו ללא מגע יד אדם וזאת בניגוד למודל הישן שאומר שאנשים צריכים להזין מידע למחשב. מידע שנשלח על ידי מכשיר יכול לכלול למשל מיקום, טמפרטורה, לחות, וכד'. ברוב המקרים המידע נאסף על ידי המכשיר ונשלח לאתר מרכזי לצורך ניתוח. פתרון שבו מעורב אדם בתהליך השליחה של המידע אינו IoT.

ברמה הטכנית מדובר בחיבור של התקנים ממחושבים (הרחבת טווח הציוד ההיקפי) לתשתית האינטרנט. הטכנולוגיה מאפשרת תקשורת מתקדמת בין מכשירים, מערכות ושירותים באמצעות מגוון רחב של פרוטוקולים ויישומים. החיבור של התקנים אלו צפוי להוביל לאוטומציה בתחומים רבים ויאפשר שימוש בשירותים מתקדמים, כמו "רשת חכמה".

הפתיחה כפי שהיא כרגע "האינטרנט של הדברים (באנגלית: Internet of Things, או בקיצור IoT), הוא מושג המתייחס לטכנולוגיית חיבור של התקנים ממחושבים (הרחבת טווח הציוד ההיקפי) לתשתית האינטרנט" היא לא נכונה. יש הרבה יותר מוצרי IoT שמקושרים בעזרת Bluetooth ולא דרך האינטרנט. ההגדרה של מוצר IoT הוא מוצר שאוסף מידע באופן אוטומטי בניגוד למכשיר שתלוי באנשים לאיסוף המידע

הניסוח של הפתיח ששינית אליו לא ברור. כפי שכתבתי בתקציר העריכה, מדובר על טכנולוגיה, לא במודל תיאורטי של שימוש "מכשירים משתמשים באינטרנט כמו בני אדם", ובהשוואה ל"מודל ישן שאומר שאנשים צריכים להזין מידע למחשב". לא ברור על מה אתה מדבר כאן. אני לא מומחה, אבל אני אשווה את זה לפתיח של הערך בויקי האנגלית: "האינטרנט של הדברים הוא רשת של אובייקטים או "חפצים/דברים" המוטמעים באמצעות אלקטרוניקה, תוכנה, חיישנים וקישוריות רשתית, המאפשרים לחפצים הללו לאסוף ולהחליף מידע". אדם מה - שיחה 19:41, 17 בנובמבר 2015 (IST)תגובה
הניסוח באנגלית עדיין יותר נכון ולא מזכיר את המילה טכנולוגיה. IoT הוא לא טכנולוגיה כמו ש- iPhone הוא לא טכנולוגיה. מתרגם את מה שקיים באנגלית כיוון שהוא עמום מספיק כדי להיות נכון.

שינוי שם המונח[עריכת קוד מקור]

מציע לשנות את השם בעברית ל- IoT כפי שקיים עבור USB

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהאינטרנט של הדברים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:49, 23 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באינטרנט של הדברים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:57, 8 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה