שיחה:האימפריה המוגולית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה השמות מופיעים גם באנגלית בסוגריים?!
זה מקשה על הקריאה, וזה אפילו לא שזה השמות המקוריים.

ואגב למה אמפריה ולא אימפריה? eman

אני מעדיף להשאיר את השמות המקוריים באנגלית כמעט תמיד, אני חושב שזה גם נראה יותר מקצועי וגם מקל על הקריאה. ולעניין האמפריה, על פי כללי הכתיב חסר הניקוד לא מוסיפים יו"ד כשהתנועה המקורית היא חיריק אם בא אחריה שווא. --Eranb 17:21, 14 יולי 2004 (UTC)
לפי מילון אבן שושן, אימפריה נכתבת כך גם בכתיב מנוקד. גם לדעת האנציקלופדיה העברית, זה הכתיב הנכון. גם בעניין השמות באנגלית אני מסכים עם Eman: הרי מדובר באנשים שאנגלית לא היתה שפת אמם, ולכן אין סיבה לכתוב את שמם באנגלית. מי שירצה לדעת את הכתיב של שמם באנגלית יגיע בקליק אחד לויקי האנגלי. את ההעברה לאימפריה אעשה מיד בעצמי. את הורדת השמות באנגלית אשאיר לשיקול דעתו של כותב הערך. דוד שי 17:52, 14 יולי 2004 (UTC)

צריך לציין את מיקומה והיקפה הגאוגרפי של האימפריה כבר במשפט הפתיחה, אחרת לא מבינים כלום!!!

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

כתוב כך: דת שליטי האימפריה המוגולית היו מוסלמים וגם חלק מנתיניהם. עם זאת, רבים אחרים, מפשוטי העם ועד פקידים בכירים, היו הינדואים. למעשה, כבר הקיסר הרביעי בשושלת, ג'האנגיר, היה בן לאם הינדואית. כשבאבור הראשון יסד את האימפריה, הוא לא הדגיש את השתייכותו הדתית המוסלמית, אלא יותר את מורשתו הטורקית. (השם "מוגול" הופיע ככל הנראה במאה ה-19. הוא נגזר ככל הנראה מ"מונגול" - ענף אחר בעץ המשפחה של באבור).

תחת שלטונו של אכבר שייסד השקפה מוסלמית חדשה "תורת האור האלוהי" (דין-אי-אילאהי), התרחק מהעולמאא' הסוני והתקרב למסדר צ'ישטי הסופי, ביטל בית המשפט את ה"ג'יזיה", המס על לא-מוסלמים, ואת לוח השנה המוסלמי הירחי לטובת לוח שנה שמשי, שהתאים יותר לחקלאות. שינויים אלו בוטלו מאוחר יותר על ידי נינו אורנגזב, שנודע כמוסלמי בעל השקפות שמרניות, אך גם תחת אורנגזב, רבע מנסיכי חצר המלכות היו הינדואים. כשהמילה 'סוני' מפנה לסוני החברה של הטלפונים ושל הרדיו דיסק, מיותר לציין שהכוונה לסוניים של האיסלאם. דווח על ידי: 185.120.125.33 22:52, 4 באוגוסט 2019 (IDT)תגובה

בוצע תוקן. Mbkv717שיחה • ג' באב ה'תשע"ט • 22:57, 4 באוגוסט 2019 (IDT)תגובה


קובץ מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף מועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 14:22, 6 במאי 2020 (IDT)תגובה