שיחה:דורון ידיד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דורון ידיד[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שמש:דוד שי#דורון ידיד
שלום רב,

אני באמת אשמח להסבר מעמיק למה מחקת את העריכה שלי.

אם לא סומכים על מקור של עיתונאי אפשר לא להביא שום תחקיר מהעיתונות- רק תציינו בכללים שכאן לא מאמינים לעיתונאים- ונדע. רוב התחקירים הרציניים כוללים מקורות אנונימיים. זה השיטה כולה.

בדמוקרטיה מערבית סומכים על עיתונאים שיעמדו בכללי אתיקה.

ניתן להבים שהייתם מוחקים גם את התחקיר של "גרון עמוק", כי לא נאמר מי הבכיר שהביא להחלפת השלטון בארה"ב.

המקור הראשון הוא זה:

https://www.israelhayom.co.il/article/781293

התחקיר השני הוא של אבנר הופשטיין, אחד העיתונאים המוערכים בישראל, איש רציני ומעמיק, שלא ברור מדוע נמחק הקישור לכתבה רחבה ומקיפה שלו:

https://www.zman.co.il/127924

בדורון ידיד נקשרו פרשיות שליליות רבות לאורך השנים. לא הבאתי אותן, כי ערכן באמת יותר רכילותי או "צבעוני", אך אלו שכן הבאתי הן פרופר עם עניין לציבור. מדובר בקצין בכיר שהן הימין הן השמאל חווים אותו כבעייתי ביותר כלפיהם. האם לא ראוי להביא זאת כחלק מהערך.

מה לא הכנסתי לערך?

למשל את הכתבה הזו שקשורה בהתעמרות בח"כ לשעבר יהודה גליק. לאורך השנים גליק טען שידיד מתעמר ביהודים בהר הבית, ונטען שגם בבו עצמו, אישית:

https://www.makorrishon.co.il/opinion/204919

https://www.srugim.co.il/421523-י

kan.org.il/item/?itemid=66825

למשל את המידע המטריד מאד הזה. שקשור במוסר ועבירות מין:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,5649280.html

https://13news.co.il/item/news/politics/security/yadid-shacham-969155/

את המידע הזה, שאזרחים מתעקשים על נכונותו כבר שנים:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,4096866.html

ואת המידע הזה:

https://news.walla.co.il/item/3054085 תמרהינדי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

סוף העברה

בעריכה שביטלתי היו טענות כלליות ללא שום אסמכתא, לכך אין מקום בוויקיפדיה. כאן הבאת מקורות אחדים, לא בדקתי את טיבם. אם יש ביקורת שנמתחה עליו על ידי גורם רשמי, כגון מבקר המדינה, בית משפט או בית דין למשמעת, בוודאי ראוי להביאה בערך. מאידך, עקימת אף של אנונימי מקומה בעיתון בלבד, וגם ביקורת שאדם אומר בגלוי לא בהכרח תיכנס לערך – אנציקלופדיה ראוי שתתמקד בעובדות ולא בדעות. נסה לפעול לפי עקרונות אלה, ונראה מה נקבל. דוד שישיחה 16:49, 18 ביולי 2020 (IDT)תגובה

גילוי נאות[עריכת קוד מקור]

דוברות משטרת ישראל (שיחה | תרומות | מונה) ערכה את הערך מספר פעמים באוקטובר 2017: מי:הבדל/21675944, מי:הבדל/21676124, מי:הבדל/21676304, מי:הבדל/21676325, (הבדל). סך ההבדלים (כולל עריכות ביניים מאחרים): (הבדל). בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ט בחשוון ה'תשפ"א • 12:05, 6 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

אזכור מספר החלטות של דורון ידיד בערך[עריכת קוד מקור]

לאחרונה הוספתי לערך אזכור של מספר החלטות משמעותיות של ניצב דורון ידיד.

להלן המקרים אותם הוספתי לערך:

  • המחאות נגד ידיד על רקע התקריות בשכונת עיסאוויה והירי במאלכ עיסא, ילד בן 9 תושב השכונה.
  • העובדה שידיד ביטל הסכם בין תושבי השכונה לבין המשטרה לפיו שוטרים לא ייכנסו לבתי הספר בשעות הלימודים.
  • החלטתו להתיר כניסת יהודים להר הבית, בניגוד להחלטת הממשלה.
  • החלטתו להציב נוכחות משטרתית פעילה בכל הפגנה בשכונת מאה שערים - עריכה זו נותרה בערך.

משתמש:Ronshir מחק את העריכות בטענה שהן זניחות. למשל, על ההסכם עם תושבי השכונה הוא כתב: אפיזודה שולית, מי שמחליט זה מפקד המחוז. לדעתי אירוע שבו מפקד המחוז מבטל הסכמים שנעשו על ידי פקודיו הוא חריג, וכך הוא גם הוצג בדיווחי העיתונות. גם להחלטות האחרות שהוספתי יש משקל, ובמכוון נמנעתי מאזכור פרשות שהן בעלות חשיבות פחותה (למשל, אלה שהוזכרו כאן בדיונים קודמים). אשמח לשמוע את דעתם של עורכים נוספים בנושא זה.

תודה, -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 13:16, 14 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

נראה שלא נעשה אפילו ניסיון לשמור על כלל הנטרלייות האמור לאפיין את הכתיבה בויקיפדיה, ניקח למשל את האמירה "החלטתו להתיר כניסת יהודים להר הבית, בניגוד להחלטת הממשלה." ממליץ לקרוא את הכתבה ולראות שאין כל קשר בין מה שנרשם לבין הטענה. לא הייתה החלטת ממשלה כזו. יתכבד מוסיף המידע לערך ויצביע על המקום בו נרשם שהייתה החלטת ממשלה כזו שידיד פעל בניגוד אליה. כל הסיפור הוא עניין של כמה שעות - המשטרה גם אסרה וגם התירה. נראה שנעשה פה חיפוש לא חכם במיוחד בניסיון להשחיר את ידיד. Ronshir - שיחה 17:50, 15 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
כפי שציינתי, חיפשתי החלטות משמעותיות של ידיד, ללא כל ניסיון לשבח או לבקר, על מנת להעשיר את הערך.
בקשר לפתיחת הר הבית - לאחר ההערה שלך על פתיחת הר הבית קראתי עוד כמה ידיעות על האירוע, ואני מודה שטעיתי. על פי הידיעה שציטטתי בתחילה היה נראה שהממשלה החליטה לאסור כניסת יהודים להר הבית, אבל על פי ידיעות אחרות נראה שהממשלה החליטה דווקא להתיר, אבל נתנה למשטרה את הסמכות לקבוע שעות נפרדות לערבים וליהודים כדי למנוע חיכוכים, בגלל שחג הקורבן וט' באב חלו באותו יום. המשטרה החליטה על שעות מסוימות, אבל בגלל שפרצו מהומות אחרי תפילת המוסלמים החליטה להקדים את כניסת היהודים. זאת לא החלטה משמעותית מהסוג שחיפשתי, ואפשר לא לכלול אותה בערך.
לעומת זאת, האירועים בעיסאוויה, אחריותו של ידיד לאירועים ואזכור הירי בילד בן 9 נראים לי אירועים משמעותיים שראויים לאזכור בערך. יש לך הצעה איך לנסח את זה?
-- ‏גבי(שיחה | תרומות) 16:53, 16 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
מי קבע שהם אירועים משמעותיים בקשר לידיד? קבוצה של פעילי חד"ש שהפגינו?. גם הניסוח "בתקופה זו גברו מקרי האלימות המשטרתית בשכונה", הוא ניסוח מוטה, האכיפה המשטרתית באזור גברה. מה שאכן זכה לפרסום הוא הפיקוד שלו על המחוז בתקופת המחאות נגד נתניהו וזה אכן מוזכר בערך. Ronshir - שיחה 11:23, 17 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
יש לך מקור לכך שהאכיפה גברה? -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 15:51, 17 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
מסכים עם Ronshir. התוספות מיותרות. Eladti - שיחה 16:03, 17 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
רבים רואים בו אחראי לאירועים בעיסאוויה, שהם ללא ספק חריגים וחמורים. אין שום הצדקה להשמיט אותם מהערך, בשל חשיבותם. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 22:11, 22 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדורון ידיד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:03, 6 במאי 2024 (IDT)תגובה