שיחה:גרונטולוגיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 חודשים מאת E L Yekutiel בנושא דיווח שאורכב ב-26 ביולי 2023

ניטור עריכת אנונימי[עריכת קוד מקור]

יונה בנדלאק, Santacruz13, Aziz Subach,מנחם.אל, PurpleBuffalo‏, Tshuva, נחש קטן, יאיר דב, Gidip, פעיל למען זכויות אדם, אליגטור, Squaredevil, MathKnight‏, פרצטמול, assafn, דוב, מר בונד 007 בעלי הידע בביולוגיה, לתשומת לבכם. תודה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:14, 11 ביוני 2017 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בגרונטולוגיה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:03, 21 בינואר 2023 (IST)תגובה

דיווח שאורכב ב-26 ביולי 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

הגרונטולוגיה היא תחום במדעי החברה בעוד שהגריאטריה בתחום הרפואה ומדעי החיים. הגרונטולוגיה עוסקת בהיבטים הסוציולוגיים, פסיכולוגיים, אנתרופולוגיים, משפטיים ועוד. נא לדייק ולתקן. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

גרונטולוגיה היא תחום ברפואה העוסקת בחקר ההזדקנות ובחקר תהליכי הזיקנה
מהאתר של — כללית— ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
אני אוהב את המאמרים של שירותי בריאות כללית, לדעתי הם מעולים וכתובים ברמה גבוהה. אבל צריך לזכור שהעיסוק של כללית הוא בבריאות ורפואה, ולכן הגיוני שכשהם מתייחסים לנושא כלשהו הם יתמקדו בחלק שלו שקרוב לתחום שלהם.
למעשה הציטוט שהאנונימי השני הביא לעיל לקוח מתוך דף של "המרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית", וטבעי שההגדרה שהם משתמשים בה תיטה לכיוון הגריאטריה.
גריאטריה היא התחום הרפואי שעוסק במחלות שקשורות לזקנה ובטיפול בהן. זה רק חלק מהגרונטולוגיה, שמקיפה תחומים נוספים כפי שנכתב בדיווח של האנונימי הראשון לעיל: למשל, באתר האגודה הישראלית לגרונטולוגיה מפורטות דיסציפלינות רבות שקשורות לנושא; מסלול הלימודים בבר אילן נמצא תחת הפקולטה למדעי החברה, והמסלול בחיפה נמצא תחת הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, ולא בי"ס לרפואה (שלמיטב ידיעתי אין להם); וגם התוכנית באריאל מוכרת ע"י משרד הרווחה, ולא הבריאות.
רופאים גריאטרים הם רופאים מוסמכים שלמדו בבית ספר לרפואה, אבל גרונטולוגיה היא תחום הרבה יותר רחב, שנלמד גם במכללות ללא בי"ס לרפואה, כמו האקדמית עמק יזרעאל והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט; אגב באתר שלהם גם סוקרים את ההבדל בין גרונטולוגיה לגריאטריה ומדגישים שם: "ההבדל המשמעותי הוא שגריאטריה הוא תחום ברפואה לעומת תחום הגרונטולוגיה שלא קשור לעולם הרפואה אלא לידע וחקר זקנה."
אני ממליץ לתרגם ולעבד מתוך הפתיח של הערך באנגלית. ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 17:01, 25 ביולי 2023 (IDT)תגובה
מסכים בהחלט. למעשה גריאטריה יכולה להחשב כחלק מתוך הגרונטולוגיה (וכמובן גם חלק מתוך הרפואה). למיטב ידיעתי, בעבר, הסיעוד של הזקנים נלמד כמקצוע גרונטולוגי, אבל בעשור האחרון נוצר מקצוע "מומחה סיעוד גריאטרי". Nirts - שיחה 17:42, 25 ביולי 2023 (IDT)תגובה
הערך תוקן ע"י @Nirts - תודה רבה! ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 22:49, 25 ביולי 2023 (IDT)תגובה