שיחה:גל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת אבי לוין בנושא ניסוח עדיף

"תכונות של גלים" מבוסס על מאמר בשם זה הנוצר במקור ע"י משתמש:Berger אך נהפך להפנייה למאמר זה ותוכנו הועבר לכאן. MathKnight 18:44, 17 פבר' 2005 (UTC)

מחיקת פסקאות[עריכת קוד מקור]

מומלץ לדון על הסרת פסקאות בעמוד השיחה לפני שמסירים אותן. MathKnight 19:23, 17 פבר' 2005 (UTC)

להבא אני ידע. אתה חולק עלי ספציפית בעיניין כאן?
יש דברים שהייתי שומר.
החזרתי את הפסקה בדבר עקרון ההרכבה.
ראיתי שהסרת את הפסקה הבאה:
תבנית התאבכות היא התבנית הנוצרת במרחב (מיתר, ממברנה (קרום) מישורית כגון תוף, וכו) ע"י גלים עומדים. תבנית כזאת מאופיינת בנקודות צומת בהן האמפליטודה הכוללת היא אפס תמיד. באמצעות תבניות התאבכות אפשר ללמוד הרבה על הפרמטרים של המערכת ועל הגלים המבצעים התאבכות (כגון: מהו אורך הגל שלהם). פיסיקאים כגון אלברט אברהם מיכלסון פיתחו שיטה לביצוע מדידות מדויקות של מרחקים באמצעות התאבכות (אינטרפרומטריה).
תוכל להסביר מדוע? (אם יש אי-דיוקים, אפשר לתקן ואז להחזירה)
MathKnight 19:35, 17 פבר' 2005 (UTC)
הפסקה לא נכונה מיסודה. אולי אתה מתבלבל עם משהו אחר אבל עד כמה שאני יודע אין קשר בין תבנית התאבכות לגל עומד.--Berger 19:50, 17 פבר' 2005 (UTC)
בקשר להרכבה, יש בהמשך הסבר ארוך על התאבכות.--Berger 19:52, 17 פבר' 2005 (UTC)

k ומינוס k[עריכת קוד מקור]

לmathknight

בשורת תקציר כתבת: "יש משמעון לסימן, למשוואת הגלים - עבור כל תדירות: יש 2 פתרונות יסודיים (גל הנע בכיוון k החיובי וגל שנע בכיוון השלילי של k)"

עשית פה סלט בין מה שקורה במימד אחד לבין מה שקורה בשלושה מימדים: במימד אחד אכן יש טעם לדבר על שני כיוונים, כי מדברים על k ונוח להגדיר אותו כחיובי, לדבר על יחס הנפיצה , בלי לדאוג לעינייני הסימן. התדירות כמובן חייבת להיות חיובית, ואז נותנים ל k להיות רק חיובי, ואת האפשרות השניה של גל לכיוון השני כותבים במפורש. אפשר באופן אלטרנטיבי לתת ל k להיות שלילי, ואז לכתוב , אבל זה פחות נוח.

אבל ביותר מימדים, בלאו הכי יש אינסוף כיוונים. עבור כל יש מעטפת כדור שלמה של כיוונים אפשריים. ובלאו הכי צריך לכתוב במפורש , לכן אין טעם לעבוד עם חצי מעטפת כדור ולכתוב במפורש פתרון עם כיוון הפוך.

עד פה זה רק עניין של נוחות. אבל ברגע שהכנסת את טרנספורם הפוריה, וכתבת , נראה לי שכבר יש ממש טעות, כי כל כיוון נספר פעמיים. eman 21:18, 17 פבר' 2005 (UTC)

כנראה שהצדק עימך, אבל זה עדיין לא מסתדר לי עם תנאי ההתחלה (צריך שני תנאי התחלה - כלומר: שתי פונקציה מרחביות - הפתרון בזמן אפס והנגזרת שלו בזמן אפס). MathKnight 15:58, 18 פבר' 2005 (UTC)
שוב, הבלבול שלך נובע מזה שאתה חושב על במושגים של משוואות דיפרנציאליות רגילות, בעוד פה מדובר על משוואת דיפרנציליות חלקיות. במד"ר יהיו שני קבועים, שמכפילים שתי פונקציות. אבל פה יש לנו הרבה יותר דרגות חופש! יש לנו אינסוף קבועים שמכפילים יש לנו אינסוף פונקציות ש הוא בעצם האינדקס שלהן.
הבלבול מוחרף כנראה, בגלל שכשעובדים במימד אחד, אכן קודם עושים הפרדת משתנים, ואז בעצם פוטרים מד"ר. אבל כמו שהראתי ניתן גם שם להביע דרגת חופש אחת של המד"ר, על ידי האפשרות לתת ל k להיות שלילי, כלומר להכפיל את שאר דרגות החופש על ידי קיצוץ בחצי של מספר דרגות החוש ה"מד"ריות" eman 16:55, 18 פבר' 2005 (UTC)

ערכים קשורים[עריכת קוד מקור]

קראתי את הערך וערכתי אותו קצת. יש סיבה מיוחדת שבגוף הערך יש קישורים להחזרה, שבירה ונפיצה דווקא בוויקי האנגלי? זה לא מקובל. הייתי מבטל אותם ומפנה לערך העברי. במקרים שהוא לא קיים זה ייתן מוטיבציה לכתוב אותו... ואת ההפניות שכרגע יש בהחזרה ושבירה בחזרה לגל הייתי מוחק. odedeeשיחה‏ 05:42, 9 ינואר 2006 (UTC)

גלי אורך ורוחב[עריכת קוד מקור]

יש במקום אחר איפהשהוא על גלי אורך ורוחב או שצריך לכתוב כאן? כי אם אין אז צריך, ולא מצאתי במקום אחר. מישהו יודע? --יוחאישיחה 17:08, 26 באפריל 2007 (IDT)תגובה

זה המקום, ואם תשים לב הנושא כבר מוזכר בכמה מקומות בערך. ‏odedee שיחה 19:24, 26 באפריל 2007 (IDT)תגובה

תדירות גל[עריכת קוד מקור]

איך מבטאים את האות שמבטאת תדירות של גל? היא נראית כמו v אבל הבנתי שזאת לא האות וי. אני לא יודע איך להקליד אותה במקלדת ואיך לבטא אותה. איזה אות זאת? אבי 15 - שיחה 12:03, 11 ביולי 2017 (IDT)תגובה

ני. זו אות ביוונית. emanשיחה 12:12, 11 ביולי 2017 (IDT)תגובה

שלום וויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אני מתנצל מאוד , ערכתי את הערך לצורך בדיחה לא מצחיקה והייתי בטוח שיהיו עוד כמה מעצורים את שהערך ישונה רשמית.

השתדלתי להחזיר את הערך לקדמותו. Kotz95 - שיחה 12:33, 24 במרץ 2020 (IST)תגובה

ניסוח עדיף[עריכת קוד מקור]

היה רצוי לשנות את הניסוח - במקום 'הפרעה' עדיף לכתוב 'שינוי' אבי לוין - שיחה 13:12, 9 בדצמבר 2022 (IST)תגובה