שיחה:גזל שינה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת 217.175.89.202 בנושא תודה

הפסקה על "כיבוד הורים וגזל שינה" בערך[עריכת קוד מקור]

שלום @בן עדריאל, תודה רבה על הגהת העריכות שלי, מסכים עם רוב העריכות והתיקונים, ויישר כוח על כתיבת הערך.
מחקת את הפסקה על כיבוד הורים וגזל שינה, באמירה ש"המקורות המצוינים מתיחסים כולם לכיבוד הורים ולא לגזל שינה",
לענ"ד כן יש מקום לפסקה הזו, אני חושב שכמו שראינו בכל מקרה ל"גזל שינה" אין מקור ישיר, ומדובר על אוסף של מקורות. ועל כן, נראה לי נכון להגיד שהפרעת לשינה של הורים - אסור בין השאר מחמת כיבוד הורים והסיבות הנוספות, אבל זה בעצם סוג של "גזל שינה" רק ברמה יותר חשובה, והסיפור של דמה בן נתינה מראה את זה בצורה יפה.
אבל כמובן שאני אשמח להשתכנע גם אחרת, ואשמח לשמוע גם דעות נוספות. איתן ברוך - שיחה 10:25, 22 ביוני 2022 (IDT)תגובה

בפתיח כתוב "גזל שינה הוא איסור הלכתי מוסרי, המתייחס להפרעה לשינה של אדם אחר". הורים הם בכלל אדם אחר, ולכן האיסור להפריע לשנתם מתאים לערך, למרות שמדובר באיסור בעל יותר תוקף. משה כוכבי - שיחה 10:44, 22 ביוני 2022 (IDT)תגובה
שלום איתן ברוך.
קודם כל, תודה רבה ויישר כח על ההרחבה הניכרת שעשית לערך. את הערך הזה כתבתי (במצבו הקודם, העגום) בראשית דרכוי בויקיפדיה, ומעולם לא התפניתי לשוב ולטפל בו כראוי. כעת, פנים חדשות באו לכאן, חילך לאורייתא.
אין מקור ישיר לאיסור גזל שינה, אך מדובר במושג קיים – לא אנחנו המצאנו את המושג הזה. דוקא קיומו של המושג, בספרות ההלכתית/מוסרית ובשיח היומיומי, הוא מה שמקנה לו חשיבות. הקישור שאתה עשית בין גזל שינה להערת אביו ואמו, לעומת זאת, אינו קישור מקובל למטב ידיעתי, ובהתאם, הוא אכן אינו מופיע במקורות שציינת. הדיון במקורות סביב הערת ההורים מתמקד בדיני כיבוד הורים (שהם מבוססים הרבה יותר מגזל שינה הרגיל). אתה מבקש לחדש קישור כזה, אבל לא נראה לי שויקיפדיה היא המקום לחידושים מן הסוג הזה. זו הסיבה שמחקתי את הפסקה.
משה, אין ספק שההורים כלולים בגדר אדם אחר ואיסור גזל שינה, איך שנתאר אותו, שייך גם בהם, באותה מידה ששייך בכל אדם. כל זה נכון, אבל זה לא רלוונטי לדיון. איתן מבקש לקשור בין גזל שינה לאיסור להעיר את הוריו מדין כיבוד אב ואם, כפי שמסופר על דמא בן נתינה, וביחס לזה אמרתי שדין כיבוד הורים אינו ענין לכאן. בן עדריאלשיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ב 13:02, 22 ביוני 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בגזל שינה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:35, 6 במאי 2023 (IDT)תגובה

תודה[עריכת קוד מקור]

תודה 217.175.89.20218:22, 3 בדצמבר 2023 (IST)תגובה