שיחה:ג'ונתן קוק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 חודשים מאת האזרח דרור בנושא עמדותיו ביחס לאונס של חאמס והטבח

עמדותיו ביחס לאונס של חאמס והטבח[עריכת קוד מקור]

משתמש:Gabi S. מחקת התייחסות לנושא הזה. מוזמן להציע ניסוח חלופי. הוא באופן חוזר אומר שבכלל לא היה אונס (כי "ברור" שמיד החלו לירות על חמאס וחיילי צהל ומסוקים היו בכל מקום - דבר שסותר לגמרי עדויות של אנשים שהיו שם - נניח הבן של ניר ג'ונז שהתחבא בפרדס סמוך עד הערב) האזרח דרור - שיחה 09:37, 9 בפברואר 2024 (IST)תגובה

אני אציע נוסח חלופי מאוחר יותר. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 09:52, 9 בפברואר 2024 (IST)תגובה
הוא ממש לא אומר את מה שכתבת. הוא כותב בפירוש: Only a fool would argue with certainty that no rapes or sexual assaults occurred.
הנוסח שאני מציע הוא:
לאחר מתקפת הפתע על ישראל קוק הצביע על הגזמות בדיווחים אודות אלימות מינית. הוא כתב שבבירור היו מקרי אונס, אבל לדבריו הטענות שהיה אונס המוני מכוון ושיטתי הן טענות שגויות ולא הוצגו הוכחות שתומכות בהן [1]. כמו כן טען שחלק מההרוגים במתקפה לא נהרגו על ידי מחבלי חמאס אלא על ידי כוחות צה"ל [2]. הוא הביא כדוגמה את פרשת בני הערובה בבארי, בה טנק צה"לי ירה שני פגזים לתוך בית שבו התבצרו כ-40 מחבלים עם 14 מאנשי הקיבוץ, ורוב בני הערובה נהרגו. בנוסף לכך הזכיר את הטענה לפיה מסוק ישראלי הרג חלק ממשתתפי פסטיבל נובה. על פי תחקיר של האירוע, מסוק קרב של צה"ל שהגיע למקום ירה לעבר מחבלי חמאס וככל הנראה פגע גם בכמה ממשתתפי הפסטיבל שנחטפו על ידי המחבלים [3][4]. אירוע זה הוצא מהקשרו בתקשורת האנטי-ישראלית ונעשה בו שימוש להכחשת מתקפת הפתע. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 21:20, 9 בפברואר 2024 (IST)תגובה
בקטע הזה [5] הוא מטיל ספק בכלל שהיו מקרי אונס בפסטיבל נובה. למרות עדויות ראיה של כמה עדים שהעידו על זה. בין היתר הוא אומר "when we also know " (כלומר יש לו ידיעה מוחלטת משום מה - קטיף דובדבנים ראשון - מה שנוח לנרטיב שלו הוא יודע בידיעה מוחלטת ומה שלא מתאים לנרטיב - צריך להעמידו בסימן שאלה) ש:
"שלוחמיה התמודדו במהירות עם משטרת ישראל החצי-צבאית שהפעילה אותם בקרבות יריות; וכי מסוקי אפאצ'י ישראלים, עם מעט מודיעין לעבוד עליו, ירו טילי Hellfire על כל דבר שזז, בהתבסס על "הנחיית חניבעל" למנוע לקיחת בני ערובה בכל מחיר."
אני לא יודע מאיפה הוא "יודע" שמיד היו שם "מסוקי אפאצ'י ישראלים" - כלל לא ברור שהם היו בגזרה הזו בכלל, סרטון שכביכול מראה דבר כזה בכלל נוגע למסוק שהסתובב במקום אחר. - זה לשחזר ידיעה שהיא ככל הנראה לא מדוייקת. אבל היא מוצגת כאן כעבודה.
הטורירסטים של חמאס אמנם נתקלו בשלב כלשהו בשוטרים - בין היתר - אנשי בטחון של הפסטיבל - שאת רובם הרגו, ולאחר מכן היה קרב ארוך וממושך בגזרות שונות. הבן של ניר ג'ונטז' לדוגמה התחבא בפרדס סמוך עד הערב בלי שהיו לידו שוטרים - בערך 12 שעות שבהן אפשר להתעלל לאנוס ולרצוח. אבל כל זה חסר ב"דיווח" שלו. בניגוד לטענה שלו - לפחות לחלק מהמחבלים בשטח היו כמה שעות לעשות מה שהם רוצים.
קוק מצביע על זה שמחבלי חמאס מורכבים רק מאנשים ממושמעים שכל מה שהם רוצים זה להלחם בחיילי צה"ל, יש מספיק עדויות על מעשי התעללות שונים כדי להראות שזה בכלל לא המצב.
קוק טוען ש" The woman leading the “Hamas mass rape” campaign – now an academic – is a former spokesperson for the Israeli military. Their job, as any honest reporter will tell you, is to lie to journalists to excuse Israel's incessant war crimes." - זה כבר אולי עילה לתביעת דיבה נגדו - ראשית יש גופים שונים שמוערבים בגביית עדויות בנושא, זה לא קמפיין של אישה אחת (שאמורה מה? לעוות את כל העדויות של כל העדים בנושא? גם כאשר הם מתראיינים לעיתונאים שונים בעולם)
קוק מציע שכל דיווח של אנשי זאק"א הוא שקרי בגלל שהם דתיים אורתודיקסים ובגלל טענות לא נכנות שלהם ביחס לדברים. מעניין אם הוא מטיל ספק דומה בדתיים אורתודקסים מוסלמים. באופן טבעי , עדויות של מעשי אונס , לא פתוחות לציבור הרחב, הן מוצגות לאנשי משטרה , וחלק מהן לעיתונאים. הראיות כוללות ראיות פורנזיות, תמונות,[1] עדויות ראייה, צילומי מצלמות גוף של חמאס, צילומי טלוויזיה במעגל סגור, חומר שהועלה לרשתות החברתיות, וסרטונים שצולמו על ידי אנשי כוחות הביטחון, רפואה ואזרחים.[4][9] קוק "שוכח" לציין את זה. הוא גם מתמקד רק בעדויות שהוא יכול בקלות להפריך - כלומר משקר על ידי קטיף דובדבנים. מה עם עדויות של אנשים שהם לא דתיים אורתודוקסים? מה עם רופאים מארגון רופאים למען זכויות אדם כמו כן - העדויות מוצגות ליותר ויותר עיתונאים וחוקרים בעולם. כולל הממונה של האום על הנושא. כנראה על כולם עובדים - רק קוק "יודע" (כאשר את הדברים הכי בסיסים הוא מעוות).
"קוק הצביע על הגזמות" - זה מרמז לקורא שאכן היו הגזמות.
קוק טוען שכל הדיווח האונס ההמוני הוא כדי לבצע הסחת דעת מזה שישראל מבצעת "רצח עם" , כלומר כל האנשים בישראל, שוטרים, אקדמים, פסיכולוגים, מתנדבים הם בסך הכל שליחים שקרנים של הצבא ששלח אותם להסיח את הדעת ממה שהוא עושה.
אני מתייסח קודם כל לאונס. זה שהיו ישראלים שנורו בשוגג על ידי צה"ל זה ידוע, ולא ברור בכלל במה הוא מחדש. הוא כנראה "פספס" כמה מקרים - בערך 1000, של אנשים שכן נורו על ידי מחבלי חמאס בגזרות שונות ומשונות. סתם בחירה מקרית טבח הגמלאים בשדרות. האזרח דרור - שיחה 22:10, 10 בפברואר 2024 (IST)תגובה