שיחה:בתי ספר חקלאיים בישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התלבטתי אם לקשר בין הערך הזה ל-en:Agricultural education. אני מניח שזה תלוי בכיוון שבו הערך הזה יתפתח. דניאל צבישיחה כ"ט בטבת ה'תשס"ח (7.01.08) 02:29

בנית הערך מחדש[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש לבנות אותו מחדש. רק לאחר שאקבל חוות דעת חיובית אעסוק בזה. אין לי עניין להתעמת על האמת בערך זה.

  1. קרל נטר, איש אליאנס, הקים את בית הספר החקלאי הראשון כדי להכשיר את ילדי ההיישוב הישן לעבודת האדמה, בשנת 1870 , בטרם היו המושבות הראשונות. התורכים נתנו את האדמה בג'סטה חד-פעמית, התקציב היה ראוי לשמו, כמו למוסדות אליאנס בכל אגן הים התיכון, כדי לעשות את היהודים ככל העמים - דהיינו "צרפתים" . הישוב הישן לא שיתף פעולה ומקווה ישראל היה כמעט ללא תלמידים. רק העלייה ממזרח אירופה מעט הנשימה אותו. עד שבאה עליית הנוער ושלחה לו תלמידים מגרמניה בעיקר 1934 כולל הקמת סקטור דתי בבית הספר.
  2. עיינות - מועצת הפועלות - של זרם החינוך של העובדים - התגובה של המיממסד של ה"פועלות" לבן שמן.
  3. בית ספר חקלאי פרדס חנה - פאר בתי הספר - של האיכרים: שכר לימוד גבוה, ציוד חקלאי מעולה והיחידי לבחינת בגרות המנדטורית. השאר, למדו לקראת "תעודת גמר" .
  4. בית ספר כדורי - הייתה "תאונה". המיליונר כדורי לא שם לב וכתב בצוואה להקדים בית ספר חקלאי לתושבי ארץ ישראל. הוא לא ידע כי ארץ ישראל זה התרגום הרישמי לפלשתינה. הוא לקח את המונח ארץ ישרל כפשוטו ! שלטונות המנדט החליטו לחלק את הכסף לשני בתי ספר: יהודי וערבי.
  5. עם הקמת המדינה הוקמו:
    1. בית ספר אשל הנשיא בנגב , מהר הפך למוסד חינוך על יסודי לילידי המושבים בנגב.
    2. כנ"ל - "יד נתן" - ליד עכו - היום מוסד לימוד מקצועי לילדי הסביבה.
    3. כנ"ל - בית הספר החקלאי בעין כרם - לא ידוע לי מה עלה בגורלו !
    4. אולי עוד . אבל היה זה יקר מאד להקמה ולתחזוקה. והביא מעט תועלת.
  6. הבסיס הקיומי של בתי הספר החקלאי היה : מימון נדיב של "עליית הנוער" ושל אגף מיוחד ה"משרד החקלאות" - אשר עבר אחר כך למשרד החינוך. גם הפיקוח על הלימודי היוא מיוחד והיה לזה השפעה רצינית על הרמה. עד שנות ה-60 הבוגרים קבלו רק "תעודת גמר"
  7. מסקנה: שם הערך צריך להיות בית הספר החקלאי בארץ ישראל
  8. מה קורה בעולם אני לא יודע וחבל לי על הזמן לשם כך. ברור לי שמתכונת כזאת לא קיימת, יש ואריאציות אחרות.
  9. כמובן איו מקום לתת ביטוי בולט לבית הספר הערבי בטול כרם. הוקם בטעות מכספי תורם יהודי שלא חשש לעיוות הצוואה - אולי כלל לא ידע שיש ערבים בארץ ישראל..

אם תסכימו להערות האלה, אכתוב את הערך מחדשDaniel Ventura04:04, 8 בינואר 2008 (IST)תגובה

לך על זה! חגי אדלרתבניות בערכים מחכות לך! • א' בשבט ה'תשס"ח • 04:30, 8 בינואר 2008 (IST)תגובה
בהצלחה לדניאל. התוכנית שלו נראית טובה. מלמד כץשיחה 14:30, 8 בינואר 2008 (IST)תגובה
מסכים, למעט העברת הערך לבתי ספר חקלאיים בארץ ישראל שאז כל שיוותר מן הערך הוא רשימה מנופחת שאינה מוסיפה דבר על הערך שצריך להיכתב על כל אחד מן המוסדות בנפרד. החלק שחסר בערך הזה יותר מכל, לדעתי, הוא רקע היסטורי והסבר על תפיסת החינוך המייחדת בתי ספר חקלאיים בכלל (בארץ ובעולם).--‏Golf Bravo15:26, 8 בינואר 2008 (IST)תגובה
צודק גולף בראבו, ולמי שיש ידע מוזמן להרחיב בנושא חינוך חקלאי בעולם. מלמד כץשיחה 15:36, 8 בינואר 2008 (IST)תגובה

הועתק משיחת משתמש:דוד שי

האם זה מקובל עליך. אחרת, לא אשקיע בזה אנרגיה. ‏Daniel Ventura‏ 14:13, 8 בינואר 2008 (IST)

כבר קבלת תמיכה והערות מכותבים אחדים. אם תקפיד לכתוב ערך אנציקלופדי, אין לי התנגדות לתוכניתך. אם יהיה מה לתקן - יתוקן. רק שלא אמצא בו את "פרינצסה". דוד שי 19:20, 8 בינואר 2008 (IST)

שם הערך[עריכת קוד מקור]

כאשר אני מתקרב לסיום כתיבת הערך, אני סבור כי יש לשנות את שמו. ‏Daniel Ventura06:21, 17 בינואר 2008 (IST)תגובה

שם הערך שונה לבתי ספר חקלאיים בארץ ישראל. דני, אולי תרצה לכתוב עכשיו את הערך הכללי יותר בית ספר חקלאי שיעסוק בבתי ספר כאלו בעולם. ניתן להסתפק בשלב הראשוני בערך קצר. מלמד כץשיחה 01:58, 19 בינואר 2008 (IST)תגובה
אני מצטער. יש לי רשית ערכיםגדולה לעסוק בה בטרם אוכל לכתוב את הערך המוצע . ככלל: אני כותב רק ערכים בתחומים שיש בהם ידיעה טובה , בלשון הכלכלנים יתרון יחסי. יוצאים מהכלל ערכים קטנים או חשובים לצורך "הכחלה" כגון חטיבת ביניים. תרגום מויקפדיה אנגלית לא נראה לי משימה מתאימה עבורי. אני מודה לך עך הצעת היוזמה, אשר לצערי לא אוכל להתפנות לה. שבוע טוב. ‏Daniel Ventura19:04, 19 בינואר 2008 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:44, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:44, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:18, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:38, 30 בדצמבר 2013 (IST)תגובה

שינוי שם הערך בפעם השלישית[עריכת קוד מקור]

שם הערך שונה מ"בית ספר חקלאי" ל"בית הספר החקלאי בארץ ישראל" ואז ל"בתי ספר חקלאיים בארץ ישראל". לדעתי יש לשנות לבתי ספר חקלאיים בישראל בדומה לחינוך בישראל, אוניברסיטאות בישראל, חטיבת ביניים בישראל ועוד. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 14:09, 8 במאי 2014 (IDT)תגובה

השם הוחלף על ידי Ofekalef, לאחר שלא היו התנגדויות. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 17:26, 21 במאי 2014 (IDT)תגובה

כפר הנוער מאיר שפיה[עריכת קוד מקור]

שלום, חסרה כאן התייחסות לכפר הנוער מאיר שפיה, בעיקר בזכות היותו כפר הנוער הראשון בארץ, ע"ע מאיר שפיה אצלכם בויקיפדיה. 79.183.19.114 18:36, 16 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה

קישור שבור 5[עריכת קוד מקור]

הקישור לחוות לחינוך חקלאי באתר משרד החינוך קישור שבור הקישור התקין: http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Mazkirut_Pedagogit/Chaklaut/Chavot/

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בבתי ספר חקלאיים בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:42, 26 ביולי 2023 (IDT)תגובה