שיחה:ברזילי הגלעדי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה מחקת? מה מיותר פה? אישיות תנ"כית מוכרת היטב. אין לי בעיה שתציע הצבעת מחיקה, תשכתב, תוסיף, תוריד, אבל מיותר??? בברכה, DGtal 20:33, 16 מאי 2006 (IDT)

על פניו היה נראה שהבחור שולי יחסית. שיחזרתי את הערך לפי בקשתך. גילגמש שיחה 20:35, 16 מאי 2006 (IDT)
עשה טובה, בפעם הבאה שיש דמויות תנ"כיות - תתייעץ עם מישהו (מומלץ לנסות בדלפק ייעוץ). דמויות תנ"כיות הם הא"ב של תלמידי בתי-ספר, מיסודי עד הבגרות. יש אישים תנ"כיים שבאמת שוליים לחלוטין (כל מיני שמות ברשימות בעזרא ונחמיה למשל), אבל רובם הגדול משמעותי, וגם אם אין הרבה מידע בתנ"ך יש לעיתים קרובות הרחבות בספרות חז"ל ובמחקר. אל תדאג, רוב המחיקות שלך הרבה יותר מוצדקות. בברכה, DGtal 20:40, 16 מאי 2006 (IDT)
בעבר אכן נהגתי להתייעץ עם דתיים בנוגע לערכים תנ"כיים. לצערי, שני הדתיים שייעצו לי לא ממש פעילים יותר, כך שנותרתי ללא יועץ צמוד :-) גילגמש שיחה 20:42, 16 מאי 2006 (IDT)
בשל העובדה שאינני מתמחה בתנ"ך לא הצעתי את עצמי. מאידך, בדלפק הייעוץ קרוב לוודאי שתקבל די מהר תשובה לשאלות בתחום זה (בתקווה שלפחות חלק מהגולשים עוד זוכרים את הבגרות בתנ"ך). בברכה, DGtal 20:45, 16 מאי 2006 (IDT)

הרשה לי להציע את עצמי כיועץ. אם אני לא אדע, משתמש:דוד צוראל הוא מומחה אמיתי לתנ"ך, אך הוא מגיח הנה רק פעם בכמה ימים. לילה טוב, אחיה פ. 22:27, 16 מאי 2006 (IDT)

סליחה על ההתפרצות לדיון על הדמות התנכית שאתם דנים בה. מישהו מגזים בחשיבותו של האיש ששמו מופיע בשלושה פסוקים בתנ"ך. מלכים א' פרק ב' פסוק ז'

וְלִבְנֵי בַרְזִלַּי הַגִּלְעָדִי תַּעֲשֶׂה-חֶסֶד, וְהָיוּ בְּאֹכְלֵי שֻׁלְחָנֶךָ: כִּי-כֵן, קָרְבוּ אֵלַי, בְּבָרְחִי, מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם אָחִיךָ.

השניים האחרים בספר עזרא, פרק ב' פסוק ס"א וכן בנחמיה. שני הפסוקים האחרונים כמעט זהים

וּמִבְּנֵי, הַכֹּהֲנִים--בְּנֵי חֳבַיָּה, בְּנֵי הַקּוֹץ: בְּנֵי בַרְזִלַּי, אֲשֶׁר לָקַח מִבְּנוֹת בַּרְזִלַּי הַגִּלְעָדִי אִשָּׁה, וַיִּקָּרֵא, עַל-שְׁמָם.

.

האם נכניס כל שם המופיע בתנ"ך כערך? שנילישיחה 23:02, 16 מאי 2006 (IDT)

א. לא כל דמות תנ"כית צריכה ערך, אך דמות משמעותית, אפילו חלקית, כן, במיוחד בפרקים שבחומר לבחינות הבגרות.
ב. ראה עוד על ברזילי באריכות ופירוט בשמואל ב', י"ט, פס' לב-מ ; הפסוק בעזרא הוא פסוק חשוב בהלכות יחוסי כוהנים (זו משפחה שהודחה מהכהונה כי לא נמצא כת ייחוסם - בבלי קידושין ס"ט ע"ב) ; יש עוד אזכורים לגביו בתלמוד (למשל שבת קנ"ב ע"א), וכל זה רק מחיפוש קצר במאגר ספרות הקודש של ספרים ראשוניים. DGtal 23:54, 16 מאי 2006 (IDT)
אתה הופך את תכנית הלימודים של משרד החינוך של מדינת ישראל לקריטריון על-פיו ייקבע מה ייכנס לויקיפדיה ומה לא? לא נשמע לי הגיוני משהו, אבל אם אתה חושב שכן - אתה מוזמן להוסיף לערך על אליהו הנביא את הסיפור המרתק על "פיטוריו"... :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 00:09, 17 מאי 2006 (IDT)
אכן טעיתי לגבי מספר האיזוכרים . חיפשתי במאגר שציינת תחת השם "ברזלי הגלעדי" ולא "ברזלי". יחד עם זאת אם כל מה שאמרת לעיל חשוב (ואכן אנחנו יודעים שהתורה תופסת לשון קיצור ולעיתים המדרש מרחיב מאד על חשיבות הדמות) הרי כדאי לכלול כל זאת בערך. שנילישיחה 12:41, 17 מאי 2006 (IDT)