שיחה:ביצוע תוכנית ההתנתקות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור 4

מה זה: ומנה"פ דרום של חיל ההנדסה. שמופיע בערך? אבינעם

מנה"פ צריך להיות מהנ"פ - מפקדת הנדסה פיקודית. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 20:36, 19 ספטמבר 2005 (UTC)
תודה. אולי כדאי לפרש גם בערך - יש שניים-שלושה קוראים שלא היו בחיל הנדסה... אבינעם 21:19, 19 ספטמבר 2005 (UTC)
זה לא ליודעי ח"ן בלבד, אלא ליודעי חה"ן... בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:29, 19 ספטמבר 2005 (UTC)
:-) אבינעם 05:41, 20 ספטמבר 2005 (UTC).

ביצוע הפינוי[עריכת קוד מקור]

אם מה שכתוב בפיסקה "ביצוע הפינוי" התממש יש להעביר ללשון עבר. השקמיסט 12:48, 6 מאי 2006 (IDT)

לפני כמעט שנה שמתי בערך תבנית לעריכה מפני שהפסקה "ביצוע הפינוי" כתובה בלשון עבר. העריכה הזאת שוחזרה בנימוק "תיקון של 10 פעלים לא מצדיק תיבת עריכה", אולם אין מדובר בתיקון פשוט של הפעלים אלא צריך לוודא שמה שכתוב בפסקה אכן התממש בפועל כלשונה ולכן החזרתי כעת את תבנית העריכה. אין להסיר אותה עד אשר יתוקן הליקוי החמור. השקמיסט 12:23, 28 באפריל 2007 (IDT)תגובה

גירוש היהודים מגוש קטיף באשר הם יהודים[עריכת קוד מקור]

שלום, למה בצעת את השחזור הזה? הפינוי היה אכן של יהודים בלבד. pacmanשיחה 00:47, 5 יולי 2006 (IDT)

תוכנית ההתנתקות מוגדרת כפינוי כל הישראלים מהאזורים הללו, לא פינוי של היהודים. יש הבדל גדול. אין כל התייחסות ליהודים בשום מקום בהקשר החקיקתי או הממשלתי בנושא ההתנתקות. אסף 00:49, 5 יולי 2006 (IDT).
נו, טוב. אני אוסיף "מאזרחי ישראל". pacmanשיחה 00:54, 5 יולי 2006 (IDT)
אין טעם - כתוב שיש נסיגה ישראלית באמצע המשפט ומשפט לאחר מכן זה מובהר על מה מדובר. אין טעם לחזור על זה פעמיים. אסף 00:55, 5 יולי 2006 (IDT).
אוקי, לא משנה - הגרסה עכשיו טובה. אסף 00:56, 5 יולי 2006 (IDT).

במסגרת המאבק באסון ההתנתקות, הציעו גורמים שונים לוותר על אזרחותם הישראלית ולהשאר בגוש קטיף לללא אזרחות ישראלית (מעין מה שפורסם לאחרונה בשם אולמרט לגבי ההתכנסות). הדוגלים בכך היו הרב ישראל אריאל, ואחרים. הד להצעה זו ניתן לקרוא בערך הצעות להקמת מדינה יהודית חדשה כמחאה. אולם השילטונות הישראלים דחו הצעה זו, והודיעו שיגרשו כל יהודי, גם ללא אזרחות ישראלית. הלכך מדובר על גירושם של היהודים מגוש קטיף, ולא של אזרחים ישראלים. בכבוד רב--בי 01:26, 5 יולי 2006 (IDT)

לכל מה שכתבת אין כל רלוונטיות - ההתנתקות עצמה מתייחסת לישראלים - הן בחוק והן בהחלטות הממשלה - לא לשום דבר אחר. אין לי מושג מאיפה המידע שהבאת על סירוב השלטונות, אך זה באמת לא רציני ולא רלוונטי לשאלה עצמה - כמו גם, שישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית, לא הייתה יכולה להפקיר אזרחים או יהודים בשטח אוייב, גם אם היו רוצים בכך. בכל מקרה, אין לזה כל רלוונטיות לשאלה מהי תוכנית ההתנתקות. אסף 01:30, 5 יולי 2006 (IDT).
כל מה שכתבתי הוא רלוונטי לנושא. אני טוען שגם אם לשון החלטות הממשלה והחוק דיברו על אזרחים ישראלים בלבד, הרי שבפועל התייחסה התוכנית לכלל היהודים ללא קשר לאזרחותם.
בשולי הדברים, אשר לטענתך כי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לא היתה יכולה להשאיר יהודים במדינת אויב גם אם היו רוצים בכך - ראשית, עובדתית זה לא נכון. מדינת ישראל השאירה יהודים כמעט בכל מדינות ערב, אם רצונם היה בכך, ולא נסתה כלל לכפות זאת עליהם. שנית, חוקית, אין כל מגבלה חוקית לעשות זאת. (ושלישית, מדינת ישראל עשתה מעשה הסותר הן את היותה מדינה יהודית והן את היותה מדינה דמוקרטית בעצם הגירוש המתועב, הסותר כל נורמה בסיסית של יהדות ושל דמוקרטיה. אבל על כך צריך להרחיב הרבה, ואין זה מקומו.). בכבוד רב--בי 02:04, 5 יולי 2006 (IDT)
בסופו של דבר זה עדיין לא רלוונטי, כי מדובר על דיון תיאורטי ועל הצעות שמעולם לא מומשו ולכן לא ניתן לבדוק אותם. בכל מקרה, לידע אישי (אלא אם כן אתה יודע כבר יודע את זה), לוותר על אזרחות ישראלית נחשבת לפעולה בין הקשות ביותר בעולם יחסית למדינות אחרות. מאד קשה לוותר על אזרחות ישראלית וגם אם אתה מעוניין בכך, יש סיכוי גבוה מאד שכלל לא יאשרו את זה. בברכה, אסף 10:59, 5 יולי 2006 (IDT).
הסיבה לכך שההצעות הללו לא בוצעו היא הפרשנות שהעניקו השלטונות הישראלים לחוק, ולפיה לא יותר ליהודים להשאר בגוש קטיף אף ללא אזרחות ישראלית. אלמלא פרשנות זו, ייתכן בהחלט שהן כן היו מתבצעות. הילכך ניתן לקבוע בוודאות כי במובן המעשי התוכנית הזו פעלה לגירוש היהודים באשר הם יהודים, ללא קשר לאזרחותם.
אשר לבעיות הטכניות שעליהן דיברת בנוגע לוויתור על האזרחות הישראלית - אני מניח שאם השלטונות היו מאפשרים באופן עקרוני את הישארותם של יהודים שאינם בעלי אזרחות ישראלית להישאר בגוש קטיף, היו מוצאים את הפתרון המשפטי גם לכך, ובאופן ראשוני היו מגיעים לשם יהודים מחוץ לארץ שאינם בעלי אזרחות ישראלית, כדי לממש את זכות ההישארות בגוש קטיף.
מכל מקום, המדובר היה בהצעות מאוד מעשיות, שאם השלטונות היו מאפשרים את ביצוען, הן ללא כל ספק היו מבוצעות.
בכבוד רב--בי 01:09, 6 יולי 2006 (IDT)
כפי שכתבתי, זה דיון תיאורטי וספקולטיבי ולכן חבל לבזבז על כך את הזמן שלנו. אנחנו לא צריכים להגיד "מה אם" או "יכלו לבוא יהודים מחו"ל" או כל דבר אחר והלכה למעשה אין לנו אפשרות לבדוק את זה, ולכן אין טעם לדון בכך. בברכה, אסף 01:12, 6 יולי 2006 (IDT).
אני באמת לא דן מה היה אם... להפך, אני דן מה קרה בפועל. בפועל מה שקרה הוא שגרשו את היהודים באשר הם יהודים ללא קשר לאזרחותם. בכבוד רב--בי 01:30, 6 יולי 2006 (IDT)
קודם כל, אנא כתוב בהזחה נכונה כי זה מפריע לרצף השיחה. דבר שני: ממש לא - בפועל לא הייתה כל התייחסות בשום מקום, לא בחוק, לא בהחלטה ולא בשום מקום אחר לשאלת הדת של המפונים, אלא לאזרחותם הישראלית בלבד. על כן, להגיד שההחלטה היא פינוי יהודים פשוט לא נכונה ומטעה. ההחלטה המפורשת היא פינוי כלל הישראלים - זה מה שהיה וזה מה שבוצע. להגיד שההחלטה היא פינוי יהודים היא פשוט לא נכונה. אסף 01:33, 6 יולי 2006 (IDT).
לפעמים אני מרגיש שמגיבים על דברי בלי להתייחס למה שאמרתי. יש כאן הרי שתי שאלות: השאלה הראשונה היא אם העובדות שאני מוסר הן נכונות. והשאלה השנייה היא מה המשמעות של העובדות הללו. בתחילת הדיון אתה דילגת על השאלה הראשונה, ואמרת שבין כך אין זה רלוונטי: "אין לי מושג מאיפה המידע שהבאת על סירוב השלטונות, אך זה באמת לא רציני ולא רלוונטי לשאלה עצמה", והימשכת לעסוק בשאלה השנייה. ואילו כאן אתה מתעלם מן העובדות שעליהן דברתי ונתלה בלשון החוק, שכאמור פורש על ידי השלטונות בצורה שונה ממה שאתה מציג. אז אם אתה רוצה לחזור לשאלה הראשונה, ולברר מנין אני יודע את העובדות הללו - אני מוכן. אבל אם אתה מקבל את העובדות הללו, ומתייחס רק לשאלה השנייה, הרי שכאן המסקנה העולה מן העובדות היא הפוכה מדבריך, שכן העובדות מצביעות על כך שהגירוש היה של יהודים באשר הם יהודים ללא קשר לאזרחותם.בכבוד רב--בי 01:53, 6 יולי 2006 (IDT)
דווקא התייחסתי, אבל בכל מקרה, אם אתה רוצה לנהל דיון רציני ולטעון שמדובר בעובדות, אבקש שתביא מקור מהימן וניטראלי בו נטען כי הממשלה וראש הממשלה מפרשים את ההחלטה הספיציפית כהתייחסות ליהודים בלבד - שים לב כי העיקר הוא עצם הפרשנות של ההחלטה עצמה ולא של נגזרותיה או סיבות אחרות. בברכה, אסף 01:57, 6 יולי 2006 (IDT).
אם כן אני מבין מדבריך שעכשיו מתחיל הדיון הרציני, ולכן אתה מתחיל לעסוק בשאלה הראשונה. אולם לצערי יש סתירה בדרישה שהעלת, שכן המקור המהימן ביותר לדברים אלו הוא דווקא מי שאינו נטרלי, אלא זה שעסק בקידום הרעיון הזה. אינני יודע לאיזה גוף נטרלי אתה מתכוון, אולם אם ברצונך לדעת מהיכן אני יודע את העובדות הללו אני מוכן להפנות אותך אליו. בכבוד רב --בי 02:19, 6 יולי 2006 (IDT)
שרון אמר בפירוש ש"עד סוף שנת 2005 לא יהיו יהודים ברצועת עזה". הוא לא התכחש לעובדה שמטרת תכנית ההתנתקות היא טיהור אתני של חבל עזה מיהודים. אין כאן מקום לפרשנות. הגירוש היה פשע נגד האנושות, לפי הגדרתו בחוק הבינלאומי. 128.139.226.37 00:25, 6 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

הפרק "ההערכות בתום ההתנתקות" לא עומד במבחן הזמן[עריכת קוד מקור]

הפרק "ההערכות בתום ההתנתקות" כתוב הניסוחים שמתיישנים. יש לתקן זאת. הא? 00:26, 12 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה



מה עם ביקרת ותמידה לתוכנית זה מאוד חשוב!


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:18, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:48, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:11, 27 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:26, 30 בדצמבר 2013 (IST)תגובה