שיחה:בארוק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת איסטרי בנושא בפסקה הראשונה משפט לא מובן

הבארוק לא שייך רק לאומנות[עריכת קוד מקור]

הבארוק הוא מושג רחב הכולל נושאים שונים בתקופה הנ"ל. כמו שיש ערכים מורחבים על מוזיקה ואדריכלות הבארוק כך גם צריך לפצל וליצור לאומנות הבארוק ערך בפני עצמו העוסק אך ורק בציור ופיסול. כנ"ל לגבי ספרות, שירה וכו'.
חוץ מזה, כתוב בשורה הראשונה שהוא מתאפיין בריאליזם. זה לא מדוייק. הריאליזם באומנות מתכוון לציור המתאר את המציאות, את השגרה ואת האמת ואינו מתייחס לציור שנראה מאוד ריאליסטי.

--Yoashhh 23:12, 14 אפריל 2006 (UTC)

Hi, this image is a suspected copyright violation and may soon be deleted from the Commons:. If your Wikipedia allows fair use, please consider uploading the image locally. Thank you.

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

שלום רב, הדף שראיתי כרגע בתקופת הבארוק היה יותר מידי לא סביר זה אומר יותר מידי פרטים לא חשובים אז בבקשה תואילו בטובכם לשנות קצת את העריכה את המילים והכולל בברכה לימי דווח על ידי: לימי 85.64.97.181 14:00, 14 בינואר 2014 (IST)תגובה

צריך להצביע על בעיות קונקרטיות, ומותר גם לתקן אותן לבד. יאירשיחה 23:12, 14 בינואר 2014 (IST)תגובה


בפסקה הראשונה משפט לא מובן[עריכת קוד מקור]

בארוֹק הוא הסגנון האמנותי ששלט באירופה מסוף המאה ה-16 ועד אמצע המאה ה-18. הבארוק היה המשך לסגנון המנייריזם שקדם לו והתאפיין בריאליזם רב, משופע ברגשניות, דינמיות ופאר. בניגוד לסגנון הרנסאנס שהתאפיין בסימטריה, איזון ורוגע זה פנה אל השכל והשכנוע, סגנון זה התאפיין במורכבות, מיזוג ניגודים, תנועה ודרמטיות, כאשר הוא פונה אל הרגש והדמיון, ומנסה לשבות ולהקסים את עין המתבונן.

איזון ורוגע זה פנה אל השכל והשכנוע - לא ברור מה "פנה אל השכל והשכנוע" האם סגנון הרנסאנס שהתאפיין בסימטריה או שמא הבארוק.

אני חושב שהכוונה לבארוק אך הנושא של מי פנה אל השכל והשכנוע אינו מובן.איסטרי - שיחה 10:33, 12 במאי 2020 (IDT)תגובה