שיחה:אתלרד הראשון, מלך וסקס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת ארנב לבן בנושא שתי ממלכות
ערך זה היה נתון במחלוקת ב־15 בפברואר 2010.
תוצאות המחלוקת: הוחלט לא לאחד את הערך לתוך בית וסקס..
ערך זה היה נתון במחלוקת ב־15 בפברואר 2010.
תוצאות המחלוקת: הוחלט לא לאחד את הערך לתוך בית וסקס.. דיון המחלוקת

איחוד[עריכת קוד מקור]

נימוקי האיחוד ודיון האיחוד בשיחה:אתלוולף, מלך וסקס מלכת אסתר - שיחה 11:01, 25 בינואר 2010 (IST)תגובה


במאמר לא הוזכר "קרב אנגלפילד" ב- 31 לדצמבר 870, (ארבעה ימים לפני קרב רדינג הראשון) שהיה ההתמודדות הראשונה בין הויקינגים הדנים לבין הסקסונים המערביים. למרות היותו קרב קטן יותר מבחינת קנה מידה וחשיבות, והיותו נחשב יותר כהתנגשות אלימה מאשר קרב רשמי, הוא עדיין זכור כ- "קרב אנגלפילד" וחשיבותו היא בהיותו הקרב הראשון שנערך בין ממלכת ווסקס לויקינגים בסדרת הקרבות מאז החלו הויקינגים לפלוש לווסקס. הקרב הסתיים במפלה של הויקינגים שספגו אבדות בקרב שהיו כבדות יחסית לגודל הכח שלהם, ונמלטו חזרה למחנה הצבא הויקינגי ברדינג לאחר שבעיר אנגלפילד השריף של המחוז ששמו אתלוולף (לא המלך כמובן) ככל הנראה ידע שכח ויקינגי לא גדול (גודלו לא ידוע) היה בדרכו לעיר, ולכן הקים כח צבאי מוכן ודרוך ללחימה וחיכה להם.

קרב מרטון חל ב -22 במרץ 871 , ולא ב- 23 באפריל. אמנם דווח כי אתלרד הראשון מת ב -23 באפריל, אך לא ידוע אם הוא מת בקרב עצמו, או שהוא מת זמן מה לאחר הקרב מפציעה קשה, זיהום, או כל תוצאה אחרת של פציעה בקרב. כמו כן קרב אשדאון (8 בינואר, 871) לא חל שבוע לאחר קרב רדינג הראשון, אלא שבוע לאחר קרב אנגלפילד (31 בדצמבר, 870), וארבעה ימים לאחר קרב רדינג הראשון (4 בינואר, 871).

שתי ממלכות[עריכת קוד מקור]

לפי הערך האנגלי, אתלרד ירש מאחיו אתלברט, מלך וסקס שתי מלכויות: קנט ווסקס. אני מקווה שזה בסדר שארשום את שתי המלכויות בתבנית. --ארנב לבן - שיחה 21:09, 11 ביוני 2015 (IDT)תגובה