שיחה:אסתטיקה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Talmoryair בנושא שינוי גישה

הדף ערוך כהלכה.

לא ממש, תסתכל על מחיצה על ידי פיל בשביל לראות איך ערך באורך כזה אמור להיראות. טרול רפאים 19:27, 4 יוני 2005 (UTC)
הערך כתוב לדעתי באופן מתפלסף מדי וטרחני, במקום לתת לקורא תמציות ברורות על הנושא של יופי ואסתטיקה. חלק ממנו הייתי מעביר בשימחה לערך אסתטיקה באומנות. --אפי ב.שיחה • 15:16, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

מתווה לכתבת הערך מחדש[עריכת קוד מקור]

  • הכנתי מתווה ראשוני לעבודה על הערך, כך שאפלטון, אריסט וקאנט וחבריו לא יהיו "האסתטיקה כולה". אנה הרגישו חופשיים להתחיל ולעבוד על הערך talmoryair 13:50, 23 בפברואר 2007 (IST)תגובה

מודרניזם:[עריכת קוד מקור]

  • קוביזם, פוטוריזם וקונסטרוקטיביזם.
  • דאדא ואנטי אמנות, ארטו.
  • פרויד וסוריאליזם
  • מופשט על הרוחני באמנות, קלמנט גרינברג

פוסט מודרניזם:[עריכת קוד מקור]

מרטין היידגר

שינוי גישה[עריכת קוד מקור]

יכול להיות שהגישה ההיסטורית-נטו היא פסולה בערך כזה. יכול להיות שכדאי לחלק את הערך על פי נושאים אסתטיים כמו פיסול, שירה, מוזיקה. או אולי על פי שאלות בפילוסופיה של אסתטיקה, כמו שאלת הייצוג מול האמת, שאלת החיקוי המדויק מול החיקוי המגביה, שאלת תפקיד האמנות, וכדו'.

גישה היסטורית היא מבלבלת. למשל, הדיון באריסטו מסתובב בין כמה וכמה נושאים, וקשה להשוות את שיטתו או לדון בה ביחס לשיטות אחרות. ככלל, נראה שאין סדר בהצגת הנושאים - מהאמפיריות של אריסטו עוברים לדיון בקתרזיס ומשם אלוהים יודע לאן. הייתי מנסה ליצור רשימת נושאים, שהדיון בהם יחפוף לשלבים ההיסטוריים, אבל לא בהכרח יעבוד על פיהם.

ככלל, הערך מבלבל למדי. אני הייתי הולך על חשיבה מחדש. בברכה, --אדם נבו 00:55, 5 באוגוסט 2007 (IDT)

מכיוון שהדיון בנושאים ובאנשים הללו אינו קיים במקומות אחרים בויקיפדיה, אני חושב שלא כדאי לוותר על הגישה ההיסטורית, הגם שהיא צריכה עריכה. בנוסף לכך אפשר להוסיף חלוקה לפי גישות נוספות.talmoryair 08:38, 5 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה