שיחה:אמנות עכשווית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור
גיא4:

נראה לי שהערך אמנות עכשווית צריך להכיל תאור של הטרנדים העכשוויים באמנות. רשימת האמנים הפעילים או הבולטים כיום מקומה באמנים ישראלים וזאת משתי סיבות:

  1. כאשר הכותרת "אמנים עכשווים" כבר לא תתאים להם, לא יהיה צורך לעסוק בהעברת הקישור של האמן... תוך כדי הפרוט על הגישות/טרנדים, כמובן שיוזכרו מייצגים בולטים של אותם הטרנדים, וכך למעשה יהיה קישור אליהם מתוך הערך אמנות עכשווית.
  2. רשימת האמנים ישראלים יועדה להכיל את כל האמנים מכל התקופות, כך שאם מחפשים אמן יודעים שניתן יהיה למצאו שם.
  3. כאשר אדם נכנס לערך בשם אמנות עכשווית הוא מצפה למצוא תיאור, הדגמות, נימוקים ולא רשימות. בעוד שכניסה לערך אמנים ישראלים סביר שמלווה בציפיה למצוא רשימה......

כדי להוסיף את חתימת סמן 3 פעמים ~ (לחתימה עם תאריך ושעה 4 פעמים ~)
212.116.172.180 20:52, 2 ינו' 2004 (UTC)


הממ, אוקיי..אשמח לשמוע תשובות נוספות. כיצד, למשל, מגיעים למצב בו אפשר יהיה לאתר בקלות אמן מהרשימה? אם, למשל, יצטברו שם 150 אמנים פלסטיים. אני חושב שצריך להגיע להחלטת חלוקה..

ברור גם לי שהערך אמנות עכשווית במצבו הנוכחי הוא בעייתי. אם כי, בעייתיות קיימת גם בערכים בסיסיים יותר, כמו תיאור הערך ציור. גיא4 21:05, 2 ינו' 2004 (UTC)


רשימת אמנים ישראלים הינה לפי סדר אלפביתי (של שמות משפחה), כך שניתן לאתר בה בקלות יחסית אמן. לא נראה לי שצריך להגיע לתתי חלוקות, כי אז יחזור על עצמו הוויכוח מי נחשב יותר ומי פחות (האם הצלחה בחו"ל נחשבת? האם הצלחה בארץ נחשבת? מה אם אמן שמוכר הרבה עבודות אך הממסד לא מעריך אותו? האם בוקי שוורץ ישראלי, הוא רואה את עצמו ככזה אך לא מתגורר במדינת ישראל?)
בנוסף, בקרוב יוחלפו/יוספו שרתים לויקיפדיה, כך שהמערכת תאפשר שוב לבצע חיפוש פנימי (ולא דרך גוגל כפי שהיא מבצעת כיום). כך שאם האדם יודע את שם האמן - יוכל להקלידו ולקבל את הערך עצמו ראשון ברשימה...
בתוך הערכים על התקופות השונות באמנות ישראלית (שיהיו בעתיד.... אולי אתה תכתוב אותם...), יוזכרו כמובן אמנים שהיו פעילים ובולטים באותה התקופה, כך שמי שאינו בקיא, יוכל להתחיל דרך אמנות ישראלית ודרכה להגיע לקישורים על שנות ה-50 באמנות הישראלית או לתנועות כמו אופקים חדשים וכו'. חייבת להודות שלא עברתי על הערך ציור (אולי אעשה זאת), אך משום שזה אמור להיות ערך כל כך כוללני, סביר שהוא יהיה בעייתי יחסית.... מצד שני אפשר לערוך את המבנה שלו, להוסיף לו תת פרקים ובסוף אם יהיה ארוך מדי לחלקו לכמה תתי מאמרים F16 21:35, 2 ינו' 2004 (UTC)


אני חשבתי על חלוקה סגנונית דווקא, שהיא סה"כ אובייקטיבית לחלוטין, למשל: אמנות פלסטית (כשזה פחות מוגדר), פיסול, ציור, וידאו-ארט, צילום (או משהו כזה). אולי כדאי גם להכניס לצד השם באמנים ישראלים סוגריים עם שנת לידה-פטירה, מה שללא ספק עשוי להועיל קצת. בהצלחה לנו!

גיא4 22:28, 2 ינו' 2004 (UTC)


יש כרגע חלוקה בסגנון זה באמנים ישראלים. כמובן שיש בעיה עם אמני מיצב ומיצג ואמנים רב תחומיים, או שעוסקים בנפרד בכמה תחומים (מנשה קדישמן). אפשר להכניס בסוגריים שנת לידה-פטירה וכן לקבל איזשהו מיקום בזמן... דורש קצת התעסקות... F16

חלקי ביותר[עריכת קוד מקור]

מאד מאד חלקי ומוגבל. מערב אמנות מודרנית כמו אמנות גוף של שנות השבעים עם אמנות עכשווית. לא מתייחס לאמנות רחוב ולאסתטיקה התייחסותית. 212.76.123.14 00:59, 26 באפריל 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:09, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה