שיחה:אמידה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת 109.253.161.218 בנושא גרוע מאוד לא הבנתי כלום !

הלכתי לאיבוד כשהתחילו הדיבורים על אומד חסר הטיה. לא הצלחתי ממש להבין מה זה . ודאי שלא מדובר בקבוצה שמכילה איבר אחד, הרי מדובר במשפחה. מצד שני, לא ייתכן שזה אוסף של איברים שתלוי ב-, הרי אומרים שהוא קבוע. צריך לשנות את הניסוח כדי שיהיה ברור שמתכוונים שהוא קבוע עבור הניסוי הספציפי שבודקים. אחר כך, כשמדברים על התפלגות נורמלית, אפשר להגיד שבמקרה זה, המשפחה היא של כל ההתפלגויות הנורמליות.

המקום שבו לגמרי הלכתי לאיבוד היו הדיבורים על התוחלת של T. אני חובבן, וכשאומרים לי תוחלת אני חושב מייד במונחים של "סכום (או אינטגרל) של הסתברות כפול ערך". ברור אילו ערכים T יכול לקבל (פונקציה כלשהי של המדגם) אבל לא ברור איך נקבע מה ההסתברות שבה הוא יקבל אותם. יתר על כן, באה הדוגמה ומבלבלת אותי עוד יותר: הרי אמרנו שתוחלת T צריכה להיות שווה לפרמטר , אבל במקרה של התפלגות נורמלית הפרמטר הזה הוא שני מספרים (תוחלת ושונות ההתפלגות) ואילו T הוא מספר אחד (הגובה - שבמקרה זה מתאים לפרמטר של התוחלת, אבל לא לפרמטר של השונות).

עוד דבר קטנוני: די מפריע לי שיש הרבה הערות בסוגריים. כל מה שנמצא בסוגריים הוא מידע שאין סיבה שיהיה שם, כי הוא אינפורמטיבי וחשוב בזכות עצמו. אמרו לי פעם כלל אצבע: כשאתה כותב סוגריים, תחשוב טוב טוב אם מה שאתה כותב בהם באמת לא חשוב עד כדי כך שאתה מגלה אותו לסוגריים - ואם הוא באמת לא עד כדי כך חשוב, תעיף אותו. כמובן שאני האיש האחרון שבאמת מציית לכלל הזה, ועכשיו אני מזועזע כמו כל אחד שצופה מבחוץ ואומר "אה, אז ככה אני מתנהג?!". גדי אלכסנדרוביץ' 05:34, 22 נובמבר 2005 (UTC)

ערכתי, ואני מקווה שעכשיו זה יותר ברור.
אני מכיר את כלל הסוגריים, והוא די מתאים לטקסטים חופשיים מרוב הסוגים, כשמפתחים כל רעיון בפסקה משלו. בכתיבה תמציתית (ובפרט בכתיבת מתמטיקה לקורא שאינו מומחה, כשצריך לתאר הררים התלויים בשערה בלי להסתבך בכתיבה טכנית), אני מוצא שהכלל הזה מגביל ומיותר. עוזי ו. 07:58, 22 נובמבר 2005 (UTC)

נראות[עריכת קוד מקור]

אין שום התייחסות לנראות של אומד. ממש חבל. 89.138.118.87 17:08, 3 במאי 2009 (IDT)תגובה

מישהו (אולי אתה) צריך לכתוב את אומד נראות מקסימלית. עוזי ו. - שיחה 18:00, 3 במאי 2009 (IDT)תגובה

גרוע מאוד לא הבנתי כלום ![עריכת קוד מקור]

גרווועע !!!!!!!!!!!:/ לא הבנתי כלוםםם 109.253.161.218 17:15, 11 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

רציתי להסביר בקלות.[עריכת קוד מקור]

סליחה, אך לא כל כך אהבתי את ההסבר של אומדן, אך בבפשוט וקל, אומדן זה למשל אנו לא יודעים כמה זה בדיוק 567+789 אז אנחנו בשביל זה, עושים אומדן. האומדן הוא שיטה כזו: אנו מעגלים את 567 למספר הכי קרוב לו. ובמקרה הזה זה 600. אותו הדבר עם המספר 789. הבנתם? אה כן!! כמעט שחכתי. הסימן שלו הוא זה : ~זאת אומרת, פעמיים הסימן הזה : ~

                                   ~