שיחה:איידס באפריקה שמדרום לסהרה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני מציע להשוות לנתונים על ישראל. זה ייתן קצת פופורציות.Eddau - שיחה 03:09, 24 במאי 2008 (IDT)תגובה

צריך להעביר את הערך אל[עריכת קוד מקור]

"אידס באפריקה שמדרום להסרה". צפון אפריקה לא בעסק. Eddau - שיחה 16:34, 24 במאי 2008 (IDT)תגובה

הערך איידס באפריקה[עריכת קוד מקור]

הועבר מ-ויקיפדיה:מזנון:

הערך איידס באפריקה הוא ערך חדש והכרחי על נושא רגיש. לכן יש להקדיש תשומת לב מירבית לניסוחו ולנימוקו. אשמח אם מי מכם יעזור בעניין זה. Eddau - שיחה 02:38, 24 במאי 2008 (IDT)תגובה

שלום אדי,
תודה שפנית אלי אישית בנוגע לערך זה. בחודשים האחרונים הזדמן לי לקרוא כמה וכמה מאמרים על HIV ואיידס. הערכים הטריים איידס באפריקה, יתומי איידס ואיידס ועוני סובלים אמנם משורה של ליקויים.[1] עם זאת, לעניות דעתי, חשיבותו ודחיפותו של הערך איידס באפריקה קטנה מכדי להצדיק את אזכורו במזנון.
ברשותך, אסביר כיצד אני שופט את חשיבותו של הערך, ומכאן תתברר סוגיה מדינית חשובה, שראוי לדעתי להתחבט בה במזנון.
הערך מעניין את הקורא משני היבטים:
  1. ההיבט האנושי - כיצד מסכנת מגיפת האיידס את שארי בשרנו באפריקה, שהם בני אדם ובני נח כמונו, שנבראו בצלמו ובדמותו של השם יתברך, ממש כמונו.
  2. ההיבט האישי - כיצד גדלה ההסתברות שאני ואתה נידבק בנגיף HIV כתוצאה מהסתננותם של רבבות פליטים כושים, ממדבר סיני אל רחובות ערינו.
בהיבט האנושי, בירור מהיר מעלה כי אחינו הכושים מתים מסיבוכים פשוטים למניעה הנפוצים הרבה יותר מנגיף HIV. הייתי מפרט כאן את הגורמים המובילים לתמותת אמהות (אנ'), תמותת פעוטות (אנ') ותמותת ילדים (אנ'), אך אין ברצוני להכביד על הקורא המשתוקק לשמוע כבר על ההיבט האישי.
בהיבט האישי, הבהיר לי ד"ר מריוס בראון כי נגיפי ה-HCV (אנ') וה-HBV (אנ') מסכנים את עם ישראל הרבה יותר מנגיף HIV. בימינו יש שיטות טובות לאבחון HIV בבדיקת דם פשוטה, וניתן למנוע מהנשא לפתח חולי סופני (אנ'). לעומת זאת, המבדקים הקיימים להידבקות ב-HCV מחמיצים רבים מהנשאים (רגישות נמוכה) ומייחסים לנבדקים בריאים נשאות של הנגיף (סגוליות נמוכה). נגיפי HBV ו-HCV עמידים הרבה יותר מנגיפי HIV ומועברים מאדם לאדם גם דרך מזון ושתייה, ולא רק דרך מגע ישיר בין נוזלי גוף. הטיפול יקר בערך כמו הטיפול ב-HIV - כמיליון וחצי שקל חדש למטופל[2] - אך כאחד ממאה נשאים ימות בייסורים למרות הטיפול המסור. חיסון ל-HBV ניתן לרוב ילדי ישראל מזה למעלה מעשור, אך חיסון יעיל ל-HCV עדיין לא יצא לשווקים.
חמור מכך, כחמישית מתושבי ישראל הגיעו ארצה מאזורים אנדמיים ל-HCV, רובם יהודים כשרים שזכו לעלות ארצה לפי חוק השבות. כאן ראוי לציין לשבח את צעירי חב"ד המסכנים את חייהם בלב המאפליה כדי לקרב את צאצאי הקוזאקים אל חיק האמונה האברהמית (אנ') ולהביאם אל ארץ הקודש, בה יוכלו לקבל טיפול רפואי יקר שאינו בר-השגה בערבה האירואסייתית.
בשבוע שעבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת תיקון לחוק ההסתננות, המתיר "גירוש חם" של פליטים למדינות מוצאם. בטרם יופעל החוק על חב"דניקים נשאי HCV, כדאי לחבר אצלנו ערך מקיף על פרשת מניעת ההגירה מהאיטי, לה הקדיש פול פארמר (אנ') מספר ספרים חשובים. בספרות המדעית נמצא כי למניעת הגירה על בסיס קבוצה אתנית אין הצדקה רפואית, מה שלא מנע ממדינת ישראל לעולל זאת ממש כעבור מספר שנים ליהודים זכאי חוק השבות, כמתואר במאמרים מאת אדי קפלן (אנ')[1] ודן סימן.
לא צריך לסיים בית ספר לרפואה כדי למצוא מה נכון ומה שגוי בדבריי המבהילים. די באוריינות מדעית (אנ') בסיסית המאפשרת לכל בוגר אוניברסיטה למצוא מאמר מדעי טוב ולעמוד על טיבו. בפועל, אוריינות מדעית נדירה בין עיתונאי ארצנו, ויובל דרור טוען שבכלל אין כתבים מדעיים בישראל.
ועתה, אדי חביבי, אשמח לשמוע מה דעתך - איזה מהערכים הבאים מעניין את קוראינו פחות מהערך על איידס באפריקה: דלקת כבד נגיפית מסוג B (אנ'), דלקת כבד נגיפית מסוג C (אנ'), דלקת כבד נגיפית מסוג C בישראל, דלקת כבד נגיפית מסוג C באירואסיה, האנטיגן האוסטרלי (אנ'), אוריינות מדעית (אנ'), כתב מדעי (אנ'), קטגוריה:כתבים מדעיים בישראל, עיתונות פיצוציות בתל אביב [2], יבוא של מוות (מאמר), יבוא של דם (מדיניות), השמדת דם (מדיניות), החלפת מחטים (אנ'), הלנת שכר פליטים בישראל, כי גרים הייתם בארץ מצרים, מסיבות רווקים באלפיון העליון, לא תתעמר, מתחם לוינסקי, זנה תזנה הארץ, פריצות בישראל (הארץ), פריצות בתל אביב (הארץ), שירותי ליווי לדיפלומטים, רחוב פין 1 (הארץ) אמהות למען ילדים בסיכון (וואלה), פשע מאורגן בגבול ישראל-מצרים, זיהום אוויר ומחלות ריאה, זיהום אוויר בישראל, תחלואה סביבתית, שומן מוקשה וסכרת והתפשטות מחלות זיהומיות בישראל (2005-2010).
ואם סבור אתה שמערכת הבריאות הישראלית מסוגלת להתמודד עם התפרצות מגיפת דלקת כבד, אזכיר לך עובדה כאובה - כבר היום גורם המחסור במיטות אשפוז בישראל[3] למיתות מרובות יותר ממלחמות האזרחים בארצנו - יותר מכל חגורות הנפץ, רכבי השטח ומוצרי התעשייה הבטחונית גם יחד. היינו למשל ולשנינה בגויים - במדינות מפותחות אין בנמצא חדר מיון עמוס כזה של בית החולים סורוקה בבאר שבע, או מדיניות רפואה ציבורית כושלת כשלנו.
אמר הלל הזקן: "ובמקום שאין אנשים, השתדל להיות איש" (אבות ב' ו' [ה']). ובכן, במקום שאין כתבים מדעיים, עלינו להשתדל לשמש כתבים מדעיים מסורים ואחראים - כאלה שמספרים לציבור היום את מה שיעניין אותו מחר, גם כשמדובר במגיפות ובקברי אחים. בשעת הדוחק הקיימת, מסוכן מאד לסמוך על הרשות.
ואיך כל זה קשור למדיניות ויקיפדיה? ובכן, בלי מדיניות מקורות מהימנים לא נוכל לסקור באופן מאוזן את האיומים הנשקפים לשלום קוראינו. אחרי הכל, יש הרבה מחלות טרופיות (אנ') מפחידות ואילו קוראינו מתים בעיקר ממחלות לב ומסרטן. ובבניין ציון ננוחם, ליאור ޖޭ 19:20, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה
  1. ^ בראש ובראשונה, הערך איידס באפריקה מבלבל בין הידבקות בנגיף HIV לבין התפרצות מחלת האיידס בנשא של הנגיף.
  2. ^ אומדן זה משתנה עם התנודות בשערי המטבע, בהוצאות השכר במשק ובתוחלת החיים של המטופל
  3. ^ ובמיוחד ביהודה והשומרון וחבל עזה
  4. ניסיתי, אך לא הצלחתי לקרוא, מחמת עודף קישורים, אדומים וכחולים.דב ט. - שיחה 19:26, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה
    אם להתייחס (וסליחה על ההתייחסות החלקית) למה שכן צלחתי: "אחינו הכושים מתים מסיבוכים פשוטים למניעה הנפוצים הרבה יותר מנגיף HIV." - מובן שלא כולם מתים מאיידס, ושיש גורמי תמותה משמעותיים אחרים, אבל איידס הוא גורם תמותה משמעותי ביותר באפריקה (במדינות מסוימות שיעור הנשאים עולה על 10 אחוזים) ועל כך אין מחלוקת. בכל אופן, לא למזנון. דב ט. - שיחה 19:29, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה
    ליאור, המזנון הוא מקום שכולם קוראים, לכן אם אפשר לא להעמיס עליו בהודעות כאלו (מלאות קישורים צבעוניים, קישורים לוויקיפדיה האנגלית, קישורים לא נחוצים) ובכלל רצוי לקצר כדי שכמה שיותר יקראו. ירוןשיחה 19:33, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה
    אני מודה לשניכם על העצות החמות. אתם מוזמנים לערוך לעצמכם תקצירים מדבריי כאוות לבכם. ליאור ޖޭ 19:38, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה
    ליאור, קראתי, אבל - מה? אם יש לך ביקורת ספציפית לתוכן הערך - יש את דף השיחה שלו. אם יש לך ביקורת לגבי איזה ערכים אנשים בוחרים לכתוב - כתוב ערכים שאתה חושב שהם חשובים. אם אתה רוצה לדבר על מקורות - טענות צריכות להיות מגובות במקורות, וזו גם המדיניות שלנו. אם יש משהו ספציפי שאתה רוצה לדון בו בעניין מקורות - אנא, פרט.
    אולי פספסתי לגמרי את מה שרצית לומר. יכולות הניתוח הספרותי שלי אינן מגיעות לרמות מרשימות כל כך, לצערי. עופר קדם - שיחה 19:46, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה
    ליאור, העובדה שאתה צודק אינה רלוונטית למה שאני ניסיתי לומר. סליחה אם לא הבהרתי את עצמי כראוי. כל הצעת עריכה בויקיפדיה יכולה להידחות בטענה שיש עריכות חשובות יותר לעשות לפניה. אולם, גישה זו אינה מעשית. אם כל פעם שנחשוב על עריכה מסויימת, נדחה אותה בטענה זו, לא נערוך כלום לעולם. חשבתי שהערך ראוי לתשומת לב כי טעות בו יכולה להעכיס ולהעליב אנשים שונים, למשל אותך. זה הכל.
    לגבי דעותיך על העיתונות הישראלית, משרד הבריאות הישראלי וכיוצא בזה, אני שותף להן. תרשה לי שלא להרחיב בעניין הפילוסופיה הפוליטית שלי משום שהיא מאוד לא אינציקלופדית (לפחות כל זמן שאיש אינו משנן את הספר האדום של Eddau). נכון, יש צרות גדולות יותר מהשגיאות בערך הזה, הן בויקיפדיה והן מחוצה לה. אולם, גולשים שונים עשויים למצוא את תיקון השגיאות בערך הזה כקל יותר לביצוע מאשר פתרונן של בעיות אחרות. Eddau - שיחה 22:50, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה

    לא היה בי את הכח לצלוח את המלל האינסופי והעקר המופיע מעלה. הבעיה שהברברת הזו פיעפעה לתוך מרחב הערכים האמיתיים למשל פרשת השמדת מנות הדם של עולי אתיופיה שהיה לפני 3 חודשים ערך קצר ומעניין והפך לאחר עשרות עריכות של ברברת לערך חסר ערך אייל המהולל - שיחה 23:33, 25 במאי 2008 (IDT)תגובה

    אולי די. אתם פורסים ויכוח אישי שפרץ ביניכם להמון ערכים וזה נותן תחושה לא טובה לאחרים שרוצים להשתתף ולתרום. מלמד כץשיחה 16:33, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    הוויכוח האישי בינינו הסתיים מזמן, כפי שהעדנו שנינו במרוצת החודשים האחרונים. שנינו חרדים לגורלה של ויקיפדיה, מסיבות דומות, ונוקטים בשיטות מגוונות לתיקון הליקויים שמצאנו. אתם מוזמנים לתרום כמיטב הבנתכם לכל דף עליו הערנו, בין אם הוא ערך לקוי ובין אם הוא דף שיחה המכיל הכפשות שקריות. ויקיפדיה גדולה מכדי שאייל ואנוכי נתקן את כולה במו ידינו. יום נעים, ליאור ޖޭ 18:24, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה

    תבנית שכתוב[עריכת קוד מקור]

    • מה בדיוק שגוי בערך?
    • עם שיעור נשאים של יותר מ-6 אחוזים ביבשת ויותר מ-20 אחוזים במדינות מסוימות, איך אפשר לומר שזו סיבת תמותה משנית? מה עוד, שבניגוד לגורמי תמותה אחרים, מניעת התפשטות המחלה אפשרית באמצעים פשוטים וזולים

    דב ט. - שיחה 11:56, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה

    כשאני קורא בערך איידס באפריקה, אני מצפה לקבל תשובה ברורה לשאלות הבאות:
    1. בהינתן שנולדתי באפריקה שמדרום לסהרה, מה הסיכוי שלי להידבק בנגיף HIV? מה הסיכוי שלי לחלות באיידס? ומה הסיכוי שלי למות מסיבוכים הקשורים להידבקות בנגיף HIV, בטרם אמות מסיבות אחרות?
    2. מה תוחלת החיים של פעוט הנולד באפריקה שמדרום לסהרה ואחד מהוריו הוא נשא של נגיף HIV? כיצד משתנה תוחלת חייו עם מות הוריו? באיזה גיל הוא צפוי להידבק בנגיף, כיצד יידבק ומה ההסתברות להדבקה?
    3. אם מחר בשעה 15:16, כתוצאה מנס שמיימי, יפסיק נגיף HIV להזיק לנדבקים בו, כיצד תשתנה תוחלת החיים של נשאי נגיף HIV באפריקה שמדרום לסהרה? וכיצד ישפיע השינוי המבורך הזה על תוחלת החיים הממוצעת של ילידי אפריקה שמדרום לסהרה?
    מהמעט שקראתי עולה כי לנס כזה תהיה השפעה משנית על תוחלת החיים של נשאי HIV באפריקה, קל וחומר על תוחלת החיים הכללית של ילידי אפריקה.
    ומה פתאום לחלק אמצעים המנוגדים לדעתו החשוכה של האפיפיור כשאפשר לחלק רשתות נגד יתושים, חיסונים לדלקת כבד נגיפית מסוג B או מטהרי מים? כל אחד מהצעדים הללו יציל הרבה יותר חיי אדם מהדברת נגיף ה-HIV מאפריקה. נגיף HIV בכלל לא מדבק כל כך - זו ההידבקות בעגבת שמגדילה את הסיכון להידבקות בHIV בשני סדרי גודל והופכת את המגיפה לקטלנית כל כך.
    פרט לכך, אי אפשר להאשים את פרוצות אפריקה בהפצת HIV ולא להאשים את נהגי המשאיות באפריקה. שיעור הנשאות בקרב נהגי המשאיות דומה לשיעור הנשאות בקרב הפרוצות, ולנשים שהם מנצלים בכל לילה סיכוי גבוה יותר להידבק מאשר לגברים המנצלים פרוצות.
    ויש עוד ליקויים רבים אחרים בערך, אך נתחיל מהליקויים הללו. כדאי לעשות עבודה יסודית, כזו שתאפשר לנו להתאים את הערך, בשינויים קלים, גם לארצות המזרח התיכון וליבשות אחרות. ליאור ޖޭ 15:47, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    התבנית אומרת שהערך "שגוי לחלוטין".
    מה שאתה מונה אינן שגיאות (דברים לא נכונים, הכתובים בערך) אלא דברים שחסרים בו, לדעתך. לשאלה "מה הסיכוי להידבק באיידס": הערך מציין מהם שיעורי ההידבקות.
    כן הצבעת לא במפורש על שגיאה במשפט "תוחלת החיים באפריקה השחורה (נכון לשנת 2005) היא 47 שנים; מומחים מעריכים שללא מחלת האיידס הייתה תוחלת החיים עולה ל-67 שנים." שחלקו השני אינו מתיישב עם דעתך, ובכל אופן הוא מחייב סימוכין. דב ט. - שיחה 15:57, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    עברתי כעת שוב על הערך ואני עדיין סבור כי הוא שגוי לחלוטין, ממש כמו הערך יתומי איידס. הוא אפילו לא מבדיל בין נשאות HIV לבין תסמונת הכשל החיסוני הנרכש. המשפטים המתחילים בפסוקיות "איידס (AIDS) היא מחלה קטלנית" ו-"איידס מהווה גורם תמותה עיקרי" שגויים לאללה וממילא אין להם סימוכין. אם נמחוק את החלקים השגויים מהערך, לא יישאר ממנו הרבה. ולי יש תוכניות כתיבה אחרות מאשר לטפל דווקא בערך על אחת המחלות הפחות קטלניות באפריקה והפחות זקוקות להגברת מודעות בישראל. בכל זאת, אצלנו עומדות להשתולל מגיפות גרועות יותר, ככל שהבנתי משגת. כעת עלי ללכת, יום נעים, ליאור ޖޭ 16:06, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    כמו דב אנו לא חושבים שהערך שגוי לחלוטין, אלא שחסרים בו נתונים וחסרה פרספקטיבה כוללת. מלמד כץשיחה 16:13, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    האם לדעתכם הליקויים שהצבעתי עליהם אינם ליקויים? אם כן, על אילו מקורות אתם מסתמכים? בתודה, ליאור ޖޭ 18:17, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    הסגנון של נביא זעם הופך את דבריך לבלתי קריאים. נסה לפשוט את אצטלת נביא הזעם, ולדבר אלינו בשפה פשוטה, מתוך כבוד לדעות שונות משלך. משפט כמו "כיצד מסכנת מגיפת האיידס את שארי בשרנו באפריקה, שהם בני אדם ובני נח כמונו, שנבראו בצלמו ובדמותו של השם יתברך, ממש כמונו" הוא קשקוש המבזבז את זמנו של הקורא. אני אנוס להסיר את תבנית השכתוב, משום שאינני מסוגל לקרוא את נימוקיך לאחר משפט כזה. אם תביא נימוקים ברורים וענייניים, ניתן יהיה להחזיר את התבנית. דוד שי - שיחה 22:02, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    כל דבר במקומו. הדברים שציטטת נאמרו בדף לקביעת מדיניות, בהקשר מדיני, ואינם נוגעים ישירות לליקויים בערך. בפתיל זה, לו בחרת להגיב, פירטתי כמה מהליקויים בערך. טרח נא לקרוא את דבריי בפתיל זה בטרם תקבע אם קריאים הם אם לאו. בתודה, ליאור ޖޭ 22:35, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    לא קיים בוויקיפדיה הקשר המצדיק כתיבת משפטים כדוגמת זה שהצבעתי עליו.
    גם בסעיף הנוכחי אני נתקל בטקסט הדוחה "אמצעים המנוגדים לדעתו החשוכה של האפיפיור" - מה קרה, אתה מתבייש לכתוב "קונדום"? זה לא לכבודך לדבר כאחד האדם? דוד שי - שיחה 23:59, 27 במאי 2008 (IDT)תגובה
    לגבי המשפט שציטטת, יקרה בעיניי דעתך הפרטית לפיה משפטים כאלה אינם ראויים להופיע על דפי המהדורה העברית של ויקיפדיה. לעניות דעתי, עלינו לטפל תחילה במשפטים פוגעניים יותר, מעין זה שהסרתי באיחור של תשעה חודשים מדף שיחה אחר. גם בתגובה זו נזכרו שקרים חמורים העשויים לפגוע בכמה מטובי הכותבים בוויקיפדיה העברית (כמובן שאיני מתכוון אלי חלילה). משעה שהסרת דברים פוגעניים פחות מהמזנון, יהיה לנו קשה יותר לנמק בבוא היום מדוע לא הסרנו את דברי הבלע ההם. אני כבר התרעתי על שקריותם של הדברים הללו, ולא הסרתי אותם בעצמי כדי לא להפוך את המחלוקת העניינית למריבה אישית.
    דב ט. העיר בחוכמה: "מה עוד, שבניגוד לגורמי תמותה אחרים, מניעת התפשטות המחלה אפשרית באמצעים פשוטים וזולים" על כך השבתי: "ומה פתאום לחלק אמצעים המנוגדים לדעתו החשוכה של האפיפיור כשאפשר לחלק רשתות נגד יתושים, חיסונים לדלקת כבד נגיפית מסוג B או מטהרי מים? כל אחד מהצעדים הללו יציל הרבה יותר חיי אדם מהדברת נגיף ה-HIV מאפריקה. נגיף HIV בכלל לא מדבק כל כך - זו ההידבקות בעגבת שמגדילה את הסיכון להידבקות בHIV בשני סדרי גודל והופכת את המגיפה לקטלנית כל כך." כפי שהצעת, מוטב היה לי לנסח את הפיסקה הזו באופן הבא:
    "לפני שמחלקים כובעונים, המעוררים בעיה הלכתית עבור מאמיני הכנסייה הקתולית, כדאי לבחון אילו צעדים יכולים להציל הרבה יותר חיי אדם. מסתבר שכל אחד מהצעדים הבאים עשוי להועיל יותר לתושבי אפריקה מאשר חלוקת אמצעי מניעה:
    1. חלוקת רשתות נגד יתושים - לצמצום התפשטות המלריה.
    2. מתן חיסונים לדלקת כבד נגיפית מסוג B - לצמצום התפשטות נגיף HBV.
    3. התקנת מטהרי מים - לצמצום התפשטות גורמים המחוללים מחלות שלשוליות - הרבה יותר אנשים מתים ממחלות כאלה מאשר ממחלות כמו איידס.
    4. הגברת הנגישות לאנטיביוטיקה להדברת החיידק המחולל עגבת, Treponema pallidum (אנ'). כפי שנאמר בסוף הפרק en:Syphilis#Prevention, יש לבדוק את כל חולי העגבת להימצאות נגיף HIV. זאת מאחר וחיידקי העגבת גורמים להופעת פצעים פתוחים על גוף החולה, וכך מגדילים את הסיכוי להידבקות בנגיף HIV בשני סדרי גודל. פצעים אלה מופיעים גם באזורים שאינם מוגנים על ידי קונדום. עגבת עצבית, מחלה איומה ונוראית המתפרצת חודשים לאחר ההידבקות בעגבת, היא שכיחה הרבה יותר בין נשאי הHIV.
    למותר לציין כי שלשול, מלריה ועגבת שכיחים יותר מנגיף HIV והרבה יותר זולים למניעה ולטיפול. גם נגיפי HBV שכיחים יותר באפריקה מאשר נגיף HIV, מדבקים הרבה יותר, קטלניים לא פחות וקשים יותר לאיתור. הטיפול בדלקת כבד נגיפית יקר לפחות כמו הטיפול בנשאי HIV, אך לפחות קיים חיסון נגד נגיף HBV. אין עדיין חיסון נגד נגיף HCV, אך למרבה המזל הוא עדיין לא התפשט מהמזרח התיכון לארצות אפריקה שמדרום לסהרה. נכון לאפריל 2008, שיעור הנשאות של הנגיף במצרים הוא הגבוה בעולם - למעלה מעשרה מיליון מצרים נושאים את הנגיף, במיוחד תושבי אזורי הספר ופליטים החולפים באותם אזורים. גם במדינות אחרות במזרח התיכון הולך וגואה שיעור הנשאות של הנגיף, שקשה לאתרו בשיטות האבחון הקיימות. מעריכים כי בארצות הברית יש כארבעה מיליון נשאים, כעשרים אלף מתוכם נספים בכל שנה."
    אני מקווה שדבריי הקודרים נהירים יותר מאלה שקדמו להם. כעת, ברשותך, אשוב לעבוד על ערכים נינוחים יותר. יום נעים, ליאור ޖޭ 05:49, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה

    סטטיסטיקה[עריכת קוד מקור]

    • "...בקרב הטרוסקסואלים בלבד, אחד מכל 5-10 מבוגרים באפריקה נדבק בנגיף, לעומת אחד מכל 3,000-5,000 מבוגרים ברחבי העולם המפותח", ואחר-כך בטבלה מובאת שכיחות הנגיף במבוגרים:
    • אפריקה 6%, כל העולם 1%.

    האם אין כאן סתירה? עוזי ו. - שיחה 01:24, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה

    יש כאן "סתירה מצלצלת" והכלל אומר שיש להעדיף את הנתון המנומק במחקר. אגב, העובדה שיש לנתון מסוים הפניה אל מאמר שאמור לנמק אותו, לא אומרת שהמאמר באמת מנמק אותו.Eddau - שיחה 06:25, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
    במשפט אחד מדובר על "העולם המפותח" ואילו במשפט השני מדובר על "כל העולם". העולם המפותח הוא חלק קטן מכלל העולם, כפי שהערך לא טורח להסביר כרגע. עם השנים גדל חלקו של העולם המפותח, ומנגד - מדינות מפותחות לשעבר מגיעות לשיעורי תחלואה הממוטטים את מערכת הבריאות שלהן. אם מצליבים את ההודעה הזו לעיתונות, עם ההשוואה העולמית הזו ועם כארבעה מיליון נשאי נגיף HCV בארצות הברית, מבינים שכלכלת ארצות הברית עומדת בפני התמוטטות. ההוצאות על המלחמה בעיראק הן רק כסף קטן לעומת ההוצאות על תרופות, השתלת איברים והליכים משפטיים נלווים. ולמי שחושש שעוד אחזור על הנתונים הללו כמו קאטו הזקן, אבהיר כי בכך מסתיימות תגובותיי בנושא לשבוע זה. ליאור ޖޭ 07:12, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה
    "העולם המפותח" זה מושג מעורפל ומבלבל. אף אחד לא יודע לדקלם את רשימת המדינות שמוכלות שם. מה גם שלא ברור אם הרשימה הזו היא רשימה קבועה. אני מציע לא להשתמש במושג הזה.Eddau - שיחה 08:37, 28 במאי 2008 (IDT)תגובה


    קישור שבור[עריכת קוד מקור]

    במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

    --Matanyabot - שיחה 02:49, 20 במאי 2013 (IDT)תגובה

    נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

    שלום עורכים יקרים,

    מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באיידס באפריקה שמדרום לסהרה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

    כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

    הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

    בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:27, 7 בנובמבר 2022 (IST)תגובה