שיחה:איטלקית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אלמוני ערך היום את הערך ופירט לגבי הגיית הטקסט הכתוב. תרומה מוצלחת, אני מקווה שהוא יירשם ויצטרף אלינו, בינתיים הנה כמה הערות שיש לי לגבי העריכה. אני כרגע לא מתקן, כי על חלקן צריך לדון קצת.

  1. בכל המקרים שבהם הובאה מילה באיטלקית כדוגמה, כדאי לכתוב בעברית איך מבטאים אותה. למשל Sale - סַלֵה.
  2. לא ברור מההסבר מה זה E או O פתוחות או סגורות. מהמילים testa או meno קשה לצפות שמי שאינו מדבר איטלקית יצליח להבין את הכוונה, וכידוע מי שכן דובר איטלקית ממילא לא צריך את ההסבר. לדעתי הדוגמה הכי טובה תהיה להקליט את המילים האלה לקובץ ogg vorbis ולתת פה קישורים לקבצים. רק ככה אפשר להבין. אז נכון, זה משהו שאני מנסה בכלל לקדם, אבל זו דוגמה שתפורה לעניין.
  3. דוברי עברית לא מבינים מה ההבדל בין עיצור מוכפל לרפה כשמדובר באותיות אחרות מלבד ב,כ,פ. ראוי להסביר גם ש-bb זה לא הצליל של b (ב דגושה) אלא משהו שאין בעברית. צריך גם לציין שבאיטלקית אפשר להכפיל את כל העיצורים, לא רק את אלה שמובאים פה בדוגמאות.
  4. למה צריך לכתוב ש-D זה ד, T זה ט ו-F זה פ רפה? או שכותבים את כל העיצורים בלי יוצא מן הכלל, או שכותבים רק את אלה שבהם האיטלקית שונה מ, נניח, האנגלית.
  5. GN - הדגש ב-ק של ניוקי (ואח"כ גם בשירוקו) מיותר. כידוע אין צליל של "ק דגושה" בעברית.
  6. GL - אין בעברית "ל'". זה סימון שקיים רק ב-ז', ג', -צ' ו(לאחרונה) ת'. אנחנו לא יכולים להמציא סימון כזה. צריך למחוק אותו.
  7. Z - גם פה כדאי להקליט מילים כמו zio, כי בעברית צליל דז לא קיים.
  8. שגיאות ההגיה הנפוצות לא ממש עוזרות למי שמנסה ללמוד מהערך מה זה איטלקית. אני מציע למחוק את הפסקה הזו.

odedeeשיחה‏ 04:53, 12 ינואר 2006 (UTC)

לגבי קבצי קול - כדאי לסרוק טוב את ויקישיתוף, יכול מאוד להיות שיש שם. נדב 05:26, 12 ינואר 2006 (UTC)
כדובר (חלקי מאוד) של איטלקית, אני יכול רק להסכים - הגיית הברות פתוחות וסגורות הוא דבר שמתאים יותר לקורס עצמו, מאשר לערך האנציקלופדי, ואין לו חשיבות אנציקלופדית לדובר העברית הרגיל. כמו שנאמר מעלי: "קשה לצפות שמי שאינו מדבר איטלקית יצליח להבין את הכוונה, וכידוע מי שכן דובר איטלקית ממילא לא צריך את ההסבר". לכן אני מוחק את הפסקה הספציפית. Danny-w 06:27, 12 ינואר 2006 (UTC)
  • שלום! אני האלמוני שערך את הערך הנ"ל. אם לדעתכם התוספות לגבי ההגייה המדויקת מיותרות כרגע - מקובל, אך אנא אל תתקנו לדברים שגויים כמו התוספות שראיתי שנוספו. תודה. מכל מקום, בתור דובר השפה מבית, אשמח להעלות קָבצי קול עם ההגייה המדויקת. הבעיה היחידה - איני בקי מדַּי בענייני מחשבים, סוגי קבצים וכיו"ב. כמו כן, גם לגבי שפות אחרות (לִמַּדְתִּי דיקציה בשפות זרות במוסדות בארץ ובחו"ל), אשמח לעזור בנושא.
שוב שלום. אנא הירשם, זה יקל מאד את התקשורת אתך. לגבי קבצי קול - זה תחום שאין לנו בו עדיין מספיק פעילות אבל שפה מדוברת היא דוגמה מצויינת לערך שיכול להרוויח מקבצי קול. העצה שקיבלתי בעניין וטרם הספקתי לבדוק הייתה: "נסה את הערכים המקושרים לתמונה:Gnome-speakernotes.png. קרא את הודעתו השנייה של בן הטבע בויקיפדיה:מזנון/ארכיון 4 בקשר לקבצי קול". לגבי תוספות שגויות בערך, אנא פרט אותן ונטפל בהן אחת אחת. odedeeשיחה‏ 16:13, 12 ינואר 2006 (UTC)
שלום! אני אותו האלמוני שהספיק בינתיים להירשם. כשערכו לי בחזרה את הערך, השמיטו דברים רבים וּפישטו חלק מחוקי ההגייה בצורה כזו העלולה לגרום לשגיאות. (וזה מבלי לדבר כלל על כך שהשמיטו את כל נושא ההגייה המדוייקת של תנועות פתוחות וּסגורות וכו', אשר באיטלקית מהוות עניין אקוטי בהגייה). אשמח לספק קָבצי-קול, אם רק אדע כיצד עושים זאת. HansCastorp 02:09, 18 ינואר 2006 (UTC)
ברוך הבא, יופי שנרשמת. אני חושב שאתה הראשון פה שהוא דובר איטלקית מלידה, וזו תוספת מבורכת לכוח. לא שמתי לב מה ערכו לך בחזרה, ואני מציע, כדי שלא ניכנס למלחמות עריכה, שתציין פה מה בדיוק נמחק שאתה חושב שיש להחזיר, ונדון על זה כאן. לגבי תנועות פתוחות וסגורות, יש מקום לפרט על זה רק אם מצליחים להסביר את זה, ולדעתי זה יקרה רק בעזרת קבצי קול. בוויקי משתמשים בפורמט ogg vorbis - לא מצאת בקישורים שנתתי קודם הפניות לתוכנה חינמית מתאימה? odedeeשיחה‏ 03:20, 18 ינואר 2006 (UTC)
בימים הקרובים אחזיר לערך את כל כללי ההגייה המדויקת לרבות דוגמאות שהקלטתי בקובצי שמע. נא לא לגעת בערך בינתיים. תודה. HansCastorp 18:03, 12 מרץ 2006 (UTC)
זהו, נראה לי שסיימתי עם כללי ההגייה והדוגמאות הכתובות. כעת עלי להוסיף קובצי ה-OGG שהקלטתי באופן כזה (אם זה אפשרי) שניתן יהיה ללחוץ על המלה עצמה בכל דוגמה על מנת לשמוע את הגייתה. HansCastorp 00:42, 13 מרץ 2006 (UTC)
אחרי מכאובים רבים ומפחי נפש הצלחתי להעלות את קובצי הקול אל הערך. אמשיך את המלאכה מחר. HansCastorp 01:16, 13 מרץ 2006 (UTC)

עשרת אלפים מתאים עשרים ואחד דוברים[עריכת קוד מקור]

מאיפה המספרים המדוייקים האלה? Freddie Mercury 13:46, 3 יולי 2006 (IDT)

מהערך המקביל בוויקי האיטלקית. אם זה נכון או לא - לך תדע... HansCastorp 13:53, 3 יולי 2006 (IDT)
לדעתי יש להמנע משימוש במספרים מדוייקים כאלה, כשמדובר בכמות גדולה של אנשים קיימים, כי מספרים כאלה משתנים במהירות: אנשים נולדים ומתים. במיוחד כשמדובר בדוברי שפה מסויימת. מי ספר את דוברי האיטלקית בארץ? האם אנשים שלמדו שפה זו ומדברים בה ברהיטות נחשבים לדוברי איטלקית? ומאידך: האם ישראלים ששפת אמם היא איטלקית, אבל הם שכחו אותה ומשתמשים בעברית בחיי היום-יום נחשבים לדוברי איטלקית? יש לעגל את המספרים. Freddie Mercury 14:03, 3 יולי 2006 (IDT)
עגל אותם, על אחריותך! (ואגב, לדעתי יש הרבה פחות דוברי איטלקית בארץ). HansCastorp 14:39, 3 יולי 2006 (IDT)

פרק הדקדוק בערך[עריכת קוד מקור]

בפרק הדקדוק בערך ישנן מספר טעויות (לא הרבה). מלבד זאת, חסרים בטבלה שני זמנים חשובים. אודה למי שיוכל לעזור לי עם ההתעסקות בטבלאות מכיוון שאני מרבה להסתבך בשכאלה, בעיקר בטבלאות בעלות תאים רבים, ובעיקר בטבלה שבה עלולים להתהפך הכיוונים (עברית איטלקית). בתודה מראש, HansCastorp 13:40, 30 ביוני 2007 (IDT)תגובה

הטיית avere[עריכת קוד מקור]

הפועל avere מוטה באופן לא נכון. כול ההטיה של העבר הקרןב (passsto prossimo) היא נכון לעכשיו ההטיה של imperfetto וההטיה של עבר פשוט (שהיא imperfetto) היא ההטיה של pasato remoto. אשנה זאת.

דולב לטוין הררי


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:58, 13 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:07, 1 באוקטובר 2013 (IDT)תגובה

צריך להוסיף...[עריכת קוד מקור]

טקסט לא מעוצבצריך להוסיף מילים והקלטות של מילים. 213.151.38.126 16:40, 21 במרץ 2014 (IST)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

מספר הדוברים בערך העברי גדול בהרבה ממקבילו האיטלקי: כתוב שישנם 120 מיליון דוברי איטלקית ומתוכם 70 מיליון דוברי איטלקית כשפת אם, לעומת הערך באיטלקית שם כתוב שמספר הדוברים הוא 85 ודוברי איטלקית כשפת אם 63.5 אני לא ממהר לתקן מפני שכרגע אין לי מקור שתומך באחת משתי הגרסאות. דווח על ידי: LordNitz - שיחה 18:37, 19 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

תודה.‏ Uziel302שיחה 20:57, 2 בינואר 2017 (IST)תגובה


אוהדי הערך מתבקשים לחוות דעתם על קטע הידעת הקשור אליו[עריכת קוד מקור]

ראו בבקשה: ויקיפדיה:הידעת?/המתנה#"הידעת?" בימי הקורונה, או איך אומרים הסגר באיטלקית?.

תודה. 77.126.80.34 08:33, 3 בספטמבר 2020 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באיטלקית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:23, 19 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באיטלקית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:55, 11 בינואר 2024 (IST)תגובה