שיחה:אובדנות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 חודשים מאת Chenspec בנושא מחסור במקורות

מה?[עריכת קוד מקור]

"לא כל מי שסובל מדיכאון או הפרעה נפשית אחרת יחווה מחשבות אובדניות, כלומר לא כל מי שחושב על התאבדות בהכרח ינסה להתאבד ולא כל מי שמבצע מחוות אובדניות ינסה בסופו של דבר להתאבד ולא כל מי שמנסה להתאבד באמת מעוניין למות ולא כל מי שמעוניין למות כתוצאה מהתאבדות אכן ימות מניסיון ההתאבדות "

הפסקה הנ"ל בעייתית מאוד ולא ברורה.--Haya831 - שיחה 00:09, 25 באוגוסט 2018 (IDT)תגובה

"אם המטפל מעריך שהאדם עלול לבצע התאבדות בטווח הזמן המיידי הוא עשוי ולפעול לפי חוק הטיפול בחולי נפש (1991) מאפשר לאשפז בכפייה את מי שמהווה סכנה מיידית לעצמו או לסביבה. "

זה לא נכון. חוק האשפוז בכפייה אינו מאפשר לאשפז את כל מי שמהווה סכנה מיידת לעצמו. יכול להיות שזה המצב בפועל, אך לאשפוז כפוי נדרשים שלושה תנאים מצטברים, לשון החוק:

(א) פסיכיאטר מחוזי רשאי להורות בכתב כי אדם יובא בדחיפות לבדיקה פסיכיאטרית, אם הובאו בפניו ראיות לכאורה כי נתמלאו באדם כל התנאים האלה:

(1) הוא חולה וכתוצאה ממחלתו פגום, במידה ניכרת, כושר שיפוטו או כושרו לביקורת המציאות; (2) הוא עלול לסכן את עצמו או את זולתו סיכון פיזי מיידי; (3) הוא סירב להיבדק בידי פסיכיאטר.

יתכנו מצבים בהם מתקיימת אובנדות לצד כושר שיפוט לכאורה תקין. למשל חולה בסרטן מתקדם שבוחר להתאבד.

מחסור במקורות[עריכת קוד מקור]

מספר מכובד מהפסקאות בערך נטולות מקורות שיגבו את הנטען בהן.

מתייג את SigTif, Ravit, Chenspec, Tshuva, Ewan2, Saifunny, האלקושי, גלייכער, shaishyy, Telecart,Alon112, איתמראשפר, SocialTechWorker, דובי123, Naidav2424, בן-צור, Pasta Gerevבעלי הידע בפסיכולוגיה, Danny-w SocialTechWorker kulli Alma פיראוסבעלי הידע בעבודה סוציאלית, Kulystab, tsabarn, Ewan2, חסר תקנה, BAswim, Darsheni, Gilgamesh, רון18בעלי הידע ברפואה, אמרי אביטן, Danny-w, אילון אבנרי, Alon112, אקסינו, sofiblumבעלי הידע בסוציולוגיה שאולי ירצו לחזק את הערך החשוב הזה.

SocialTechWorker - שיחה 09:37, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה

בדיוק לקחתי קצת הפסקה מהערך התעללות נרקיסיסטית כי הוא כבד רגשית, אז לא נראה לי שאגיע לזה בקרוב, אבל הוספתי לרשימת המעקב כדי שיקפוץ לי אם לא ישדרגו אותו עד הפעם הבא שאחפש נושא חדש לכתיבה קריצה Chenspec - שיחה 00:03, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה