רוטאניה אלדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
רוטאניה אלדה
Rutanya Alda
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 13 באוקטובר 1942 (בת 81)
ריגה, לטביה
שם לידה Rutanya Alda
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
לטביהלטביה לטביה
כינויים נוספים רות אלדה, רות אבוטס, רוטאניה סקראסטינה
תקופת הפעילות מ-1968
בן זוג ריצ'רד ברייט (19772006)
צאצאים ג'רמי ברייט
מספר צאצאים 1

רוטאניה אלדה סקראסטינה ברייט (נולדה ב-13 באוקטובר 1942 בתור רותה סקראסטינה) היא שחקנית לטבית-אמריקאית. היא החלה את הקריירה שלה בסוף שנות ה-60, והמשיכה להופיע בסרטי צייד הצבאים (1978), רוקי השני (1979) ו- Mommie Dearest (1981).היא גם הופיעה בתפקיד ראשי בסרטי האימה Amityville II: The Possession ו- Girls Nite Out (שניהם 1982).

חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלדה נולדה בשם רוטאניה סקראסטינה (רותה סקראסטינה) בריגה, בלטביה הכבושה הגרמנית, בתם של ורה (לבית אוזולינה), אשת עסקים, וג'ניס סקראסטינה, משוררת. אלדה, סבתה, אמה ואחיה בילו שבע שנים במחנה עקורים בגרמניה הכבושה בעלות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה. לאחר מכן היא עברה עם משפחתה לארצות הברית, התגוררה זמן קצר בשיקגו לפני שהתמקמה בפלגסטף, אריזונה .

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם קריירה המשתרעת על פני כמעט 50 שנה בשואו ביזנס ולמעלה מ-100 תפקידים, אלדה עשויה להיות ידועה בעיקר בזכות הופעותיה ב"צייד הצבאים" בתור אשתו של סטיבן, אנג'לה, כמו גם בזכות קלאסיקת הקאלט Mommie" "Dearest, בתור עוזרת הבית הנאמנה של קרופורד, קרול אן, ו- Amityville II: The Possession, לאחר מועמדות לפרס פטל הזהב שנתיים ברציפות (1982 ו-1983) על התפקידים האחרונים. היא גם זכתה בקליאו והיא חברה באקדמיה לאמנויות ומדעים לקולנוע. בנוסף, אלדה הופיעה במספר רב של תוכניות טלוויזיה, כגון פשע מן העבר ו- CSI: Crime Scene Investigation, וכדמות מומלצת בסדרת הטלוויזיה של רון פרלמן / לינדה המילטון היפה והחיה, כמו גם פרסומות ועבודות במה.

ב-2009, היא הופיעה בסרט " גנוב ", וגילמה את הגרסה הבכירה של דמותה של ג'סיקה צ'סטיין, ושיחק תפקיד משנה בסרט האימה " שלבים מאוחרים " (2014).בין 2014 ל-2016, אלדה הופיעה בסדרת האינטרנט Old Dogs & New Tricks .

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא הייתה נשואה לשחקן ריצ'רד ברייט מ-1977 ועד מותו ב-2006. להם בן אחד, ג'רמי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]