קרמילה (סדרת אינטרנט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרמילה
Carmilla
מבוסס על קרמילה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית
מסתורין
יוצרים ג'ורדן הול
אלן סימפסון (על בסיס "קרמילה", רומן מאת ג'וסף שרידן לה פאנו)
כותבים ג'ורדן הול
בימוי ספנסר מייבי
שחקנים אליס באומן
נטשה נגובנליס
שרון בל
קייטלין אלכסנדר
אנני בריגס
מאט אוקונור
אהרון שרטרנד
ניקול סטמפ
שאנון קוק
סופיה ווקר
איאן קלארק
פסקול "Love Will Have Its Sacrifices" מאת SOLES
ארץ מקור קנדהקנדה קנדה
שפות אנגלית
מספר עונות 3
מספר פרקים 121
הפקה
מפיק טד ביגס
סטפני ווקנין
Smokebomb Entertainment
Shift2
מפיקים בפועל U מאת קוטקס
ג'יי בנט
עורכים דיליון טיילור
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 3-16 דקות
שידור
רשת שידור Vervegirl (KindaTV)
פורמט (תמונה) 1080p
תקופת שידור מקורית 19 באוגוסט 2014 – 13 באוקטובר 2016
תקופת שידור בישראל 19 באוגוסט 2014 – 13 באוקטובר 2016
קישורים חיצוניים
http://carmillamovie.vhx.tv/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
נטשה נגובנליס ואליס באומן במפגש מעריצים, קנדה 2015

קרמילה היא סדרת רשת קנדית, המהווה עיבוד מודרני של הנובלה הגותית בעלת אותו השם מאת הסופר האירי ג'. שרידן לה פאנו, שפורסמה ב-1871. הסדרה התחילה את שידוריה ב-19 באוגוסט 2014, בערוץ היוטיוב של המגזין הקנדי 'ורבגירל' (שמיתג את עצמו מחדש כ-"KindaTV" בינואר 2016), והיא מופקת על ידי המותג U של קוטקס. הסדרה מתרחשת באוניברסיטת סיילס הבדיונית שבשטיריה, אוסטריה, ומסופרת באמצעות ולוגים (בלוג וידאו, vlog) מנקודת המבט של לורה, סטודנטית שנה א', שמתמודדת עם ההעלמות הפתאומית של שותפתה לחדר, כאשר מוקצת לה שותפה חדשה ומסתורית בשם קרמילה.

הסדרה היא חוויית מדיה דיגיטלית מרובת פלטפורמות, עם אמצעי תקשורת רבים באתרי מדיה חברתית, בהם המעריצים יכולים לעקוב אחרי הדמויות כשהן לא על המסך. עם מעל ל-10 מיליון צפיות, העונה הראשונה כוללת 36 פרקים שאורכם בין 3 ל-7 דקות, וכמו כן פרק מיוחד לחג המולד. ב-9 בדצמבר 2014, הסדרה חודשה לעונה שנייה שעלתה לאוויר ב-2 ביוני 2015, וגם היא כללה 36 פרקים. עונה מקוצרת בעלת 12 פרקים בשם "Season Zero" עלתה ב-22 באוקטובר 2015 והסתיימה ב-24 באוקטובר 2015. נכון לינואר 2016, קרמילה נצפתה מעל ל-35 מיליון פעמים באתר יוטיוב ולה יותר מ-150,000 מעריצים מסביב לעולם. העונה השלישית והאחרונה עלתה ליוטיוב ב-15 בספטמבר 2016. 

סרט המבוסס על סדרת הרשת, בהפקת החברה הקנדית שפטסברי, יצא בסתיו 2017.[1]

הסדרה קיבלה שבחים על צוות השחקנים הנשי ברובו ועל הייצוג הנרחב של דמויות להט"ביות[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מוצגת כבלוג וידאו, ולוג, המשודר על ידי לורה הוליס, סטודנטית לעיתונאות בשנתה הראשונה באוניברסיטה הבדיונית סיילס שבאוסטריה. הוולוג משודר מחדר המעונות של לורה. השותפה לחדר של לורה, בטי, נעלמת בפתאומיות, וביום שלמחרת מוקצת לה שותפה חדשה - קרמילה קרנשטיין שאותה היא מכנה "מהורהרת". לורה לוקחת על עצמה לחקור את התעלומה, ומגלה שבאוניברסיטה קיימת היסטוריה של העלמות של בנות. עם התקדמות העונה, קרמילה נחשפת כערפדית שתחת פיקודה של אמה - דיקנית הסטודנטים באוניברסיטה - נאלצת לספק לה קורבנות זה מאות שנים. העונה עוקבת אחרי החקירה של לורה ומערכת היחסים שלה עם קרמילה הופכת מעוינת לרומנטית במהלך הסדרה. בסוף העונה, קרמילה, שהופכת לחתול שחור, נלחמת באמה הערפדית - דיקנית הסטודנטים באוניברסיטה - ומצילה את לורה ואת חבריה.

סיפור בין העונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין סוף העונה הראשונה ולפני השנייה, אלן סימפסון, אחד מיוצרי הסדרה, פרסם תוכן נוסף. משתמשי הדמויות באתר טוויטר הוסיפו לספר את מפגשיהם עם סכנות על-טבעיות בעודן מנסות לברוח מהקמפוס.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה מתחילה עם חזרתן של הדמויות לאוניברסיטת סיילס. העונה מציגה תפאורה חדשה: לורה משדרת את הוולוג ממגוריה הקודמים של הדיקנית באוניברסיטה. לורה מחליטה לחקור את הרצח של מספר מחברי צוות העיתון. התחרשויות מוזרות אחרות בשטח המכללה מושכות את תשומת לבה של אחותה של קרמילה–ערפדית רבת כוח–וחברת הנאמנים של סיילס.

מבין הדמויות החדשות:

  • מטסקה "מטי" בלמונד (סופיה ווקר), אחותה המאמצת של קרמילה, ויו"ר חבר הנאמנים של סיילס.
  • הברון וורדנברג (איאן ד. קלארק), צאצא של צייד ערפדים שמשפחתו נרצחה על ידי קרמילה לפני 300 שנים.
  • מלאניפה "מל" קאליס, חברה בארגון הסטודנטיות "אגודת הקיץ".
  • תיאודור "תיאו" סטרקה, חבר במועדון הגברים "זיטה אומגה מו".

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השלישית לורה, קרמילה ולה-פונטיין לכודות בספרית האוניברסיטה ממנה לורה ממשיכה לשדר את הוולוג. הספרייה, כתפאורה דינמית, היא על-טבעית ומגיבה באופנים משונים להתנהגויות של השוהות בה. בראשית העונה, לורה וקרמילה אינן ביחד ולורה מתכחשת למאורעות העונה הקודמת. ניכר מתח מיני בין השתיים כשלבסוף הן נכנעות לרגשותיהן ושוב הופכות לבנות זוג. בעונה זו מופיע גם אבא של לורה שבא כדי לחלץ את בתו מאוניברסיטת סיילס, אך לורה עומדת על דעתה בפניו ונשארת עם קרמילה וחבריה. לורה, קרמילה ולה-פונטיין מנסות להציל את פרי עליה הדיקנית השתלטה כליל. הדיקנית בגופה של פרי מאיימת לפתוח את שער הגיהנום שיביא לדיראון עולם. בקרב האחרון נגד הדיקנית, לה-פונטיין מאבדת עין, הדיקנית עוקרת את ליבה של לורה, אך לורה מבינה שהתשובה היא אהבה: אובדן אהוב מילא את ליבה של הדיקנית במרירות ושנאה, לכן לורה מחבקת את הדיקנית ובכך משחררת אותה מאחיזתה בפרי ובקרמילה. קרמילה שבה להיות בת-תמותה. כדי להשיב לחיים את לורה, קרמילה מהמרת על חייה שלה תמורת חייה של לורה עם אלת המוות, בדמותה של מטי. היא מנחשת את התשובה לחידת האלה, ובכך זוכה בחייה שלה ובחייה של לורה.

תוכן נוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקביל לשידור העונה השלישית, שודרו עשרה פודקאסטים מאת מל וקירש שבעקבות אירועי העונה השנייה, נלכדו במכרה על ידי הדיקנית.

עונה מספר אפס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרונולוגית, עונה אפס ממוקמת בין העונה השנייה לשלישית. היא בת 12 פרקים. בעוד קרמילה ולורה כלואות בספרייה, הן צופות בקלטות VHS. הקלטות מתעדות אינטראקציות בין קרמילה, פרי ומל המתרחשות קודם לתחילת העונה הראשונה, בנובמבר 2012. הן לכודות בחדר חקירות דמוי צינוק באוניברסיטת סיילס בו מאוחסנים מותגים של קוטקס לצד כלי עינוי היסטוריים. פרי מנסה לחלץ אותן על ידי לחשים וריטואלים שונים, ללא הצלחה. לבסוף, הדיקנית מכשפת את הנשים: היא מורה על מל לחתור להיות מנהיגה ב"אגודה הקיץ", היא מייחלת לקרמילה שתפגוש אישה, בת זוג שתאתגר אותה ועל פרי היא מצווה להצטרף אליה, לזכות בכוח רב ולעצב את העולם כרצונן. כך הן משתחררות מן הצינוק, ודברי הדיקנית מהווים רמז מטרים והסבר למאורעות העתידיים בסדרה. בסוף קלטת הווידאו, לורה נצפית מבקרת בצינוק כחלק מהסיור שלה באוניברסיטת סיילס, מתלהבת מהכלים בו וטוענת שהאוניברסיטה הזו תהיה מדהימה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לורה איילין הוליס (אליס באומן, באנגלית: Elise Bauman) הגיבורה והמספרת, היא סטודנטית בת 19 באוניברסיטת סיילס אשר מתמחה בעיתונאות. אמה מתה כשהייתה צעירה והיא גדלה עם אב מגונן, שהרחיק לכת ובילדותה רשם אותה לשיעורי קרב מגע כדי שתלמד להגן על עצמה. למרות חזותה הנאיבית והחנונית, לורה היא אמיצה, חדורת מוטיבציה ונאמנה בלא פשרות לחבריה. לורה צורכת תרבות פופולרית, למשל היא קראה הארי פוטר וצפתה בבאפי ציידת הערפדים ובדוקטור הו, ומקבלת השראה מדמויות נשיות היסטוריות. בעונה הראשונה, לורה מגלה רגשות רומנטיים כלפי המתרגלת שלה בקורס ספרות אנגלית, דני, ונראה כי הרגשות הללו הדדיים, כי בהמשך דני חרדה לבטיחותה של לורה ואינה מחבבת במיוחד את קרמילה. לורה לא מסתירה את רתיעתה הראשונית מקרמילה, ואף מכנה אותה "השותפה מהגיהנום"; אולם ככל שלורה נחשפת לעברה של קרמילה ומטיבה להכירה, לורה מתאהבת בה ובתחילת העונה השנייה הן כבר בנות זוג. נטייתה המינית של לורה אינה מוגדרת, עד העונה השלישית בה אביה משתמש במילה 'לסבית'. מעט מאוד ידוע על העבר שלה ועל לורה עצמה מלבד עובדות בסיסיות שמתגלות במהלך העונות.
  • הרוזנת מירקלה "קרמילה" וון קרנשטיין (נטשה נגובנליס, באנגלית: Natasha Negovanlis) היא השותפה החדשה של לורה. היא נולדה בשטיריה, אוסטריה ב-1680 כמירקלה (אנגרמה לקרמילה) קרנשטיין, בת לרוזן. קרמילה נרצחה בנשף והוקמה לתחייה כערפדית, מה שהותיר אותה בת 18 לנצח. היא הבת ה"מאומצת" של דיקנית אוניברסיטת סיילס, ליליטה מורגן, ערפדית גם היא, אשר מאלצת אותה להביא לה נערות שאותן תציע לקורבן בפולחן שלה. במהלך 1800, קרמילה התאהבה באחת הקורבנות של אמה, נערה בשם אל. היא ניסתה להגן על אל מאמה, אך כשזו חשפה בפניה שקרמילה היא ערפדית, אל דחתה אותה. קרמילה נקברה ועונתה מתחת לאדמה במשך מספר עשורים בארון דם על כך שהמרתה את פי אמה. הפצצות במלחמת העולם הראשונה חשפו את ארון הקבורה וכך היא השתחררה. קרמילה נמצאה בסופו של דבר על ידי אמה ונאלצה לחזור לשעבוד פיתוי הנערות. היא הובאה למכללת סיילס והפכה לשותפת החדר של לורה הוליס, המטרה הבאה של אמה. אולם, קרמילה נקשרה ללורה ונדרה לא לתת לאמה לפגוע בה. קרמילה היא סטודנטית לפילוסופיה, סרקסטית, מרוחקת, מושכת וחזקה. היותה ערפדית מקנה לה כוח ומהירות על טבעיים.
  • דניאל "דני" לורנס (שרון בל, באנגלית: Sharon Belle) היא סטודנטית שנה שלישית ועוזרת הוראה בספרות אנגלית באוניברסיטה. היא חברה ב"אגודת הקיץ" באוניברסיטה ובעלת רצון עז להגן על היקרים לה. דני היא אתלטית ומצודדת לב, והיא מראה עניין רומנטי בלורה, אשר זו מחזירה, אך עם התקדמות העונה הראשונה לורה רואה את ההגנתיות של דני כחונקת ומזכירה לה את אביה. דני לעיתים קרובות לא מסתדרת עם קרמילה, בשל גסות הרוח וחוסר האכפתיות שלה, אבל מנסה לשים את רגשות הסלידה שלה מאחוריה בשביל לורה. בעונה השנייה, הידידות בינה ובין לורה משוקמת והשתיים חוזרות לעבוד ביחד. היא הופכת לנציגת הסטודנטים בחבר הנאמנים של סיילס. היא הופכת למנודה חברתית משאר חברות האגודה ב"אגודת הקיץ" כשהיא מגינה על קירש, חבר ב"זיטה אומגה מו", ומאוחר יותר היא מאחדת כוחות עם לורה.
  • ס. לה-פונטיין (קייטלין אלכסנדר, באנגלית: Kaitlyn Alexander) היא סטודנטית ג'נדרקווירית וחברתה הטובה ביותר של פרי. כג'נדרקוויר המאתגרת בינאריות מגדרית, כלומר הבחנה בין זכר ונקבה וגבר ואישה, היא מעדיפה את כינוי הגוף "they" באנגלית (הם/ן) שאינו נושא מין דקדוקי. מסיבה זו היא מכונה "לה-פונטיין" כשם משפחתה. היא סטודנטית לביולוגיה ואחת מהדמויות הבודדות שלא נרתעות מההיבטים העל טבעיים והמשונים שבאוניברסיטה. היא ידועה בהיותה דוברת אמת ובהבחנתה בפרטים משמעותיים. במהלך העונה הראשונה היא נחטפת על ידי הדיקנית כדי להעביר מסר ללורה. היא ופרי חברות מאז בית הספר היסודי ובמהלך הסדרה נרמזים רבדים רומנטיים לקשר ביניהן.
  • לולה פרי (אנני בריגס, באנגלית: Annie M. Briggs) היא סטודנטית לגרמנית בסיילס, שותפתה של לה פונטיין, ומשמשת כאחראית הקומה במעונות בה מתגוררות לורה וקרמילה. היא מכונה 'פרי'. היא אכפתית ואימהית, ועם זאת אובססיבית לסדר וניקיון, לחוצה וכתוצאה מכך דבקה בטבעי ובנורמלי ומתכחשת לתופעות העל-טבעיות המתחוללות באוניברסיטה היא תחילה מסרבת להאמין שקרמילה היא ערפדית וממציאה סיבות שונות כדי לתרץ את ההתנהגותה של קרמילה. היא מציינת בפרק חג המולד שהיא חוגגת את חנוכה. במהלך העונה השנייה הדיקנית משתלטת על גופה, כדי לרגל אחר קרמילה, לורה ושאר החברים הנחלצים לעזרתן, אך היא עדיין מעמידה פנים שהיא פרי. בעונה השלישית פרי נמוגה לחלוטין וגופה משתמש את הדיקנית בלבד, בעוד לורה, קרמילה ולה-פונטיין מנסות להציל את פרי.
  • ליליטה מורגן (שרון בל, אליס באומן ובעיקר אנני בריגס) היא הדיקנית באוניברסיטה סיילס וגם האם המאמצת הערפדית של קרמילה. היא מתגלה כאלה איננה במהלך העונה השלישית של הסדרה. בתחילה היא משתמשת בקרמילה לפתות נערות צעירות להיות הקורבנות שלה. בעונה השנייה היא משתלטת על הגוף של פרי משתמשת בה כדי לנסות לפתוח את שערי הגיהנום כדי להתאחד עם המאהב לשעבר שלה בעונה השלישית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרמילה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]