קלפים נגד האנושות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלפים נגד האנושות
Cards Against Humanity
שניים מקלפי המשחק: קלף שאלה שחור וקלף תשובה לבן.
שניים מקלפי המשחק: קלף שאלה שחור וקלף תשובה לבן.
שניים מקלפי המשחק: קלף שאלה שחור וקלף תשובה לבן.
כללי
תאריך הוצאה מאי 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה dedicated deck card game, משחק חברה, עסק עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר שחקנים 3–20+
פיתוח ג'וש דילון, דניאל דראנוב, אלי הלפרן, בן הנטוט, דוד מונק, דוד פינסוף, מקס טמקין ואליוט ויינסטין.
הוצאה לאור Cards Against Humanity, LLC
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי משחק קומדיה שחורה, דעה, סאטירה עריכת הנתון בוויקינתונים
גילאים 17+
זמן המשחק 90-30 דקות
מיומנות יצירתיות, חוש הומור
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלפים נגד האנושותאנגלית: Cards Against Humanity) הוא משחק קלפים קבוצתי שמומן בקיקסטארטר. המשחק זמין להורדה ללא תשלום באינטרנט, כך ששחקנים יכולים ליצור קלפים משלהם או לרכוש קלפים מודפסים עם הגרסה המקורית. המשחק זכה לשבחים על הרעיון.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת המשחק, כל שחקן שולף עשרה קלפי "תשובה" לבנים. אחד השחקנים נבחר להיות "קיסר הקלפים" הראשון, והוא מוציא קלף "שאלה" שחור, ומקריא מתוכו את השאלה לקבוצה. כל אחד מהשחקנים האחרים בוחר אחד (ולפעמים שניים, תלוי בשאלה) מקלפי תשובה שבידו שלדעתו הכי מתאים לשאלה ומעביר אותו, שפניו כלפי מטה, לקיסר הקלפים. לאחר מכן, מערבב קיסר הקלפים את כל קלפי התשובות, קורא אותם בקול רם בצורה הומוריסטית, ובוחר את השילוב המועדף עליו. מי שהתשובה שלו נבחרה מקבל את הקלף השחור, וצובר "נקודה מדהימה" ("Awesome Point"). בתום כל סיבוב, עובר תפקיד קיסר הקלפים לשחקן אחר, וכל שחקן משלים לעצמו עשרה קלפים.

על הקלפים הלבנים מופיע צירוף שמני, שעשוי להיות מילה בודדת או צירוף מורכב יותר. על הקלפים השחורים מופיעות שאלות או משפטים עם חלקים להשלמה. במקרים נדירים, כללים אלו עשויים להיות מופרים הן בקלפים השחורים והן בקלפים הלבנים.

כללי המשחק גמישים וניתן לשנות אותם בחופשיות, לפי חוקי הבית הרבים (ששמותיהם מופיעים במדריך ובאתר האינטרנט) ששחקנים יכולים לאמץ (למשל: יש גרסאות של המשחק שבהן הקלפים הזוכים נבחרים באופן דמוקרטי, וגרסאות שבהן ניתן להמיר נקודות לקלפים, לתת נקודות על פי דירוג, וכן הלאה). גם במשחק המקורי ישנן וריאציות. למשל, ישנם קלפי שאלה שחורים שאפשר למלא בתוכם תשובות ממספר קלפי תשובה לבנים. הכללים הרשמיים מאפשרים גם להמר על נקודות שנצברו בתמורה לזכות לתת תשובה נוספת באותו סיבוב.[1] הפשוט שלו, לצד תוכן סאטירי ובוגר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק נוצר על ידי קבוצה של בוגרי התיכון היילנד פארק (Highland Park, מהעיר שיקגו) כמשחק למסיבת ליל השנה החדשה. בגרסה מוקדמת של המשחק, שנקראה Hyper-Theticals, השחקנים התבקשו לכתוב את התגובה הכי מופשטת לשאלה בנושא מסוים. בפועל, התשובות נטו להיות הומוריסטיות.

מאוחר יותר, קיבל המשחק את שמו הנוכחי, קלפים נגד האנושות, ונוספו לו תשובות כתובות מראש (על קלפים לבנים, בנוסף לשאלות הכתובות על קלפים שחורים). בראיון משנת 2011,[2] סיפר אחד מיוצרי המשחק, בן הנטוט (Ben Hantoot), כי את המשחק פיתחו "שמונה שהיו המחברים הראשיים, חמישה או שישה מפתחים נוספים 'במשרה חלקית'" ו-"עשרות חברים ומכרים ששיחקו במשחק". הוא הוסיף כי המשחק נוצר בהשראת ניסיונם של המפתחים עם מגוון משחקים, כגון Magic: The Gathering וחידוני פנטומימה (Charades).

תהליך היצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלפים נגד האנושות מומן בקיקסטארטר, בקמפיין שהחל ב-1 בדצמבר 2010, והגיע תוך שבועיים ליעדו המקורי, 4,000 דולרים. הקמפיין הסתיים ב-30 בינואר 2011, ובפרויקט הגיוס הצטברו אז מעל 15,000 דולר. בזכות הסכום הגבוה שהצטבר למימון המשחק, היוצרים הוסיפו חמישים קלפים נוספים למשחק עצמו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קלפים נגד האנושות בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]