קארי בראדשו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קארי בראדשו
Carrie Bradshaw
יוצרים קנדיס בושנל עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות שרה ג'סיקה פרקר, אנה-סופיה רוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
תאריך לידה 15 ביוני 1966 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע כתב, בעל טור
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קארי בראדשואנגלית: Carrie Bradshaw, נולדה ב-11 ביוני 1965) היא דמות בדיונית המהווה את הדמות הראשית בסדרת הטלוויזיה המצליחה של חברת ההפקות HBO "סקס והעיר הגדולה". הדמות היא פרי עטה של הסופרת קנדיס בושנל והיא מבוססת עליה ועל הבלוג אותו כתבה בעבור ה"ניו-יורק אובסרבור" הנושא את שם הסדרה. בשנת 2012 נודע כי הדמות תופיע בסדרת טלוויזיה אמריקאית נוספת בשם "יומניה של קארי", המתבססת על תקופת התיכון של הדמות. את הדמות גילמה השחקנית שרה ג'סיקה פרקר ("סקס והעיר הגדולה", "סקס והעיר הגדולה 1" וכן "סקס והעיר הגדולה 2)" וגילמה השחקנית אנה-סופיה רוב ("יומניה של קארי"(אנ')). בסדרה, בראדשו היא בתחילה כותבת טור של עיתון יומי בניו-יורק, קורבן אופנה ומאוחר יותר, כותבת טור פרילנסרית של המגזין ווג וסופרת. הטור השבועי שלה באותו עיתון, מספק את הכותרת ואת הקווים המנחים לכל פרק בסדרה.

בשנת 2005, דורגה בראדשו במקום ה-11 ברשימת "100 הדמויות הגדולות ביותר של עולם הטלוויזיה". בשנת 2009 נבחרה על ידי העיתון הבריטי, "הגרדיאן", לסמל העשור לנשיות. העיתון גרס כי "במידה מסוימת, השפעתה של קארי בראדשו על תחומי עניין נשיים בכל העולם השפיעה יותר מהשפעתן של נשים אמיתיות". ב-2010, נבחרה על ידי מדריך הטלוויזיה האמריקאי במקום השני ברשימת "25 דמויות הטלוויזיה הגדולות ביותר בכל הזמנים".

בשנת 2012 נודע כי השחקנית אנה-סופיה רוב תגלם את הדמות בסדרת הטלוויזיה החדשה שתתמקד בנעוריה של בראדשו, "יומניה של קארי".

ביוגרפיה ואישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארי הייתה כותבת טור שבועי בשם "סקס והעיר הגדולה" בעיתון פיקטיבי בשם "הניו יורק סטאר". הטור עסק בחיי המין שלה ושל חברותיה, וכן במערכות יחסים בין גברים ונשים, פגישות רומנטיות באופן כללי והעיר ניו יורק. בכך סיפק הטור הצצה לנקודת מבטה של קארי על העיר ניו יורק ועל הכרותה עם העיר. בעונה השלישית לסדרה, הוצע הטור לבמאי קולנוע על ידי השחקן מתיו מקונוהיי. בעונה החמישית, חלק מהמאמרים בטור מאוגדים לספר פרי עטה. בסוף העונה הרביעית, קארי מתחילה לכתוב באופן עצמאי למגזין ה"ווג". למרות שבתחילה נתקלה בקשיים עם אניד, העורכת התובענית מטעם ווג, היא מצליחה בסופו של דבר להתיידד איתה.

קארי נותנת לרגשות להוביל אותה. בפעמים רבות לאורך הסדרה, היא מרגישה תחרותיות עם נשים אחרות בחייהם של הגברים שאיתה. במקרה קיצוני במיוחד בסופה של העונה הראשונה, התלקח ויכוח בינה לבין "מר ביג", כינוי שניתן לאחד הגברים המשמעותיים ביותר בחייה ששמו האמיתי הוא ג'ון ג'יימס פרסטון (כריס נות'), עקב חששה של קארי מכך שאימו חשובה לו יותר ממנה.

קארי מכורה לסיגריות והיא מעשנת סיגריות מסוג מרלבורו לייט, אולם ניסתה להפסיק בעונות 3 ו-4 בשביל בן זוגה דאז, איידן. היא נהנית מאוד ממסיבות. אף על פי שבחייה חוותה אהבות נכזבות רבות, בנסיבות מוזרות ואירוניות, היא מאמינה גדולה באהבה, ומכיוון שהיא רגשית מאוד, היא תמיד מוכנה לנסות שוב ולעולם לא לוקחת פסקי זמן. היא תמיד מנסה מערכות יחסים רציניות ולשיטתה, אינה מוכנה להתפשר על "פחות מפרפרים בבטן". למרות זאת, היא טוענת שוב ושוב שאינה רואה בעצמה כזו שיכולה לנהל חיי משפחה ולגדל ילדים.

קארי מתגוררת באפר איסט סייד שבמנהטן בדירה שאותה רכשה מאיידן בעונה הרביעית. היא מתגוררת ברחובות שאינם קיימים במציאות, בכתובת בניין 245, על רחוב 73 המזרחי. כאמור, כתובת זו אינה קיימת במציאות. הבניין ממוקם בין השדרות פארק ומדיסון. הבניין עם המדרגות המפורסמות מהסדרה, הוא בניין מספר 66 ברחוב פרי, ווסט-וילאג', מנהטן.

מעט מאוד ידוע על חייה של בראדשו מלפני התוכנית. היא עברה למנהטן ב-11 ביוני 1986, כאשר הייתה בדיוק בת 21 (ומכאן ידוע על תאריך לידתה). בעת ריאיון לכבוד הספר שפרסמה, סיפרה כי היא הייתה כל כך ענייה כשעברה לעיר, עד כדי כך שהייתה קונה את מגזין ווג במקום ארוחת ערב. עוד סיפרה כי אביה נטש אותה ואת אימה כשהייתה בת חמש. לא מוזכרים לאורך הסדרה או הסרטים אחים ואחיות. עוד מסופר כי בשנת 1988, היא נאלצה לעבור הפלה לאחר שבילתה לילה במחיצתו של מלצר, כשהייתה בת 22 וחצי. היא סיפרה לחברתה שארלוט, כי איבדה את הבתולים בכיתה י"א על שולחן פינג-פונג במקום מלוכלך. בעונה השישית, היא נפגשת עם חבר לשעבר שלה מתקופת התיכון, ג'רמי (דייוויד דוכובני). היא טענה שמעולם לא שכבה איתו כי כשהיו ביחד רצו שניהם לחכות.

קארי מתוארת כמישהי שחיה למען אופנה, ואפילו התוודתה כי בעבר קנתה מגזינים של ווג במקום ארוחת ערב. היא מעריצה נלהבת של תחום נעלי הנשים (בעיקר מנולו בלאניק וג'ימי צ'ו). מירנדה העריכה כי קארי קנתה נעליים בסכום כולל של כ-40 אלף דולר. מאחר שיש לה קצת מעל למאה זוגות, הסכום המוערך בממוצע הוא כ-400 דולר לזוג.

מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקארי היו מספר מערכות יחסים לאורך הסדרה, ארבע מהן היו רציניות:

מר ביג[עריכת קוד מקור | עריכה]

מר ביג (כריס נות') הוא אהבה הגדולה של קארי החל מהפרק הראשון ולכל אורך הסדרה. נוכחותו בחייה הובילה אותה להתעמת עם הפחדים שלה, הרצונות המיניים וכן הצרכים הרגשיים. בנוסף, הוא היווה מקור להשוואה עבור כל בני הזוג שבאו לאחר מכן, ופעמים רבות היווה גם את הסיבה לפרידותיה או לדייטים ראשונים כושלים. למרות פרידתם, קארי וביג נפגשים רבות, מה שגורם לשמחה רבה אך גם לעצב בחייה של קארי.

פגישתם הראשונה הייתה מביכה מאוד לקארי - ביג נתקל בה ברחוב והפיל את ארנקה, ממנו נפלה כמות רבה של אמצעי הגנה. הוא מוצג כגבר עשיר מאוד ומקושר, אותו פוגשת קארי רבות במסיבות שונות ובאירועים חברתיים לאנשים אמידים, אף על פי שהיא עצמה אינה מתוארת כך ונראה כי היא מצליחה להגיע לאירועים אלה מחמת קשריה במערכות העיתונות והטור המצליח שלה.

הזוג נפרד לראשונה עקב אי יכולתו של ביג להגיע למצב אינטימי מבחינה רגשית עם קארי. הם חוזרים להיות יחד מאוחר יותר, אך נפרדים שוב כאשר מודיע לה ביג שהוא עובר דירה לפריז לצורכי עבודה. לאחר שהוא חוזר לארצות הברית מאוחר יותר, הוא נפגש בקארי במקרה, שם היא מגלה שהוא מאורס לבחורה צעירה בשם נטשה. בתגובה היא מחליטה להמשיך הלאה ומכירה את איידן. למרות זאת, היא מנהלת רומן עם ביג, עליו היא מתוודה בפני איידן שעות ספורות לפני חתונתה של שארלוט, חברתה.

בסרט, השניים מתאחדים רשמית ומחליטים להינשא. אולם, לאור הסיקור התקשורתי ומספר המוזמנים הגדול, מר ביג מקבל "רגליים קרות" ומחליט לברוח. מבחינתו, היה די בחתונה קטנה ללא אורחים, בעירייה. לאחר מכן, לכל אורך הסרט מתעלמת ממנו קארי והיא אף מבקשת מהעוזרת האישית שלה לחסום את המיילים אותם היה שולח, מכתבי אהבה המבוססים על מחזות רומנטיים מתקופת שייקספיר. לקראת הסוף, כאשר היא שוב מתאחדת איתו, היא כועסת עליו שלא שלח לה אפילו מייל אחד בכל התקופה, והוא מפציר בה שאכן שלח. או אז היא נזכרת שביקשה לחסום אותו, ומוציאה מתיבת ה"ספאם" שלה את כלל מכתביו. בסופו של הסרט הזוג נישא.

איידן שואו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת יחסים רצינית נוספת, מתנהלת בין קארי ובין מעצב רהיטים החי במנהטן, איידן שואו (ג'ון קורבט). איידן הוא ההפך הגמור של ביג; הוא רגוע, אדם המחובר לטבע, סבלני ומבין, ואדם המעדיף מערכות יחסים מתונות ורגועות. סטנפורד בלנץ', חברה של קארי, היה זה שהפגיש בין השניים. השניים ניהלו מערכת יחסים רגועה, רומנטית ויציבה, שלקראת סופה הודתה קארי כי הייתה יכולה להוציא כלל וכלל את ביג מהראש שלה. הזוג נפרד לראשונה, כאשר קארי מתוודה בפני איידן, שעות ספורות לפני חתונתה של שארלוט, כי ניהלה רומן עם ביג.

מאוחר יותר בסדרה, השניים חוזרים להיות יחד, עוברים לגור יחד ואפילו מתארסים. אולם, האירוסין הללו מתפרקים ועמם מערכת היחסים באופן סופי, כאשר קארי מבינה שהיא עדיין אינה מוכנה להינשא לו, והוא מבין כי הוא אינו מוכן לחכות לה יותר. דבר נוסף שמעצים את כאב הפרידה, הוא כי קארי נוכחה לדעת כי איידן החליט להינשא לה אך ורק כי אינו בוטח בה. בפרק הבכורה של העונה השישית, קארי נפגשת באיידן במקרה ומבינה כי הוא נישא למעצבת רהיטים אחרת בשם קת'י, ולשניים אף נולד בן בשם טיית (בנה של שרה ג'סיקה פרקר). בקול הרקע של הסדרה, במהלך פגישתם, קארי מציינת ש-"יש פגישות שאתם לא יכולים לחכות לנצור, ויש פגישות שבהן שניכם יודעים שלא תנצרו אותן".

ג'ק ברגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחור נוסף איתו יוצאת קארי בסדרה הוא המשורר והסופר ג'ק ברגר (רון ליווינגסטון). השניים נפגשים בהוצאה לאור, לאחר שקארי מנהלת פגישה עם העורכת של ספרה. לאחר הפגישה, מחליטים השניים לצאת לטיול ברחוב, בו היא קונה לעצמה מילקשייק-תות במסעדת מקדונלד'ס. הוא שואל אותה כיצד זה ייתכן שמישהו יזמין לעצמו משקה כלשהו בטעם תות לאחר גיל אחת-עשרה, ובכך שובה את ליבה בחוש ההומור שלו. למרות זאת, כאשר קארי מזמינה אותו להיות בן זוגה לריקודים במסיבה, הוא מציין שיש לו חברה. לאחר התחלה קשה של ההיכרות ביניהם, שבה הוא מחויב על פי קארי לנתק כל קשר עם חברתו לשעבר (ממנה נפרד עבור קארי), מציינת מירדנה בפניה ש"הוא פשוט לא בעניין שלך". שורה זאת, מאוחר יותר, היוותה מקור השראה לסרט הוא פשוט לא בקטע שלך.

מערכת היחסים של השניים עולה על שירטון כאשר נוצר מצב אי שוויוני בקריירה של שניהם. בעת שקארי מצליחה להוציא ספר מתוקשר ומצליח מאוד, הרי שספרו החדש של ברגר אפילו לא עובר את מסכת הסינון של ההוצאה לאור. עקב קנאותו להצלחתה, נפרדים השניים.

אלכסנדר פטרובסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת יחסים מסעירה נוספת מתרחשת בחייה של קארי כאשר היא נפגשת באומן רוסי, עשיר ומצליח בשם אלכסנדר פטרובסקי (מיכאיל ברישניקוב). למרות אהבתה הרבה אליו, גם מערכת היחסים הזו נתקלת בקשיים רבים כאשר קארי מגלה שיש לו ילדה בשנות העשרים לחייה, וכי אינו מוכן לילדים נוספים. על מנת לוודא זאת, הוא עבר ניתוח לסירוס. קארי נאלצת לבחור בין מערכת יחסים ארוכה עם פטרובסקי, או היכולת להביא ילדים לעולם. היא תוהה רבות האם מערכת יחסים זו תספק אותה והאם הוא יוכל להוות תחליף לנוכחות של ילדים בחייה. היא מגלה מאוחר יותר כי הדבר לא ניתן, מאחר שהוא מאוד שקוע בעצמו, ואף נוכחה לדעת שהוא כינה אותה בפני אחרים "רק מאהבת".

טרם פרידתם, הוא משכנע אותה לעזוב את העבודה, הדירה והחברות שלה מאחור ולעבור איתו לפריז. שם היא נתקלת באשתו לשעבר, שמזהירה אותה כי מערכת היחסים תהיה כולה סביב אלכסנדר. כבר בהגעתה לשדה התעופה, היא מוצאת עצמה מחכה לו שעות, כאשר הוא בכלל שכח מהדייט איתה. היא מתקשה לנהל את חייה בפריס מאחר שאינה דוברת צרפתית, והוא משאיר אותה לבדה פעמים רבות כאשר הוא מתעסק אך ורק בעבודתו. מאוחר יותר, כאשר נקבעת לה פגישה עם מעריציה הצרפתים לאירוע חתימה על ספרה, הוא משכנע אותה לוותר על זה ולהצטרף לתערוכה שלו במוזיאון. אולם היא שמה לב כי הוא מתעלם ממנה לחלוטין שם ומתעסק אך ורק ביצירותיו, ורצה אל המקום בו נקבע אירוע החתימה על ספרה. אולם, כאשר היא מגיעה לשם, היא מוצאת עצמה לבד, כאשר כל מעריציה כבר עזבו את המקום. היא חוזרת לדירתם, שם מתנהל ויכוח בין השניים, בו הוא סוטר לה. עקב כך, היא עוזבת אותו ומנסה לשכור חדר אחר במלון, שם היא נתקלת שוב במר ביג, שמוצא עצמו מגן עליה מפני אלכסנדר. באותה העת, מבין מר ביג ש"היא האחת", והיא מחליטה לחזור איתו לניו יורק, שם היא מתאחדת עם חברותיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קארי בראדשו בוויקישיתוף