צעקה 6

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צעקה 6
Scream VI
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על דמויות מאת קווין ויליאמסון
בימוי מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג'ילט
הופק בידי ויליאם שרק
ג'יימס ונדרבילט
פול ניינסטין
קווין ויליאמסון
תסריט ג'יימס ונדרבילט
גאי בוסיק
קווין ויליאמסון
עריכה Jay Prychidny עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מליסה באררה
ג'נה אורטגה
ג'סמין סבוי בראון
מייסון גודינג
קורטני קוקס
היידן פנטייר
דרמוט מלרוני
הנרי צ'רני
ג'ק צ'מפיון
מוזיקה בריאן טיילר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ברט ג'וטקביץ'
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Spyglass Media Group
Project X Entertainment
Radio Silence Productions
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 6 במרץ 2023 (תיאטרון לינקולן סקוור)
ישראלישראל 9 במרץ 2023
ארצות הבריתארצות הברית 10 במרץ 2023
משך הקרנה 122 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט סלאשר, סרט קומדיית אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 33-35 מיליון דולר
הכנסות 169 מיליון דולר[2][3]
סרט קודם "צעקה" (2022)
סרט הבא Scream 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
סרטים בסדרה "צעקה"
www.screammovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צעקה 6אנגלית: Scream VI) הוא סרט סלאשר אמריקאי בבימוים של מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג'ילט (אנ'), לפי תסריט מאת ג'יימס ונדרבילט (אנ') וגאי בוסיק (אנ'), ששיתפו פעולה עם התסריטאי ויוצר סדרת סרטי "צעקה" קווין ויליאמסון (אנ'), שמשמש כמפיק אחראי. הסרט הוא השישי בסדרת סרטי "צעקה", והמשך רציף לאירועי "צעקה" משנת 2022.

בסרט מככבים מליסה באררה, ג'נה אורטגה, ג'סמין סבוי בראון, מייסון גודינג, קורטני קוקס והיידן פנטייר, ששבים לגלם את דמויותיהם מסרטים קודמים בסדרה, ואליהם מצטרפים דרמוט מלרוני, ג'ק צ'מפיון והנרי צ'רני. סרט זה יהיה הראשון בסדרה שבו לא מופיעה דמותה של סידני פרסקוט, אותה גילמה נב קמפבל.

הסרט השישי הוכרז שבועות ספורים לאחר עלייתו לאקרנים של הסרט המוצלח "צעקה" שיצא שנה קודם לכן, כאשר חלק גדול מצוות השחקנים חתום על תפקידם מחדש לצד חזרתם של בטינלי-אולפין וג'ילט. הצילומים התרחשו במונטריאול, קנדה, מיוני ועד סוף אוגוסט 2022. נב קמפבל לא חזרה לגלם את תפקידה כסידני פרסקוט עקב מחלוקת על שכר, מה שהפך את הסרט הראשון של "צעקה" שלא מציג את הופעתה לראשונה. בריאן טיילר הלחין את פסקול הסרט, בזמן שסוון פוקונר שותפו להלחנת הפסקול.

הסרט הוקרן בבכורה בתיאטרון לינקולן סקוור במנהטן ב-6 במרץ 2023, ועלה לאקרנים בארצות הברית ב-10 במרץ 2023, ובישראל ב-9 במרץ 2023. הסרט זכה לביקורות חיוביות מהמבקרים והכנסותיו הגיעו ל-169 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך לסרט הראשון בזיכיון שהרוויח למעלה מ-100 מיליון דולר בקופות המקומיות בארצות הברית מאז הסרטים "צעקה" (1996) ו"צעקה 2" (1997). הוא זכה לסרט הטוב ביותר בטקס פרסי MTV לשנת 2023.[4] בנוסף, נמסר שסרט המשך נמצא בפיתוח, והקולנוען כריסטופר לנדון (אנ') יביים אותו, אך לבסוף פרש מהתפקיד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוץ לבר בניו יורק, מפותה ונרצחת מרצה ללימודי קולנוע באוניברסיטת בלאקמור, לורה קריין, על ידי אחד מתלמידיה, ג'ייסון קרביי, הלבוש בתלבושתו של "גוסטפייס". יחד עם שותפו לדירה, גרג, זומם ג'ייסון לרצוח גם את האחיות קרפנטר, אך הוא מקבל שיחה מ"גוסטפייס" אחר, שחושף בפניו שכבר רצח את גרג ולאחר מכן דוקר אותו למוות.

חצי שנה לאחר אירועי הסרט הקודם, סם קרפנטר מתגוררת כעת בניו יורק עם אחותה טרה ושותפתן לדירה, קווין ביילי, התאומים צ'אד ומינדי מיקס-מרטין, יחד עם בת-זוגה של מינדי, אניקה ושותפו לדירה של צ'אד, איתן. סם, הסובלת מטראומות בעקבות אירועים אלו וממורשתו של בילי לומיס, אביה הביולוגי וה"גוסטפייס" המקורי, מטופלת אצל פסיכולוג בשם ד"ר סטון, ואף מנודה בפומבי בעקבות תאוריית קונספירציה מקוונת לפיה היא תיזמרה את הרציחות האחרונות שאירעו בוודסבורו והפלילה את ריצ'י קירש בכך. אביה של קווין, הבלש ויין ביילי, מזמין את סם לחקירה, שכן תעודת הזהות שלה נמצאה בזירת הרצח של ג'ייסון, יחד עם מסכת ה"גוסטפייס" ששימשה את ריצ'י ואמבר פרימן. בדרכה לתחנה, סם מקבלת שיחה נכנסת מריצ'י, שבוצעה על ידי "גוסטפייס", שלאחר מכן תוקף את האחיות והורג מספר עוברי אורח.

בתחנה, האחיות נפגשות עם סוכנת ה-FBI קירבי ריד, שניצלה ממסע הרציחות בוודסבורו שאירעו בשנת 2011, ועם גייל וות'רס, שמגלה לשתיים שסידני פרסקוט ירדה למחתרת לאור התקיפות האחרונות. במשרדו, נרצח ד"ר סטון על ידי "גוסטפייס", שגונב את תיקה של סם ומשאיר מסכה נוספת ששימשה את הרציחות בשנת 2011. לאחר מכן תוקף "גוסטפייס" את הקבוצה בדירתן של האחיות ומצליח להרוג את קווין ואניקה, בעוד שסם, טרה, מינדי וצ'אד מצליחים להימלט הודות לעזרתו של שכנם והבן-זוגה של סם, דני.

לאחר מותה של קווין, ביילי מוסר רשמית מהתיק, ונשבע לנקום את מות בתו. גייל לוקחת את הקבוצה לבית קולנוע נטוש שמצאה תוך כדי חקירה, שבו הוקם מקדש לרוצחי ה"גוסטפייס", כולל כלי נשק ותלבושות מכל מסע רציחות. מאוחר יותר, "גוסטפייס" מתקשר לגייל ומענה אותה בנוגע למותו של דיואי, לפני שהורג את בן-זוגה ותוקף אותה. עם זאת, סם וטרה מגיעות בזמן לדירתה ומונעות ממנו להרוג אותה.

הקבוצה מסכימה לפגוש את קירבי בתיאטרון במטרה לרקום תוכנית ללכידתו של "גוסטפייס", אך בדרכם לשם ברכבת התחתית, הם מופרדים על ידי "גוסטפייס", שתוקף את מינדי. בתיאטרון, סם חוזה בבילי לומיס, שמזכיר לה להגן על עצמה ולא לסמוך על אף אחד. כשהיא לוקחת את סכינו של בילי מהרציחות המקוריות, סם מבינה שהם ננעלו בפנים.

ביילי מתקשר לסם ואומר שהוא גילה שקירבי פוטרה מה-FBI חודשים קודם לכן לאחר שיציבותה הנפשית התערערה. "גוסטפייס" מופיע ודוקר את טרה לפני ש"גוסטפייס" שני מופיע, והצמד תוקף את צ'אד. כשטרה וסם מנסות להימלט, קירבי וביילי מגיעים שניהם במקביל עם רובים שלופים. ביילי יורה בקירבי וחושף את עצמו בתור ה"גוסטפייס" השלישי. ביילי מודה בפני האחיות בכך שתיזמר את הרציחות בשיתוף פעולה עם שני ילדיו – קווין, שחושפת את היותה עודנה בחיים, ואיתן, שנחשף כבנו הקטן – במטרה לנקום את מותו של ריצ'י, שהיה בנו הבכור; ובכך שיצר את המקדש כאנדרטה לכבודו. סם וטרה נלחמות במשפחת ביילי, ובמהלך המאבק דוקרת טרה את איתן ובעוד שסם יורה בקווין. סם עוטה את תלבושת ה"גוסטפייס" של אביה ומתקשרת לביילי, לפני שדוקרת אותו למוות. איתן, ששרד את הדקירה, מנסה לרצוח את סם, אך קירבי זורקת על ראשו את הטלוויזיה ששימשה להריגת סטו מאכר, והורגת אותו.

סם מסכימה לאפשר לטרה לחיות את חייה באופן עצמאי יותר, ובתמורה מסכימה טרה ללכת לטיפול פסיכולוגי. בעוד מינדי, צ'אד וקירבי נלקחים לבית החולים, סם בוהה במסכת ה"גוסטפייס" של אביה, לפני שמחליטה לזרוק אותה, והולכת בעקבותיה של טרה אל רחובות העיר.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה (סדרת סרטים) - דמויות

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני עליית הסרט "צעקה 4" לאקרנים, הצהיר יוצר הסדרה, קווין ויליאמסון, שהוא כבר "מיפה" את עלילת שני הסרטים הבאים בסדרה, שהפקתם תהיה תלויה בהצלחתו הקופתית של הסרט הרביעי.[6] ביולי 2014, ויליאמסון חשף כי הסרט הרביעי נועד להתחיל טרילוגיה חדשה של סרטים, אבל הסרט "מעולם לא הצליח בצורה שהם קיוו לה". ויליאמסון גם הצהיר שהוא כנראה לא יהיה מעורב בסרטי המשך נוספים, שכן במאי הסדרה, וס קרייבן "סיים" איתו.[7] על פי ויליאמסון, עלילת הסרט החמישי נועדה לעקוב אחר דמותה של ג'יל רוברטס, בעודה נרדפת על ידי גוסטפייס בקמפוס האוניברסיטה בו היא לומדת, בעוד שהסרט השישי נועד לבסס את דמותה של גייל וות'רס כדמות הראשית ולעסוק במערכת יחסיה עם דיואי ריילי.[8]

בינואר 2022, בעקבות הצלחת הסרט החמישי בקופות, נמסר על רצונם של השחקנים נב קמפבל ודייוויד ארקט ושל צמד הבמאים מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג'ילט להפיק סרטי המשך עתידיים בסדרה.[9] בהמשך, קורטני קוקס הביעה גם היא את רצונה להצטרף להפקת סרט המשך עתידי.[10] הפקתו של הסרט השישי אושר רשמית ב-3 בפברואר 2022 על ידי חברת "Spyglass Media Group". עוד נמסר כי לבימוי הסרט ישובו אולפין וג'ילט, בעוד שעל כתיבת התסריט יהיו שוב אמונים ג'יימס ונדרבילט וגאי בוסיק.[11] בשלהי פברואר, נמסר כי קמפבל נמצאת במשא ומתן על שיבה לגילום דמותה של סידני פרסקוט.[12] במרץ 2022, נמסר כי קוקס קיבלה את התסריט והחלה במשא ומתן על שיבה לגילום דמותה של גייל וות'רס.[13] במאי 2022, נודע כי עלילת הסרט תתרחש לראשונה בתולדות הסדרה מחוץ לוודסבורו.[14] ביוני 2022, הצהירה אורטגה כי הסרט יציג "גוסטפייס" שיהיה יותר "אגרסיבי ואלים" מאשר בסרטים הקודמים.[15]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 במאי 2022, נמסר כי מליסה באררה, ג'סמין סבוי בראון, מייסון גודינג וג'נה אורטגה ישובו לגלם בסרט השישי את דמויותיהם מהסרט החמישי.[16] למחרת, נמסר כי היידן פנטייר תשוב לגלם את דמותה של קירבי ריד מהסרט הרביעי.[17] כשנשאלה על מעורבותה בסרט, קוקס טענה שהחוזה שלה טרם הושלם.[18] כמו כן, ביוני 2022, נמסר על ליהוקו של דרמוט מלרוני,[19] ועל שובה של קוקס.[20] ב-16 ביוני 2022, נמסר על ליהוקם של ג'ק צ'מפיון, ליאנה ליברטו, דווין נקודה וג'וש סגארה, וב-23 ביוני על ליהוקו של הנרי צ'רני.[21][22]

עזיבתה של קמפבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 ביוני 2022, נמסר רשמית כי קמפבל לא תשוב לגלם את דמותה של סידני פרסקוט בסרט השישי. בהודעה אישית, הצהירה השחקנית על האופן שבו המשא ומתן על החוזה ועל השכר שלה נתקע עם מול סרטי פרמאונט ומסרה:

”כאישה נאלצתי לעבוד קשה מאוד בקריירה שלי כדי לבסס את הערך שלי, במיוחד בכל הנוגע ל"צעקה". הרגשתי שההצעה שהוצגה לי לא משתווה לערך שהבאתי לזיכיון. זה היה החלטה קשה מאוד להמשיך הלאה. לכל מעריציי מסדרת "צעקה", אני אוהבת אתכם. תמיד תמכתם בי בצורה מדהימה. אני אסירת תודה לכם לנצח ולמה שהזיכיון הזה נתן לי ב-25 השנים האחרונות.[23]

במגזין "IndieWire" צוין כי מדובר ב"סופו של עידן".[24] דייוויד ארקט הצהיר כי "סרט 'צעקה' ללא סידני הוא די מצער, אבל אני מבין את ההחלטה שלה".[25] ג'סמין סבוי בראון, כמו גם עמיתיה לשעבר מסרטי הסדרה: אמה רוברטס, שרה מישל גלר, מת'יו לילארד וג'יימי קנדי, הביעו את תמיכתם בהחלטתה של קמפבל ושיבחו את תרומתה לסדרה.[26][27][28][29]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-9 ביוני 2022 במונטריאול, קנדה,[30] לאחר שבמקור התעתדו להתחיל ב-6 ביוני.[31]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים ב-10 במרץ 2023, תחת הפצת "סרטי פרמאונט". במקור, התעתד הסרט לעלות לאקרנים ב-31 במרץ 2023.[32]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכמה ערים התרחש תעלול שיווקי ויראלי, כאשר חברת השיווק של האולפן שלחה אנשים לובשים תחפושת ומסכה של הדמות "גוסטפייס" לעמוד ללא תנועה מול המצלמות ולהסתובב ברחובות, מה שהביא למספר רב של תושבים להתקשר למשטרה.[33][34] מסע הפרסום השיווקי כלל גם השקה של אתר אינטרנט שאפשר למשתמשים אמריקאים לקבל שיחות טלפון מותאמות אישית מ"גוסטפייס".[35] חנוית פופ-אפ שונות הכוללת אביזרים ושוחזרו סטים מהזיכיון בקליפורניה.[36] ההליכים כללו הופעות של במאים ומפיקים Radio Silence Productions (אנ'), יחד עם השחקנים מייסון גודינג, דרמוט מלרוני וטוני רוולורי.[37]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שוחרר באופן דיגיטלי ב-25 באפריל 2023, בארצות הברית, בשירות הסטרימינג "פרמאונט+" בשירותי סטרימינג אחרים. הוא שוחרר ב-VOD ב-9 במאי 2023, באזורים אחרים, כמו בריטניה ואירלנד.[38] בישראל, הסרט יצא לצפייה ב"נטפליקס" ב-8 ביולי 2023. ה-DVD הסרט שוחרר בפורמטים "בלו-ריי" ו-"Ultra HD Blu-ray" בארצות הברית ובאזורים מסוימים ב-11 ביולי 2023.[39] עם יציאתו לאקרנים, הסרט עלה לראשונה במקום הראשון במצעד הסרטים הרשמי של בריטניה.[40]

ביקורות והצלחתו בקופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות מעורבות באתר Rotten Tomatoes כ-76% והקהל הרחב נתן לסרט 91%, רוב הביקורות מציינות שהסרט אלים וגרפי מבין כל סדרת סרטי הצעקה. בסוף שבוע הראשון של הסרט הוא קיבל 35,000,000$. הסרט התחיל עם הפתיחה הכי מרוויחה מבין כל הסרטים בסדרה.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה מועמד (ים) תוצאה
פרסי הקולנוע של הוליווד סרט האימה הטוב ביותר צעקה 6 מועמדות
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הסרט הטוב ביותר צעקה 6 זכייה
הקרב הטוב ביותר קורטני קוקס (גייל וות'רס) נגד גוסטפייס זכייה
השיר הטוב ביותר דמי לובאטו – "Still Alive" מועמדות
פרס סאטורן[41] סרט האימה הטוב ביותר צעקה 6 מועמדות
פרס בחירת הקהל[42] סרט הדרמה של השנה מועמדות
כוכבת הקולנוע של השנה ג'נה אורטגה מועמדות
כוכב סרט הדרמה של השנה זכייה

עתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2023, הביעו הבמאים מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג'ילט את תקוותם להיות מעורבים בהפקת סרט שביעי בסדרה, וציינו כי ברצונם להמשיך לראות סרטים נוספים בזיכיון, בין אם יהיו מעורבים או לא.[43] בנוסף, הביעו השניים את רצונם לעבוד עם קמפבל בסרטים עתידיים בזיכיון.[44] באוגוסט 2023, נמסר כי את הסרט יביים הקולנוען כריסטופר לנדון (אנ').[45] ב-21 בנובמבר 2023, השחקנית מליסה באררה פוטרה מסרט ההמשך עקב הצהרות שנויות במחלוקת על מלחמת חרבות ברזל.[46] למחרת, הוכרז שג'נה אורטגה התפטרה ולא תחזזור לסרט המשך עקב לוח הזמנים שלה שמתנגש עם צילומי עונתה השנייה של הסדרה "ונסדיי", בעוד שדווח גם כי התסריטאים ג'יימס ונדרבילט וגאי בוסיק קיבלו את משימתם לכתוב תסריט חדש ו"להתחילו מאפס".[47] לאחר מכן, נמסר כי לנדון לא יביים את הסרט.[48]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צעקה 6 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Treese, Tyler (February 4, 2023). "Scream VI Runtime and 3D Release Revealed". ComingSoon.net. Archived from the original on February 4, 2023. Retrieved March 9, 2023.
  2. ^ "Scream VI". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved May 4, 2023.
  3. ^ "Scream VI (2023) - Financial Information". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved May 4, 2023.
  4. ^ Nordyke, Kimberly (May 7, 2023). "MTV Movie & TV Awards: Full List of Winners". The Hollywood Reporter. from the original on May 8, 2023. Retrieved May 8, 2023.
  5. ^ Collis, Clark (December 14, 2022). "See a new-look Ghostface mask in exclusive Scream VI photo". EW.com. Archived from the original on December 25, 2022. Retrieved March 9, 2022.
  6. ^ Jagernauth, Kevin (April 8, 2011). "Kevin Williamson & Wes Craven Will Wait & See Before Signing On To Scream 5 & Scream 6". IndieWire. Retrieved June 30, 2022.
  7. ^ Miska, Brad (July 24, 2014). "Scream: Craven Is 'Done With' Kevin Williamson; Has More Sequels If 'They Wanna Buy [Them]'". Bloody Disgusting. Retrieved June 30, 2022.
  8. ^ Thurman, Trace (January 14, 2022). "Kevin Williamson Details His Original Plans for Scream 5 & Scream 6! (Interview)". Bloody Disgusting. Retrieved June 30, 2022.
  9. ^ Clark, Ellie (January 11, 2022). "Scream 6 Updates: Original Cast Discuss Possible Return". Screen Rant. Retrieved June 30, 2022.
  10. ^ Cavanaugh, Patrick (February 8, 2022). "Scream Star Addresses Whether They Would Return for Sixth Film". Comic Book. Retrieved June 30, 2022.
  11. ^ Kroll, Justin (February 3, 2022). "Scream Sequel Moving Forward At Paramount And Spyglass". Variety. Retrieved June 30, 2022.
  12. ^ Heching, Dan (February 24, 2022). "Neve Campbell Says She's Been 'Approached' for Scream 6: 'I'll Read the Script and See How I Feel'". People Magazine. Retrieved June 30, 2022.
  13. ^ Patterson, Adreon (March 16, 2022). "Scream's Courteney Cox Reveals When The Sixth Movie Should Start Filming (And It's Soon)". CinemaBlend. Retrieved March 16, 2022.
  14. ^ Miska, Brad (June 12, 2022). "Ghostface Takes Manhattan: Scream 6 Will Take Place in New York City". Bloody Disgusting. Retrieved June 30, 2022.
  15. ^ Sharf, Zach (June 6, 2022). "Scream 6 Will Be 'More Gory' and Have the Most 'Violent' Ghostface 'We've Ever Seen'". Variety. Retrieved June 30, 2022.
  16. ^ Borys Kit, Borys Kit, ‘Scream 6’: Melissa Barrera, Jasmin Savoy Brown, Mason Gooding, Jenna Ortega Set to Return, The Hollywood Reporter, ‏2022-05-10 (באנגלית אמריקאית)
  17. ^ Borys Kit, Hayden Panettiere Returns to ‘Scream’, Joining Newest Installment of Horror Franchise (Exclusive), The Hollywood Reporter, ‏2022-05-11
  18. ^ Khalifeh, Mona (May 12, 2022). "Courteney Cox Dishes on Returning to Scream for 'Really Good' 6th Film (Exclusive)". ET Online. Retrieved June 30, 2022.
  19. ^ Borys Kit, Dermot Mulroney Joins Latest ‘Scream’ Horror Movie (Exclusive), The Hollywood Reporter, ‏2022-06-03
  20. ^ Longeretta, Emily (June 6, 2022). "[variety.comCourteney Cox on Tackling Her Most Challenging Role Yet, What Sitcoms Still Crack Her Up and Returning for Scream 6]". Variety. Retrieved June 30, 2022.
  21. ^ Kroll, Justin (June 16, 2022). "Jack Champion, Liana Liberato, Devyn Nekoda and Josh Segarra Join Next 'Scream' Pic For Spyglass And Paramount". Deadline Hollywood. Retrieved June 30, 2022.
  22. ^ Kroll, Justin (June 23, 2022). "'Mission: Impossible's Henry Czerny Joins Next Scream Pic For Spyglass And Paramount". Deadline. Retrieved June 30, 2022.
  23. ^ Anthony D'Alessandro, Neve Campbell Won’t Be Back For ‘Scream 6’, Deadline, ‏2022-06-06
  24. ^ Bergeson, Samantha (June 6, 2022). "Neve Campbell Exits 'Scream 6' Over Salary Dispute: 'It's Been a Very Difficult Decision to Move on'". IndieWire. Retrieved June 6, 2022.
  25. ^ Lindert, Hattie (June 7, 2022). "David Arquette weighs in on Neve Campbell's exit from Scream 6". AV Club. Retrieved June 7, 2022.
  26. ^ Longeretta, Emily (June 12, 2022). "Scream Star Jasmin Savoy Brown Weighs In on Neve Campbell's Decision to Walk Away (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved June 30, 2022.
  27. ^ VanHoose, Benjamin (June 14, 2022). "Emma Roberts Reacts to 'Queen's Never Campbell Not Returning for Scream 6: 'This Can't Be Real'". People. Retrieved June 30, 2022.
  28. ^ Allison Swan; Eric Todisco (June 24, 2022). "Sarah Michelle Gellar Reacts To 'Scream 2' Co-Star Neve Campbell Leaving Franchise: She's 'Smart'". Hollywood Life. Retrieved June 24, 2022.
  29. ^ Cavanaugh, Patrick (June 9, 2022). "Scream Stars Share Support for Neve Campbell After Confirming She's Exiting Franchise". Comicbook.com. Retrieved June 30, 2022.
  30. ^ Aberl, Joseph (June 11, 2022). "First Scream 6 Set Photos Tease New York City Setting". Murphy's Multiverse. Retrieved June 30, 2022.
  31. ^ Kurtz, Rodrigo (April 7, 2022). "Scream 6 Starts Filming in Two Months". Hello Sidney. Retrieved June 30, 2022.
  32. ^ @ScreamMovies (March 18, 2022). "Don't forget to set your alarm. The new #ScreamMovie is coming to theatres March 31, 2023 🔪" (Tweet). Retrieved June 30, 2022 – via Twitter.
  33. ^ Ghostface Has Been Randomly Appearing in Streets Across the Country Images Miska, Brad. Bloody Disgusting. Archived from the original on March 2, 2023. Retrieved March 2, 2023.
  34. ^ Rebecca Rubin, Yes, ‘Scream VI’ Marketing Is Behind the Creepy Ghostface Sightings Causing Scares Across the U.S., variety, ‏March 2, 2023.
  35. ^ John Squires, Want a Personalized Phone Call from Ghostface? There’s Now an Official Website for That, bloody-disgusting, ‏March 2, 2023.
  36. ^ Matt Donato, ‘Scream VI’ – We Sliced into the Stabby Meal and Walked Through the Film’s Immersive Experience, bloody-disgusting, ‏February 27, 2023.
  37. ^ LEE FREITAG, Scream 6 Spoils the Origin of Ghostface's New Mask, CBR, ‏February 27, 2023.
  38. ^ Goren, Or (April 25, 2023). "Scream 6 Is Coming To UK Streaming In Two Weeks". Cord Busters. from the original on April 25, 2023. Retrieved April 25, 2023.
  39. ^ "Scream VI Digital (4K Ultra HD)". from the original on April 15, 2023. Retrieved April 15, 2023.
  40. ^ "Official Film Chart Top 40". from the original on May 21, 2023. Retrieved May 21, 2023.
  41. ^ Patrick Hipes, ‘Avatar: The Way Of Water’, ‘Oppenheimer’, ‘Star Trek’ Series Lead Nominations For Genre-Focused Saturn Awards, Deadline, ‏2023-12-06 (באנגלית אמריקאית)
  42. ^ Taylor Swift, 'Barbie' and 'Grey's Anatomy' Score at 2024 People's Choice Awards: See the Full List of Winners, Peoplemag (באנגלית)
  43. ^ Shilstone, Armando Tinoco,Scott; Tinoco, Armando; Shilstone, Scott (March 7, 2023). "'Scream 6' Directors Are Hopeful For Scream 7 'Whether We're Involved Or Not'". Archived from the original on March 14, 2023. Retrieved April 3, 2023.
  44. ^ Davids, Brian (March 13, 2023). "Scream VI Filmmakers Radio Silence Talk the 'Feel-Good' Ending, Starting Fake Rumors and Not Giving Up on Neve Campbell". The Hollywood Reporter. Archived from the original on March 13, 2023. Retrieved April 3, 2023.
  45. ^ Kit, Borys (August 2, 2023). "Christopher Landon to Direct 'Scream 7'". The Hollywood Reporter. Retrieved August 3, 2023.
  46. ^ ויום למחרת גם השחקנית ג'נה אורטגה שמשחקת את אחותה עזבה גם היא בגלל צילומיסדרה אחרת"'Melissa Barrera Dropped From 'Scream VII' After Social Media Posts Amid Israel-Hamas War':". Hollywood Reporter. Retrieved November 21, 2023.
  47. ^ Donnelly, Brent Lang (November 23, 2023). "Scream 7 Faces Full Creative Reboot After Losing Jenna Ortega; Neve Campbell and Patrick Dempsey on Wish List (Exclusive)". Variety. Retrieved November 23, 2023.
  48. ^ Devore, Britta (December 23, 2023). "Director Christopher Landon Exits Scream 7". Collider. Retrieved December 23, 2023.