פיל לורד וכריסטופר מילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיל לורד וכריסטופר מילר
Phil Lord and Christopher Miller
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיל לורד וכריסטופר מילר הם צמד קולנוענים אמריקאים, היוצרים את סרטיהם במשותף: מביימים, כותבים ומפיקים. השניים זכו בפרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר על עבודתם בהפקה "ספיידרמן: ממד העכביש".

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורד נולד ב-12 ביולי 1975 במיאמי, מילר נולד ב-23 בספטמבר 1975 באוורט, וושינגטון. השניים למדו יחד בדארטמות' קולג'. במהלך שהותם בדראטמות' פרסם עיתון בית הספר פרופיל על מילר, שמשך את תשומת לבו של מייקל אייזנר, מנכ"ל חברת וולט דיסני. לדברי לורד, אייזנר הביא את הפרופיל לידעת חבריו המנהלים בדיסני, ואלו קבעו פגישה עם מילר. מילר הסכים בתנאי שיותר לו להביא עמו את לורד. בפגישה הוצעה להם עסקת פיתוח לשנתיים ב-Disney Television Animation.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009, לאחר תהליך ממושך הוציאו השניים את סרטם העלילתי הראשון, גשם של פלאפל, אותו ביימו וכתבו יחד. הסרט זכה להצלחה וביקורות חיוביות.

לאחר מכן בקשו השניים לנסות משהו שונה, והציעו את עצמם כבמאים לתסריט "רחוב ג'אמפ 21" שכתב מייקל באקול. האולפן הסכים, והשניים ביימו את סרט הלייב אקשן הראשון שלהם. הסרט זכה להצלחה, שהובילה להפקת סרט המשך "רחוב ג'אמפ 22".

בשנת 2014 ביימו השניים את סרט ההנפשה סרט לגו, על פי תסריט שכתבו. הסרט זכה להצלחה שבעקבותיה הופקו סרטי ספין אוף, ואף סרט המשך על פי תסריט שכתבו הצמד.

בינואר 2017 השניים החלו לעבוד על ביום הסרט "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים". ב-20 ביוני 2017 דווח כי הם פוטרו על ידי חברת לוקאספילם בשל "חילוקי דעות יצירתיים".

הצמד נבחר ב-2015 על ידי סרטי סוני הנפשה ליצור סרט הנפשה על דמותו של ספיידרמן. הסרט יצא לאקרנים בשנת 2018 בשם "ספיידרמן: ממד העכביש". השניים כתבו את התסריט, ואף היו חלק מן המפיקים. הסרט זכה להצלחה בקורתית נרחבת, ואף זכה בפרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר.

בשנת 2023 יצא סרט ההמשך, "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש". השניים נמנו על מפיקי הסרט, ואף השתתפו בכתיבת התסריט. באותה שנה, הפיקו הצמד את הסרט "דוגי סטייל".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]