פורטל:סין/מאכלים ידועים/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית מאכלים ידועים של פורטל סין

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

עוגיית מזל שבורה, בה ניתן לראות את הפתק ועליו נבואת המזל
עוגיית מזל שבורה, בה ניתן לראות את הפתק ועליו נבואת המזל

עוגיית מזל היא עוגייה עם פיסת נייר אשר בתוכה ועליה מודפסות מילות חוכמה או נבואה. לרוב ניתן למצוא עוגיות אלו במסעדות סיניות ברחבי ארצות הברית. הרעיון של עוגיית המזל הוצג לראשונה בתחילת המאה ה-20 על ידי מאקוטו האג'יוורה ב"גן התה היפני", בפארק שער הזהב שבסן פרנסיסקו, כמנת כיבוד בזמן התהלכות בגן התה.

2

ביצת מאה השנים חתוכה לשני חצאים
ביצת מאה השנים חתוכה לשני חצאים

ביצת מאה השנים או ביצת אלף השנים (בסינית: 皮蛋 , פין יין- Pídàn),היא מעדן סיני שנעשה על ידי שימור ביצי ברווז, תרנגולת או שליו בתערובת של טיט, אפר, מלח, סיד וקליפות של גרגרי אורז במשך מספר שבועות או מספר חודשים, שבסיומם, הביצה מוכנה. בסיום התהליך החלמון הופך לירוק כהה אפרפר ומרקמו דחוס וקרמי, החלבון הופך למרקם דמוי ג'לי וצבעו חום כהה ושקוף. טעמה של הביצה עמוק ומלוח והיא נאכלת כשהיא חתוכה לפלחים או משמשת לתיבול מאכלים סינים שונים כמו למשל דייסת אורז

3

מרק קני ציפורים
מרק קני ציפורים

מרק קני ציפורים הוא מאכל מזרח אסייתי מסורתי הנחשב למאכל תאווה.

המרק עשוי מקן של סיס קיני המאכל המצוי במזרח אסיה, והבונה את קנו בקירות של מערות. סיס זה מדביק יחדיו עשב וחתיכות דגים בעזרת רוק ושיער, וכך יוצר קן שקערורי קטן במערות.

את הקִנים מרתיחים בהרבה מים במשך שעה ואחר מגישים בקערת מרק. התבשיל הסופי רירי במידת מה נחשב במזרח למשקה המחזק את הגוף ואת הליבידו בפרט. יש הטוענים כי הוא מעורר תיאבון, לעומת אחרים המדווחים על תחושות של צרבת.

4

ברווז פקינג
ברווז פקינג

ברווז בנוסח פקינג, ברווז פקינג או ברווז בייג'ינגסינית מסורתית: 北京烤鴨 ובסינית מפושטת: 北京烤鸭) הוא מאכל מפורסם מהמטבח המנדריני שמקורו בבייג'ינג שבסין. מאכל זה הפך עם השנים למאכל המסמל את המטבח הסיני. מקור שמו במערב בעיוות של שם הבירה "בייג'ינג", אשר נקראה שנים רבות "פקינג" על ידי תושבי אירופה.

מאכל זה כולל ברווז צלוי, שעורו הפריך בשל הצלייה מהווה חלק בלתי נפרד מהמנה. הברווז עצמו, המכיל מעט בשר, מוגש עם חביתיות מסורתיות, רטבים וירקות. יתרת חלקי הברווז מוגשים בהמשך הארוחה, לאחר אכילת הברווז, כאיטריות או כ"סון צ'ו באו"- מנה של בשר ברווז בעלה חסה.

מקורו של מאכל זה בתקופת שושלת יואן (12061368), ובמהלך המאה ה-15 הפך למאכל פופולרי בחצר הקיסרית של שושלת מינג.

5

חסילון שיכור
חסילון שיכור

חסילון שיכור הוא מאכל מהמטבח הסיני שמורכב מחסילונים המוגשים בעודם בחיים. מקור שמו של המאכל באופן הכנתו - החסילונים מוטבלים בליקר חזק או ביין אורז חזק, ומוגשים כשהם כבושים קלות, אך עדיין נעים – שוחים בתוך קערת היין.

בגרסאות אחרות של המאכל מבושלים החסילונים לאחר הכבישה, ונאכלים כשאינם מסוגלים לנוע, ורק במשך שלב הכבישה באלכוהול החסילונים עדיין חיים.

6

אגרול ממולא מלית בשר בקר
אגרול ממולא מלית בשר בקר

אגרולאנגלית: גלילי ביצים, בהתבסס על המקור הסיני: 蛋卷 - "דאן ג'ואן" שמשמעו "מגילות ביצים") הוא מתאבן העשוי מבצק ממולא בירקות או בבשר, טבול בביצה ומטוגן בשמן עמוק. המאכל מוגש לצד רוטב חמוץ מתוק.

ככל הנראה מקורו של מאכל זה במטבח הקנטונזי מדרומה של סין.

האגרול ממולא לרוב בירקות כגון כרוב, גזר ובצל, ולעיתים גם באטריות ובבשר. האגרול גדול במידותיו מהספרינג רול, ומעטפתו עבה יותר.

7

פורטל:סין/מאכלים ידועים/7