פורטל:אדריכלות/הפינה הגותית/5

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כנסיית סנט אואן

בעיר רואן שבצרפת נמצאות שלוש כנסיות גותיות מרשימות וחשובות.

ראשונה מכולן היא קתדרלת רואן שנבנתה בסגנון גותי מוקדם במאה ה-12 ובנייתה נמשכה גם אל המאות שאחרי, עם מגדלים הבנויים בסגנון גותי לוהב. הקתדרלה זכתה לפרסום רב עקב סדרת הציורים של הצייר האימפרסיוניסטי קלוד מונה המתארים את חזית הקתדרלה בזמנים שונים, צריח המצלב הנאו-גותי שלה בגובה 151 מטר (שבתקופה מסוימת היה המבנה הגבוה ביותר בעולם) וקברו של ריצ'רד לב הארי, מלך אנגליה.

כנסיית סנט אואן ברואן היא כנסייה שהחלה ככנסיית מנזר ונחשבת לאחד המומנטיים הידועים של העיר רואן. בניית הכנסייה הגותית החלה ב-1318 בסגנון גותי קורן ונמשכה עד המאה ה-15. החזית המערבית על זוג צריחי התחרה שלה הושלמה רק במאה ה-19. כנסיית סנט אואן היא מומנט גותי מרשים. היא גדולה מאוד: אורכה 137 מטר, גובה קמרונותיה 33 מטר וגובה מגדל המנורה שבמרכזה הוא 115 מטר. עקב ממדיה הגדולים לעיתים מבלבלים בינה לבין קתדרלת רואן, אף היא כנסייה גותית גדולה ומרשימה. כנסיית סנט אואן מפורסמת בעוגב תוצרת קאבייה-קול הנחשב לאחד העוגבים החשובים והמשובחים בצרפת.

הכנסייה השלישית בחשיבותה היא כנסיית סן מקלו המהווה דוגמה מצוינת לסגנון גותי לוהב. היא נבנתה בשנים 1437-1521. מגדל המצלב, ועליו צריח מחודד בגובה 88 מטר, נבנה בשנת 1868 במסגרת גל התחייה הגותית.

בנוסף לכנסיות הגדולות והחשובות הללו, ישנן עוד כנסיות גותיות ונאו-גותיות ברואן.