עזרה:גרפים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בוויקיפדיה ישנה אפשרות להציג גרפים בכמה אופנים:

  • ספריית EasyTimeline. ספרייה גמישה מאוד אבל מסובכת ומיושנת ואיננה נתמכת כבר שנים. מאפשרת ליצור גרפים שונים. לצירי זמן היא כרגע האופציה היחידה. שימוש בתגית <timeline>. הסבר מורחב.
  • ספריית Graph (מבוססת ספריית Vega.) שמוטמעת באופן חלקי בעורך החזותי (עם התגית <graph>). מאפשרת ליצור שלשה סוגי גרפים. חסרונה העיקרי שיש לה טביעת רגל גדולה בקוד ויקי בפורמט JSON.. אפשר לממש בה את כל סוגי הגרפים כולל צירי זמן שלא באמצעות העורך החזותי.
  • תבנית:גרף שמבוססות על יחידה:Graph שהיא שיכתוב לא מלא של ספריית וגה בשפת לואה (הסברים ודוגמאות בתבנית). זו כרגע התבנית המגוונת ביותר בסוגי הגרפים בוויקיפדיה, והיא התבנית המרכזית בה מומלץ להשתמש. תבנית זו אמורה להחליף את EasyTimeline ויכולה ליצור גרף מחמישה סוגים: קו רציף, שטח, עמודות, עוגה ופיזור אבל לא צירי זמן. השימוש בתבנית זו עדיף על השימוש בעורך החזותי בשל הקריאות של קוד ויקי שנוצר.
  • תבנית:WikidataChart ששולפת נתונים מויקינתונים ומבוססת על יחידה:WikidataChart ויחידה:Graph. תבנית זו מוגבלת לנתונים הקיימים בויקינתונים, וכדאי להשתמש בה בנתונים שמתעדכנים באמצעות בוטים כמו למשל מד כושר של שחמטאים או נתוני קורונהצלפי מדינות. (הסברים ודוגמאות בתבנית).
  • יחידה:גרפים שממומשת ישירות מהקוד ללא תבנית. משלימה את תבנית:גרף במידת הצורך. ניתן ליצור בה גרפים משני סוגים: עמודות ועוגה. יתרונה בקריאות שלה. (הסברים ודוגמאות בתבנית).