סרפנטיסוכופס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןסרפנטיסוכופס
תקופה
קרטיקון עליון, 70–69.59 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: פלזיוזאוריה
משפחה: פוליקוטיליים
סוג: סרפנטיסוכופס
מין: Serpentisuchops pfisterae
שם מדעי
Serpentisuchops
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סרפנטיסוכופס (שם מדעי: Serpentisuchops) הוא סוג של זוחל ימי נכחד מסדרת הפלזיוזאוריה ומשפחת הפוליקוטיליים. הוא התקיים במימי אמריקה הצפונית שלפני 70 עד 69.59 מיליון שנה מזמננו.

סוג זה ידוע ממאובנים שהתגלו בויומינג בתצורות "Pierre Shale" והוא ידוע מדגימה אחת שהתגלתה במחצבה ב-1995 באמצעות קבוצת חוקרים. הממצא מורכב מגולגולת חלקית, לסת תחתונה וחוליה בודדת כמו גם חלק מהאגן.

הסוג תואר למדע ב-2022 בידי החוקרים: Persons ,Street ו-Kelley כשמשמעות השם היא: "serpent" - נחש בלטינית, "suchus" - תנין בלטינית ו-"ops" - פנים ביוונית, כלומר: "פני תנין ונחש". הסוג מכיל מין בודד, Serpentisuchops pfisterae על שם אנה פפיסטר, שעל אדמתה התגלו המאובנים.

זוחל ימי זה היה בינוני בגודלו באורך של 7 מטרים ובעל מבנה יוצא דופן לפלסיוזאורודים, מאחר שהיה לו גם לסתות ארוכות וגם צוואר ארוך, דבר ייחודי מאחר שמינים בעלי צוואר ארוך כמו האלאסמוזאוריים היו בעלי לסתות קצרות יחסית בעוד סוגים בעלי לסתות ארוכות כמו רוב הפוליקוטיליים היו בעלי צוואר קצר יחסית. עם זאת כנראה שמאפיין זה היה עוזר לבעליו בציד דגים תוך שימוש הן בצוואר ארוך והן ביכולת לתפוס טרף מהצד באמצעות הלסתות. דבר זה עזר אולי לבעליו לתפוס נישה ייחודית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סרפנטיסוכופס בוויקישיתוף