נתן קופשיץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב נתן קופשיץ
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 21 בנובמבר 1945 (בן 78)
ט"ז בכסלו ה'תש"ו
ירושלים, ישראל
מקום מגורים ירושלים, בית שמש
חיבוריו לב שמחה
בת זוג לאה קופשיץ
אב הרב צבי קופשיץ
אם חיה רוחמה קופשיץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב נתן הכהן קופשיץ (נולד ב-21 בנובמבר 1945) הוא דיין בבית הדין של העדה החרדית בירושלים ורב שכונת הקריה החרדית בבית שמש.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב קופשיץ נולד למשפחת קופשיץ הירושלמית וצאצא של הרב יוסף חיים זוננפלד. בתחילה למד בתלמוד תורה עץ חיים, בגיל 11 הלך ללמוד בישיבת פוניבז' לצעירים, לאחר שנתיים חזר ללמוד בתלמוד תורה עץ חיים אצל הרב זונדל קריוזר, ולאחר מכן למד בישיבת חברון בירושלים. שם היה חברותא של ראש הישיבה כיום הרב דוד כהן, בישיבה שם למד גם עם הרב יצחק ברנד.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעבר היה רב שכונת מקור ברוך בירושלים. כשהחלה להבנות שכונת הקריה החרדית בבית שמש, הגיע לכהן כרב בעיר, כיום הוא מכהן כרב של הקריה החרדית, והוא אחד הרבנים הדומיננטיים בעיר.

בעקבות לחצים מאת הרב משה שטרנבוך והרב יצחק טוביה וויס, הסכים להיכנס לבית הדין של העדה החרדית אמנם לא הסכים לכהן כחבר הבד"ץ אלא רק כדיין.

בשנת 2006 פתח ישיבה קטנה ליטאית בעיר בשם 'באר המלך', הוא עומד בראשה ולומד עם בחורים מדי ערב.

השתייכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב קופשיץ נמנה עם העדה החרדית ומתנגד למדינה ולמוסדותיה. הישיבה שבראשותו לא לוקחת תקציבים מהמדינה וממומנת רק משכר לימוד ומתרומות. הוא מתנגד גם להשתתפות בבחירות הארציות והמוניציפליות. היה בין הפעילים במחאות נגד אגד ובמניעת כניסת האוטובוסים שלהם לקריה החרדית, ופתח את ההסעות של "מהדרין".

על אף שרשמית הוא מתנגד להשתתפות בבחירות, היה מעורב מאחורי הקלעים בפעילות למען בחירתו של משה אבוטבול בבחירות לראשות עיריית בית שמש ב־2014, בעיקר בבחירות החוזרות, שהצטיירו כמאבק על זכות הקיום של ההתיישבות החרדית בעיר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]