נועה לביא (עיתונאית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נועה לביא
לידה 16 באפריל 1983 (בת 41)
קייב, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נועה לביא (נולדה ב-16 באפריל 1983) היא עיתונאית, שדרנית רדיו, כתבת ומגישת טלוויזיה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נועה (אולגה) לביא נולדה בקייב שבאוקראינה. למדה בבית הספר הייעודי לילדים מוכשרים בתחום המוזיקה, סיימה בהצטיינות את המגמה ללימודי פסנתר והתקבלה לאקדמיה למוזיקה ע"ש צ'ייקובסקי. המשיכה ללימודי תואר ראשון בפקולטה לעיתונות באוניברסיטה הבינלאומית בקייב.[1]

את דרכה בתקשורת ובעיתונות הרוסית והאוקראינית החלה ככתבת תרבות ומבקרת בלט בעיתון "זרקלו נדלי". בהמשך שימשה בתפקיד כתבת תרבות בתוכנית הטלוויזיה Weekly Mirror ואחר כך בחדשות ערוץ "נובי קנאל" ובערוץ התרבות STB. במהלך עבודתה סיקרה אירועים בינלאומיים רבים, כמו הופעתו ההיסטורית של פול מקרטני בכיכר האדומה במוסקבה, תחרות האירוויזיון באוקראינה, ועוד.

בשנת 2005 עלתה מטעמי ציונות לישראל, למדה קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב ולימודי חברה וחינוך בקריה האקדמית אונו. לביא ערכה והגישה כתבות בערוץ הטלוויזיה RTVI והגישה תוכנית תרבות בידור ומוזיקה בקול ישראל ברשת רק"ע.

היא שבה לתקופה למוסקבה ושימשה בתפקיד עוזרת לנספחת התרבות וכמנהלת המדיה החברתית של שגרירות ישראל. עם שובה ארצה הגישה וצילמה כתבות טלוויזיה בערוץ 9, כתבה ב-ynet, במגזין סלונה ומילאה את תפקיד דוברת ארגון לימוד דוברי רוסית הבינלאומי.

כיכבה בסרטו של חיים יבין "הישראלים החדשים" (2015), על עולים מברית המועצות ומאבקי קליטתם בארץ ובחברה הישראלית.

ב-2014 הצטרפה לקבוצת ידיעות אחרונות ככתבת ועורכת בעיתון וסטי ולאחר מכן באתר וסטי, מקבילו של ynet בשפה הרוסית. לביא משמשת גם ככתבת מדור "מלחשים ש" בשבועון לאשה, מגישה באולפן, מראיינת וכתבת שטח. פרסמה מספר מאמרים במוספים של קבוצת "ידיעות אחרונות".

בשנת 2019 חשפה במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" עדויות של ניצולי אסון צ'רנוביל החיים בישראל. בעקבות הכתבה יצאה עם סדרת הרצאות לקהל רחב בנושא האסון. באותה שנה סיקרה לביא את פרשת נעמה יששכר כשליחת ידיעות אחרונות ו-ynetו במוסקבה.

ב-2016 החלה לעבוד גם בתאגיד השידור הישראלי במסגרתו הגישה תוכניות שונות. בין היתר ערכה והגישה את הפודקאסט "פודקאסט עם מבטא" שתיעד מבטאים שונים בחברה הישראלית, את תוכנית הבוקר של "כאן רק"ע", פינות תרבות ב"כאן תרבות", וכן את התוכנית "לילה רומנטי" ב"כאן גימל". בדצמבר 2018 סיימה את עבודתה בתאגיד. החל מ-2018 מגישה לביא תוכנית שבועית בערוץ הכנסת החדש.

חייה האישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לביא, תושבת תל אביב, היא היזמת מאחורי עמוד הפייסבוק Girls Love IDF. העמוד התפרסם במהלך מבצע צוק איתן ובו נשים צילמו את עצמן וכתבו כי הן אוהבות את צה״ל.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נועה לביא בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הכירו את נועה לביא, באתר וואלה!‏, 8 בפברואר 2017
  2. ^ Natti Gabbai, Girls show their love to IDF in new Facebook page, Jerusalem Post, ‏July 23, 2014