לדלג לתוכן

משתמש:Yyanay/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דורון ויטנברג (נולד ב-6 במאי 1958) הוא איש פרסום ותקשורת ישראלי.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורון ויטנברג נולד וגדל בחיפה. את שירותו הצבאי עשה בלהקת פיקוד מרכז ובהמשך שירותו בקבע פיקד על הלהקות.

בשנים 1984-1987 למד בניו יורק אמנות, משחק ובימוי ב HB Studio NYC בהנחיית Uta Hagen, מוזיקה בהנחיית Steve Friedes ותקשורת בניו סקול.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויטנברג הוא הרעיונאי והמפיק של מסעות פרסום ביניהם תכני רדיו שמטרתם אחריות חברתית-סביבתית כדוגמת הקמפיין לאלו"ט; קמפיין "אל תלכלך אותה" עבור המשרד להגנת הסביבה והימנון עמותת "תנו לחיות לחיות" ב-1994.

ב 2005 ויטנברג השתעל במתכוון במהלך שידור חי[1] בפינתו הקבוע בערוץ 1 שהוקדשה אותו ערב לנזקי עישון. בכך תרם ויטנברג להגברת המודעות לנזקים הנגרמים לילדים בשל עישון פסיבי.

כיועץ תוכן, ויטנברג אחראי להטמעת אות מעבר המושמע אחרי ה'פיפסים' ולפני כל מהדורות החדשות של קול ישראל[2]. בכך הביא ויטנברג לשינוי האופן בו נפתחות מהדורות חדשות בקול ישראל ולהתאמת התחנה הממלכתית להלך הרוחות העולמי של תחנות מובילות דוגמת BBC.

ב-2008 היה שותף למיצוב מחדש של תוכניות הרדיו ברשת ב': תוכניתה של קרן נויבך "סדר יום", "בשלוש" של ענת דולב ותוכנית הספורט "זה ברשת". היה שותף להקמת תחנת הרדיו המקוון של עמותת "מהות החיים" וליצירת תוכנית הרדיו של ערוץ הטלוויזה בכבלים "ספורט 5" ברדיו אזורי 103 חיפה.

ב-2008 יזם ויטנברג פורמט תוכן רדיופוני חדש בישראל, יחידות תוכן באורך 90 שניות: "רואים קולנוע ברדיו", סדרת תסכיתים בהם עיבד לרדיו סצנות מהקולנוע הקלאסי[3]. בנוסף יצר סדרת תשדירים, "Radio Ad", בהם תאר את הטכניקה מאחורי קמפיינים פרסומיים ברדיו.

ויטנברג הוביל לשינוי בסגנון ובתוכן של תשדירי פרסום ברדיו כשכתב וביים תשדירים שכינה 'תאטרון רדיו' [4] - דיאלוגים, מונולוגים והומור, בהם מיושמת המחזת תוכן פרסומי במקום קריינות בלבד.

ב-2008, במהלך הקלטת תכנית הטלוויזיה "גלובוס", ויטנברג הפתיע את מגישי התכנית אורן נהרי ודויד ויצטום כשצילם במכשיר טלפון נייד מנקודת מבט של אורח בתכנית את הקלטת התכנית באולפן והעלה את הקליפ מיד לאינטרט על מנת להמחיש את המיידיות והעוצמה של כלים סלולאריים ליצירת תוכן[5].

בבחירות 2006 ניהל ויטנברג את תחום הרדיו עבור מסע הבחירות של מפלגת העבודה.

ויטנברג היה הראשון לביים מופע התרמה בכתיבתם ובביצועם של נערי רפול במלון דן כרמל חיפה.

בשנת 2000 הגיש וערך את תכנית הרדיו "חיים יפים" בתחנת הרדיו "גל בטוח" של קול ישראל בה ראיין מומחי מדע, טכנולוגיה, חינוך, ספורט ותרבות שעשייתם מהווה תרומה מקומית ובינלאומית[6].

ויטנברג שימש כמרצה בבית הספר לתקשורת במכללה למנהל וכיום משמש כמרצה אורח בבתי ספר לפרסום.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב 1995 זכו ויטנברג ואמיתי פריינטה במדליית ארד עבור פס קול שיצרו לתשדיר של המשרד לאיכות הסביבה בפסטיבל ניו יורק.

לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין כתב מילים ולחן לשיר "שלום, עולם"[7] שזכה במקום הראשון בקדם אירוויזיון 1996.

ב 2009 זכה במדליית ארד תשדיר הרדיו של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי בפסטיבל ניו יורק, "יום בחייו של" שויטנברג היה שותף ליצירתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלוג של דורון ויטנברג

ערוץ youtube של דורון ויטנברג

ערוץ soundcloud של דורון ויטנברג

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]