משתמש:Yuri/בירורים3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

השתלחות שיש לעצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמש:Yuri, העומד לסיים בקרוב תקופת חסימה של 40 יום, ניצל את זכותו לערוך את דף השיחה שלו, ויצא בהתקפה אישית על שני ויקיפדים שאותם כינה "צבועים". בעקבות תלונה בויקיפדיה:בקשות ממפעילים התקפה זו, שהיא הפרה של ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה, נמחקה על ידי מפעיל, וניתנה ליורי אזהרה על ידי ביורוקרט.

בעקבות עצה (לא מוצלחת במיוחד, בהתחשב באיש שאליו הופנתה) שקיבל, פתח יורי בלוג, שאותו הוא מקדיש לביקורת על פומפריפוזה, Uri R וסקרלט. קיומו של בלוג זה, המשמש להתקפות אישיות חריפות על ויקיפדים, אינו משתלב עם פעילות בוויקיפדיה. על יורי להחליט באיזה צד של המגרש רצונו להיות, זה של הוויקיפד הפועל בהרמוניה במסגרת ויקיפדיה, או זה של של המבקר הבוטה. אי אפשר להיות בשני הצדדים של המגרש באותו זמן. דבריו של יורי בבלוג הם הפרה בוטה של ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה, ובשום מקום לא נאמר שעל כללים אלה יש לשמור רק במסגרת ויקיפדיה. לפיכך אני מבקש, כצעד ראשון, לחסום את יורי ללא הגבלת זמן, ולא להסיר חסימה זו כל זמן שההתקפות האישיות נמצאות בבלוג של יורי.

בנוסף, הגיע הזמן לדון במכלול פעילותו של יורי בוויקיפדיה. פעילות זו הובילה את יורי לחסימות רבות. האחרונה, בת 40 יום, מתקרבת לסיומה, והתנהגותו של יורי היום מלמדת שהחסימה לא הביאה לשיפור כלשהו בהתנהגותו. הגיע הזמן להחליט על הרחקתו לצמיתות של יורי מוויקיפדיה. הסלחנות שוויקיפדים אחדים מפגינים כלפי ההשתלחויות של יורי היא התאכזרות אל קורבנותיו. דוד שי - שיחה 20:03, 23 במרץ 2012 (IST)

צודק. יש לחסום לצמיתות. הוציא עצמו במעשיו מקהילת הכותבים בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 20:04, 23 במרץ 2012 (IST)
ברור לי מראש שאהיה בדעת מיעוט, ואין בדברי כדי להצדיק את פעולותיו של יורי, אך ההתדרדרות האחרונה אינה באה "משום מקום". בדיון אודות חגי אדלר אמר יורי: "כשאתה דואג להקניט בנאדם בצורה כזו כשאתה מכיר אותו ויודע לפגוע בדיוק בנקודות הרגישות שלו, אל תתפלא שתבוא התפרצות מצד אותו אדם". משפט זה, לווה באופן מיידי בהקנטות של של אלו בהם הוא משתלח ללא רסן כרגע, ובכינוי החביב "משחית ערכים המגבה את השחתותיו בשקרים בוטים". אמנם אותו המקניט נחסם ליממה, אך יורי שהגיב לו בסגנונו החריף נחסם ל-40 יום. ייתכן שכאן היה הקש ששבר את גב הגמל, בהרגשת חוסר המידתיות בענישה מצידו של יורי. יש לנקוט בגישת "שמאל דוחה וימין מקרבת", ולפחות בסיבוב האחרון קיבל יורי גישה של דחייה בשתי הידיים שדחקה אותו אל הקיר. לטעמי יש מקום להזדמנות נוספת תחת התחייבות להסרת הדברים מהבלוג. Botend - שיחה 20:23, 23 במרץ 2012 (IST)
אני מסכים עם בוטן בעניין חוסר המידתיות בענישה כלפי יורי. יורי הוא אופוזיציה, שגם אם אינני מסכים עם דבריו מקרים רבים, יש להם חשיבות במסגרת מכלול הדיעות. חסימתו הוארכה ב- 40 ימים נוספים, מעבר לחסימה הנוכחית המשמעותית. במידה שיסיר את הדברים מהבלוג - אין מקום לחסימה לצמיתות. בברכה, דני. Danny-wשיחה 20:37, 23 במרץ 2012 (IST)
אני מבקש מדני, ומכל המגיבים כאן, לשים את עצמם במקומי. עוסק בענייני, כותב ערכים, ולפתע, בלי התגרות, עורך יורי את דף השיחה שלו באופן שבו הוא עורך, קורא לי 'צבוע', מביא דברים שאמרתי שהוצאו מהקשרם בלוויית פרשנות, ולאחר שזה נמחק מדף השיחה שלו מעביר את זה לבלוג חיצוני. זה יכול להיחשב 'אופוזיציה' אם הייתי 'קואליציה' למשהו. אני לא. אני סתם ויקיפד שהפך מטרה להשתלחות ללא סיבה. זו התנהגות הדורשת חסימה לזמן ארוך, ואם מסתכלים על המכלול, של מה שהוא עושה לא רק לי, אלא לאחרים, ולקהילה בכללותה, דעתי היא שראוי לחסום אותו לצמיתות. פומפריפוזה - שיחה 20:45, 23 במרץ 2012 (IST)
יורי מתגרה באופן שיטתי ולא שועה לאזהרות חוזרות ונשנות, הוא ממעט בתרומות חיוביות (גם לפני החסימה) והוא מפר את כללי ההתנהגות כשהוא מודע לכך, תוך כדי שהוא חסום בדיוק על דברים מסוג זה. אני מציע לכל מי שחושב אחרת, לעבור על עריכותיו בחודשים האחרונים (גם לפני החסימה מ13 בפברואר).
יורי ידע לתרום בעבר לוויקיפדיה, ואם היה רוצה היה יכול להמשיך לתרום, אבל נראה שהתקופה הזו חלפה, וכיום התרומה שלו זניחה והוא רוחש יותר מדי עוינות ליותר מדי משתמשים. אם ימשיך לערוך, לפחות בחודשים הקרובים, נראה שלא תהיה כאן סביבה נעימה לערוך לא בשבילו ולא בשביל העורכים סביבו.
החסימות החוזרות לא מוכחות כאפקטיביות, כדי לטפל בבעיה מהשורש לצערי אני שותף לדעה שנדרשת חסימה לצמיתות עד להסרת התוכן והתחייבות שלו לא לחזור על עריכות מסוג זה. מיורי הייתי מצפה שייקח גם חופשת ויקי עד שיהיה לו עניין לתרום למרחב הערכים. ערן - שיחה 21:18, 23 במרץ 2012 (IST)
הדברים שכתב יורי בדף השיחה שלו, כשלעצמם, אינם עילה לחסימה לצמיתות. הם גם לא עילה לחסימה לשעה. הסיבה שהתכנסנו כאן היא מכלול רחב הרבה יותר של התנהלות שמסיתה את הקהילה פעם אחר פעם מאפיקים פרודוקטיביים לאפיקים של סחי.
Botend ודני עושים הנחה גדולה מאוד ליורי כשהם טוענים שמדובר ב"אופוזיציונר שיש לשמוע את דעתו". ביקורת היא אכן דבר חשוב, ולי אישית ודאי לא חסרים מבקרים, אם אתחיל למנות אותם ייקח זמן רב. העניין הוא שבניגוד ליורי, מה שמייחד את יתר המבקרים הוא שעם כל חילוקי הדעות שיש לנו בנושאים שונים, אין חולק על כך שמדובר במשתמשים תורמים שמעשירים את האנציקלופדיה שאנחנו כותבים כאן.
גם יורי פעם העשיר את האנציקלופדיה. בעבר הרחוק. אבל מזה חודשים ארוכים הוא זנח תחום זה, ועיקר פעילותו כאן מתמקד בהתחשבנויות, דווקאות והשמצות. זה לא מקדם אותנו לשום מקום. זה מפריע לפעילות השוטפת, ומסיג אותנו לאחור. אין לנו צורך במשתמשים מהסוג הזה. עכשיו, כשיש לו בלוג, אני גם לא חושב שיש לו צורך בנו. לדעתי מוטב לכולם להיפרד לשלום. עידושיחה 23:12, 23 במרץ 2012 (IST)
אני מבקש להאט מעט את ההוצאה לפועל, לא אצה הדרך. אני מסכים שצריך להקפיד על ביקורת עניינית בדפי השיחה שלנו. יורי לא יזכה לציון גבוה בתחום הזה וטוב היה לו סיגל לעצמו את ההרגל לקרוא בפעם הרביעית את שהוא כותב בדפי השיחה (ואולי אפילו לתת לאדם שקול לעבור על הדברים שוב), לפני שהוא מקיש על כפתור "שמירה". אולם לא התרשמתי שכתיבתו הביקורתית נובעת מתוך רצון להרע לזולת, אלא מתוך השקפה כנה שהוא מקדם את טובת הוויקיפדיה בביקורתו. הוא מציג השקפה השונה מזו המקובלת על רבים ובכך מעלתו, מכאן גם תקוותי שילמד כיצד להמשיך להביע דעתו באופן שיאפשר המשך דיון ענייני. ככל שהוא עוסק בחברי קהילה, כולם חברים המעורבים ועוסקים במדיניות המפעל הזה מזה שנים, מנהיגים או הנהיגו אותה בעבר. על יורי ללמוד כיצד לבקר גם את אלה באופן המכבד את האדם.
אני מציע להקפיא ההצבעה בשלב זה. אם מדובר בשור מועד, הרי שבתוך זמן קצר ודאי תימצא העילה לחדש ההצבעה. Oyשיחה 08:30, 24 במרץ 2012 (IST)
לקרוא להליך המתקיים כאן "הוצאה לפועל" היא היא טעות חמורה. מדובר במשתמש שפגע באופן שיטתי ועקבי בחברי הקהילה. חסימה היא המינימום שיש לעשות. גילגמש שיחה 08:40, 24 במרץ 2012 (IST)
אבקש להבהיר, הרחקה של משתמש לצמיתות מהוויקיפדיה, לאחר דיון בבירורים, היא הוצאה לפועל של מסקנות הדיון. אין חולק שחלק (ואולי רוב) המתדיינים סוברים שיש להרחיק את יורי לצמיתות מהמפעל. בקשתי להשהות מעט את ההוצאה לפועל של מסקנה זו. אני מקווה שלא עוררתי טראומות חבויות אצל איש בצירוף המילים הזה. Oyשיחה 08:59, 24 במרץ 2012 (IST)
אם התכוונת למובן זה של הביטוי אז זה משהו אחר. לגופו של עניין: עיון בהיסטוריה ארוכה של המשתמש כולל חסימות רבות, תלונות אין ספור וכו' מלמד שנסיונות אלה נעשו בעבר ופשוט כלו כל הקיצין. גילגמש שיחה 09:20, 24 במרץ 2012 (IST)

הצבעת המפעילים נפתחה מוקדם מדי, לדעתי. הדיון עוד לא התפתח, מפעילים רבים טרם גיבשו דעה, לא ניתן זמן להציע פשרות, וכו'. אני מציע להשהותה. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!‏ 21:12, 24 במרץ 2012 (IST)

תגובתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דבר ראשון אני רוצה להודות ליוסי על הרעיון להעביר את דברי הביקורת שלי לבלוג. זה היה רעיון טוב ואני מודה לו על כך. בנוסף לכך אני רוצה להודות לדוד שי שמסייע לפרסם את הבלוג שלי על ידי קישור אליו תוך כדי הדגשה. תודה רבה. אם אי פעם אצטרך יחצ"ן אני אזכור אותך.

דוד שי טוען שקראתי למשתמש "צבוע" (מה שנכון) ולכן יש לחסום אותי לצמיתות על כך. נתחיל מזה שלדוד שי יש חשבון פתוח איתי. אין אני נמנה עם האנשים שהוא אוהב במיוחד במיזם ומרבית החסימות המדוברות שחטפתי בעבר היו כתוצאה מהתנכלות שלו כלפי. היה מקום לגילוי נאות בנושא הזה מצד דוד וחבל שהוא לא עשה זאת. שימו לב שדוד שי טוען שאם לא על המילה צבוע אז על מכלול ההפרות שעשיתי כביכול של חוקי ויקיפדיה יש לחסום אותי. מעניין לראות שדוד שי לא מפרט על איזה הפרות מדובר בדיוק ורק מפנה את הויקיפדים לעובדה שנחסמתי מספר רב של פעמים בעבר במחשבה (נכונה כנראה) שרובם לא מכירים או לא זוכרים על מה הייתה כל חסימה ולכן יצאו מנקודת הנחה שכל חסימה וחסימה הייתה מוצדקת ונבעה מהפרה חמורה של כללי ויקיפדיה. אין זה המצב כלל ואין לי מה להוסיף על כך מעבר.

בקשר לכך שכיניתי ויקיפד "צבוע". אני מסכים שמדובר במילה בעייתית ולא ראויה. אולם מדובר במילה שויקיפדים מטיחים תדיר כלפי חבריהם במתכונת כזו או אחרת. לא זכור לי שמישהו נחסם על כך אי פעם בעבר. יחד עם זאת, העובדה שאנשים אחרים עושים משהו לא בסדר לא אומרת שגם אני צריך לעשות זאת ולכן אני מסכים שהשימוש שלי במילה "צבוע" היה מעשה שלא הייתי צריך לעשות. אבקש מהויקיפדים לשים לב שברשומה בבלוג שלי מחקתי את המילה המדוברת והחלפתי אותה במילה זגזגזן שהיא מילה מקובלת לדעתי וראויה.

כמו כן, דובר על כך שהבלוג שלי כולל התקפות אישיות קשות על ויקיפדים. קודם כל, בנושא זה, היה מקום מצידו של דוד שי שוב לעשות גילוי נאות ולומר שמשתמש:פומפריפוזה כמו גם משתמש:סקרלט הם ויקיפדים שהוא מחבב מאוד ובעבר הוא הגן עליהם מספר רב של פעמים, תוך שימוש בהרשאותיו, מביקורת שויקיפדים רבים חשבו שהיא מוצדקת ושלפעולותיו לא היה מקום. בכל מקרה, לאחר הצנזור העצמי שעשיתי, הרשומה בבלוג שלי כוללת רק דברי ביקורת ולא שום התקפות אישיות. קראתי אותה מספר פעמים לפני שפרסמתי, אני עומד לחלוטין מאחורי דבריי ואין לי שום כוונה להסיר אותם משם.

לבסוף ברצוני לציין לטובה את הבירוקרטית דורית שלמרות שהיא נכנעה ללחצים וחסמה אותי חסימה לא מידתית לחלוטין (40 יום?! על כך שכתבתי הודעה תמימה מחוץ לחשבון בדף השיחה שלי?!) הבהירה לי שאני יכול להגן על שמי הטוב מההשתלחויות שנשמעות כלפי בדיון הנ"ל. פעולה זו רחוקה מלהיות מובנית מאליה והוא לדעתי בגדר צעד גדול בדרך להפוך את ויקיפדיה למקום צודק והוגן יותר מכל דבר אחר שנעשה כאן בשנה האחרונה. יורי מחוץ לחשבון

תזכורת: הדיון כאן עוסק ביורי ולא בי. למרות זאת, עיקר תגובתו של יורי הוא מתקפה כנגדי (גילוי נאות: מתקפה זו הייתה צפויה ביותר). אינני רואה צורך להתייחס לטענותיו של יורי. דוד שי - שיחה 21:00, 23 במרץ 2012 (IST)
עיקר דברי הם לא התקפה נגדך. חלק מצומצם מדברי (לא הרוב ולא העיקר) כוללים ביקורת עליך. מותר לי לבקר אותך כמו שמותר לך לבקר אותי? נכון? או שאולי לא? מאז ומעולם הייתה לך בעיה להבחין בין ביקורת לבין התקפה. עשיתי את שתי ההבחנות האלה בהתאם למי היה המבוקר/המותקף והאם הוא חברך או לא ולפי זה פעלת. מסיבה זו, אני לפחות שמח שאתה כבר אינך משמש בתפקיד הבירוקרט. תגובתך בדיון הזה, הכוללת כרגיל גם התנשאות, רק מוכיחה זאת. יורי מחוץ לחשבון

ליורי מחוץ לחשבון[עריכת קוד מקור | עריכה]

יורי! (גילוי נאות: אתה חבר שלי) כפי שאתה רואה, הכיוון כרגע הוא חסימה ארוכת טווח, אם לא לצמיתות. בזמן שיתפנה לך, אתה כמובן יכול להחליט לפתח את הבלוג החדש שלך. אם תשאל אותי, למרות הקישור של דוד שי, הבלוג לא יגיע לכמות הצפייה של ויקיפדיה, ועל כן אני סבור שעדיף לך לעשות כמה מהלכים שיאפשרו שינוי כיוון, ואולי ויתור על ההצבעה ועל כל המהלך הזה.

  1. התנצלות בפני האנשים שפגעת בהם (גילוי נאות: הם חברים שלי).
  2. התחייבות להימנע מפעולות כאלה בעתיד.
  3. מיתון ויכוחים אישיים.
  4. עבודה במרחב הערכים (גילו נאות: כתבת בעבר ערכים מעולים), ולא בדפים אחרים.

מחכה לתגובתך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 20:49, 24 במרץ 2012 (IST)

  1. התנצלות צריכה להיות הדדית. האם אינך חושב כך? או שאתה חושב שבי לא פגעו?
  2. איזה פעולות בדיוק אתה רוצה שאני אבטיח להימנע מהם בדיוק. הבעת ביקורת?
  3. אותו כנ"ל כמו 1. אשמח לקבל הבטחה דומה מאנשים שפגעו בי עקב ויכוח אישי איתי בעבר. נתחיל מאורי ר.
  4. אין לי זמן לעבוד במרחב הערכים כל עוד אני לומד באוניברסיטה. חזרתי על זה מספר פעמים כבר. יורי מחוץ לחשבון
  1. נראה לי שהבלוג שפתחת, ובמתכונתו הקודמת, נכתבו ללא התגרות, תקן אותי.
  2. הבעת ביקורת לא לעניין ובצורה פוגענית.
  3. כרגע אתה בסכנת חסימה לטווח ארוך או לצמיתות, הבטחה של אחרים לא עומדת על הפרק.
  4. את הזמן המועט שיש לך (למרחבי השיחות ולבלוג) נצל למרחב הערכים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 21:15, 24 במרץ 2012 (IST)
  1. לא יודע למה הכוונה במתכונתו הקודמת? בנוגע לרשומה שלי. אז קודם כל, הייתה התגרות, מצד אורי לפחות. דבר שני, הרשומה כוללת דברי ביקורת. בכל הקשור למילה "צבוע" שכל כך הפריע לחלק מהאנשים כאן מחקתי אותה מהרשומה והודתי שהשימוש בה היה טעות מצידי.
  2. אני מבטיח בזאת לעשות מאמצים כבירים לא להביע ביקורת לא עניינית. זאת ניראת לי הבטחה מיותרת לאור העובדה שאני עושה מאמצים לעשות זאת מאז ומעולם אבל אם אתה מבקש לקבל הבטחה רשמית ממני קיבלת. בכל הקשור לביקורת פוגענית, ביקורת היא באופן טבעי לא נעימה. אין דבר כזה להביע ביקורת לא פוגענית. ביקורת באופן טבעי היא דבר שלא נעים למבוקר.
  3. "כרגע אתה בסכנת חסימה לטווח ארוך או לצמיתות, הבטחה של אחרים לא עומדת על הפרק." - אתה מבין אריאל, זה משפט שמישהו שמבין משהו בפתירת סכסוכים לא היה אומר בחיים. אני לא אופתע אם אתה לא מבין למה.
  4. והרשה לי בבקשה, ברשותך, להחליט בעצמי כיצד עליי לנצל את הזמן המועט שיש לי לויקיפדיה. יורי מחוץ לחשבון
יורי אני לא כאן על תקן מפשר. אני מנסה למנוע את חסימתך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 21:42, 24 במרץ 2012 (IST)
אריאל, צר לי, אבל זה לא נראה כאילו אתה באמת מנסה. יורי מחוץ לחשבון
צר לי יורי שכך אתה חש, אם בכל זאת תבחר להתנהל על פי המתכונת שהצעתי, אטיל את כל כובד משקלי לשכנע את חבריי שלא לחסום אותך לטווח ארוך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 21:56, 24 במרץ 2012 (IST)
איני חושב שכובד משקלך הוא רב כל כך כמו שאתה חושב. ובכל מקרה, תודה, אבל לא תודה. אינך חייב לעזור לי אם אינך חפץ בכך. יורי מחוץ לחשבון
כובד משקלי הוא 79 ק"ג ואני עושה מאמצים להורידו. אני חפץ לעזור לך, חבל שאינך מסייע לי. כמו שאמרת, גם אתה אינך חייב.ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 22:05, 24 במרץ 2012 (IST)
79 ק"ג? וואלה. ומה הגובה שלך? אני שוקל עכשיו 70 ק"ג והגובה שלי 1.72 מטר. ריצות ממש עוזרות להורדת משקל. אני ממליץ לך. זה עזר לי להוריד כמעט 10 ק"ג. ודרך אגב, אני כן מסייע לך. אתה צריך לקרוא את הדיון וקצת גם בין השורות. יורי מחוץ לחשבון
כאן היה דיון חביב על משקל, ספורט ודיאטות. השכלתי מאד, אך הוא אינו רלוונטי ולכן נמחק. יש דברים חשובים מאלו לדון בהם, לא? שבוע טוב, דורית 23:04, 24 במרץ 2012 (IST)

יורי שלום, אשמח אם תשיב למספר שאלות נוספות:

  1. מתי אתה מסיים את לימודיך האקדמאים?
  2. כיצד אתה מתאר את פעילותך באתר בשנה האחרונה?
  3. אשמח להפניה למספר ביקורות בונות אותן העלת בשנה האחרונה.

בברכה, נויקלן - ש 21:16, 24 במרץ 2012 (IST)

  1. 2013 או 2014. תלוי אם אני ארצה לעשות תואר שני.
  2. תיאור פעילותי באתר: ויקיפד.
  3. דוגמה לביקורת בונה? קרא את הכתבה שלי בטילדה הלפני אחרונה. אם תרצה עוד אני יותר מאשמח לתת קישורים. יורי מחוץ לחשבון
תודה על תשובותיך. התשובה השנייה מעט אמורפית לטעמי. תוכל לפרט מהו ויקיפד בעיניך? נויקלן - ש 21:34, 24 במרץ 2012 (IST)
כמובן. "ויקיפד הוא אדם שכותב ועורך דפים בויקיפדיה (להוציא השחתות), בניגוד לקרואים שרק קוראים את הדפים במיזם." יורי מחוץ לחשבון
תודה. שאלה אחרונה: היה ותיחסם לתקופה כלשהי, האם תכבד את החסימה? נויקלן - ש 21:42, 24 במרץ 2012 (IST)
אני אענה לך בשאלה כי אני חושב שמגיע לי גם אחת. מה נראה לך? יורי מחוץ לחשבון
אני באמת לא יודע. מעריך את תשובותיך. מכיוון שלא אהיה זמין מרבית השבוע אצביע רק לקראת תום ההצבעה, ולאחר שאקרא את יתרת הדיון שיתפתח. לילה טוב, נויקלן - ש 21:56, 24 במרץ 2012 (IST)
ההצבעה תסתיים לפני שאהיה זמין בחזרה ועל כן אנמק ואצביע עתה:
לדעתי ליורי לא אכפת אם ולכמה זמן הוא יחסם. יש מצב שאפילו מתאים לו כל הקטע הזה של להיחסם. משהו בבחינת הוכחה ניצחת לצדקת דרכו והקהילה שפלטה אותי ממנה כי לא היה לה נוח לשמוע וכו' וגו'.
בניגוד ליורי אני סבור שיש הבדל בין חסימה לתקופה של שנה או שנתיים לבין חסימה לצמיתות. חסימה לצמיתות אומרת שהמשתמש פשוט לא מתאים ולא יתאים לכתיבה במיזם (קללות וגסויות/הטיה בלתי פוסקת או שימוש באמצעים פסולים/כתיבה חסרת תקנה). יורי כפי שנאמר דווקא יכול להיות חלק פרודקטיבי מהמיזם הזה, אבל הוא מעדיף לשבת בפוזיציית מבקר הבית מטעם עצמו. על מנת להיות מבקר הבית צריך להיות קודם כל חלק מהבית, ושם יורי כושל מזה זמן רב. על מנת להיות מבקר צריך להבחין בין ביקורת לבין העלאה באוב של סכסוכים ישנים בכל הזדמנות שנקרית בדרך. גם שם יורי כושל לדעתי, ובמקום לבקר הוא פשוט מייצר מהומות בגלל משקעי עבר. שתי הנקודות האחרונות בהן הוא כושל הן סגנון וביקורת עצמית. יורי לא השכיל להבין שהסגנון שלו מסיט מתוכן דבריו ופוגע באנשים. ביקורת לא חייבת לפגוע מעצם יסודה. היא צריכה להביא את המבוקר לידי מחשבה נוספת. ברגע שהסגנון שלה פוגעני (כינויים למשל) היא מאבדת מהאפקטיביות שלה בקרב השומעים/קוראים. בנוסף יורי לעולם לא טועה. הוא תמיד צודק. גם כשהוא מודה בטעות זה נראה כאילו מדובר בניסיון לרצות או להימנע מסנקציה, וזה תמיד מלווה בהאשמת צד שני כלשהו. אי אפשר כל הזמן להתעסק במה אחרים עשו/לא עשו/איך התייחסו אליהם ולהיתלות בזה כהצדקה למעשים פסולים משלך. זה טוב לדאוג שיש אכיפה שווה, אבל זה לא יכול להצדיק מעשים פסולים משלך וזה לא יכול להיות תמיד האישיו.
מכיוון שיורי מודה שאין באפשרותו לתרום בזמן הקרוב בצורה אחרת חוץ מאמירת הדברים אותם הוא מחשיב לביקורת, ומכיוון שדברים אלו נגמרים לרוב במהומה או בפגיעה במשתמשים אחרים, כדאי לנו לשקול חסימה. במה חסימה יכולה לעזור כאן? חסימה לא באמת יכולה למנוע ממשתמש מסויים לערוך. קל נורא להחליף כתובות אייפי או להסתתר ביודעין מאחורי אייפי של מוסד ציבורי. היא כן יכולה לשנות את ההתייחסות שאנחנו נותנים לנחסם. במקום לנסות ולדון עימו, או לבקש ממנו להסיר את דבריו, או לנסות ולהסביר שוב ושוב מה לא בסדר, אפשר פשוט לשחזר. זה לא ימנע מיורי להגיד את דבריו, כפי שראינו בחסימות האחרונות שלו, אבל זה יקל עלינו וזה יפחית את המהומות הבלתי פוסקות שיורי פותח באותם נושאים שוב ושוב. אחרי דברים אלו נותר לחשוב לכמה זמן כדאי לחסום? כמו שהסברתי לעיל המקרה המדובר לא נראה לי מתאים לחסימה לצמיתות. מכיוון שלדבריו אין הוא תורם למרחב הראשי בזמן לימודיו אני מציע להמתין עד שיסיים אותם. כלומר סוף 2014 לכל המאוחר. לסיום אבקש לומר כי רמת ההשתתפות של מפעילי המערכת בדיון הנוכחי נמוכה מהרצוי לדעתי בדיון על חסימה לטווח ארוך של משתמש ותיק. נויקלן - ש 01:39, 25 במרץ 2012 (IST)

הצעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני מציע שיוסכם על ויקיפד המקובל על יורי ועל הקהילה, כל ביקורת שיורי ירצה לכתוב תאושר על ידו. הוא גם יהיה אחראי לטפל בתלונות של יורי על אחרים ושל אחרים על יורי. אני חושב שאם כל ביקורת של יורי תעבור מסנן מוסכם אין עילה לחסום אותו. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 00:10, 25 במרץ 2012 (IST)

אתה יודע מה, אני מוכן לזה. כ"מסננים" שלי: אני מציע את YoavR ,Lostam‎ ,Atbannett‎ או מתניה. כל אחד מהם מקובל עליי. יורי מחוץ לחשבון
כעת נותר לקוות שהפתרון מקובל גם על המפעילים ושאחד מהמשתמשים שמנית לעיל יסכים לכך. לדעתי, אם הפתרון יתקבל אפשר להשאיר את החסימה כמו שהיא. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 03:05, 25 במרץ 2012 (IST)
היות שיורי הסכים להצעה אני ארחיב קצת ברציונל של ההצעה. עיקר הבעיות שהיו עם יורי היו בביקורות חריפות שחרגו מכללי הקהילה. התחייבות של יורי שכל ביקורת (בכל מקום, החל מתקצירי עריכה וכלה בבלוג פרטי) תאפשר לו להעביר ביקורת כמו שחבר בקהילה מעביר. כמו כן, התחייבות זו לא מותנית בהתנהגות של ויקיפדים אחרים (נקודה שמהווה לרוב אבן נגף בהצעות כאלה). מינוי בורר פרטי יכול להועיל גם במניעת מלחמות עריכה (אם כי, למיטב זכרוני, כבר הרבה זמן שאלה אינן מהוות בעיה). אמנם כתיבת ערך מומלץ אינה תעודת ביטוח, אבל היא בהחלט סיבה למה כדאי למצוא דרך לשילובו של יורי בקהילה. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 06:03, 25 במרץ 2012 (IST)
אני תומך בהצעה. תומר - שיחה 16:47, 25 במרץ 2012 (IST)

הערה שמצדיקה (לדעתי) פתיחת תת סעיף נוסף בתוך דיון שגם כך הולך להיות ארוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

דף הבירורים קיבל את הכינוי "דף הבירבורים", נשפכו פה הררי מלל וטינה רבים כל כך עד שהוא נסגר על ידי בירוקרט בעבר.
מדוע נטחנו פה דיונים אינסופיים? כי הם לא הגיעו להכרעה.
ישנו מספר מצומצם של משתמשים ששמם מופיע פה בתדירות גבוהה במיוחד, יורי הוא אחד מהם.
בקשתי מהבירוקרטים היא לאפשר לדיון זה (ולדיונים הבאים שיעסקו במשתמשים ששמותיהם עולים שוב ושוב לדף הבירורים) להגיע לכלל הצבעה והכרעה: הכרעה לצד זה תמנע דיונים רבים בהמשך לאור העדרותו של המשתמש והכרעה לצד אחר "תודיע" לקהילה כי כלל אין טעם לפתוח דיון נוסף בעתיד עבור אותו משתמש --‏sir kiss שיחה 21:47, 23 במרץ 2012 (IST)

הערה כללית בקשר לזה. יורי נחסם ל-40 עקב האזהרה שאם יכתוב מחוץ לחשבון, חסימתו תאופס. מאחר ונחסם דאז ל-40 יום, נחסם מחדש ל-40 יום. אבל לא זה מה שמשנה, כיוון שההחלטה הסופית על משך החסימה, וכפי שכתבתי והסברתי בדיון בבקשות ממפעילים, צריכה להיות בהתאם להצבעת מפעילים. כך, דיון שבו משתתפת הקהילה ומצביעים מפעילים, המהווים פורום רחב יותר של דעות, יוביל להחלטה מוסכמת, אכיפה ויעילה יותר ממה שאנו רואים כעת. דורית 21:55, 23 במרץ 2012 (IST)
אני בעד שיהיה דיון, פצעים מדממים יגירו, פצעים סגורים יפתחו, האשמות יוטחו, הצעות פשרה יועלו, והקהילה תביע את עצמה. רק לא לשכוח להצביע בסוף. --‏sir kiss שיחה 22:03, 23 במרץ 2012 (IST)

העמדת הדיון בהקשרו המלא[עריכת קוד מקור | עריכה]

העתקתי לכאן את הדיון בדף הבקשות ממפעילים מה-22/23 במרץ, שקדם לפתיחת הדיון על יורי בדף זה. סברתי שהדבר נדרש כדי להעמיד את הדיון כאן בהקשרו המלא (מה גם שהדיון בבקשות למפעילים לא אורכב). דוד שי הסיר את הטקסט שהעתקתי בטענה שזה "ניפוח מיותר" ושדי בקישור לדיון, המוצנע בפסקה הראשונה לדיון שבעמוד זה (ראו דבריו בשיחת ויקיפדיה:בירורים#ניפוח מיותר). לא איכנס עם דוד שי למלחמות עריכה על טקסט זה (למרות שלדעתי הסרתו נבעה גם משיקולים זרים), אך אני סבור שהוא איננו מודגש שם דיו ולכן אני מביא שוב את הקישור אליו בפסקה זו. דוד שי, אני דורש ממך שלא לערוך או להסיר את דבריי בפסקה זו. יואב ר. - שיחה 09:59, 24 במרץ 2012 (IST)

זה לא הקשרו המלא, זהו הקשרו החלקי מאד הכולל את האינטראקציה האחרונה בין יורי לוויקיפדיה, אחת מרבות נוספות שקדמו לה. יוסישיחה 10:08, 24 במרץ 2012 (IST)
אתה מוזמן להביא לכאן קישורים לכל הדיונים הרלבנטיים בעבר. יואב ר. - שיחה 10:09, 24 במרץ 2012 (IST)
חבל שיואב בחר להעתיק את הדיון בנושא זה לכאן, ולא המשיך אותו במקום שבו ראוי לדון בו - דף השיחה. אכבד את רצונו ואגיב כאן.
את הקישור לדיון בוויקיפדיה:בקשות ממפעילים נתתי מיד בפתח הדיון שפתחתי כאן, כך שדעתו של יואב כאילו "הסרתו נבעה גם משיקולים זרים" משוללת יסוד ופוגענית (אך אופיינית ליואב).
בהחלט ניתן היה להדגיש כאן את הקישור לדיון בוויקיפדיה:בקשות ממפעילים, כפי שעשה יואב במשפט הראשון של דבריו, בלי להוסיף לו את המשפט "דוד שי, אני דורש ממך שלא לערוך או להסיר את דבריי בפסקה זו". כאמור, אין זה המקום הנכון, אבל הנזק שבבחירת מקום זה אינו מצריך את התערבותי. דוד שי - שיחה 11:00, 24 במרץ 2012 (IST)
מה שנבע גם משיקולים זרים היה הסרת הטקסט המלא של הדיון, לא הקישור אליו, שלא הוסר. כ"כ, דוד שי קבע עובדה והסיר את הטקסט המלא ואתו גם דברים נוספים שכתבתי בהקדמה אליו. בנסיבות אלו היתה הצדקה מלאה לדרוש ממנו שלא להסיר דברים נוספים שלי. יואב ר. - שיחה 20:17, 24 במרץ 2012 (IST)

הסרת הדברים הפוגעניים מהבלוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשמחתי, יורי נעתר לבקשה ושינה את הכתוב בבלוג.
פרט למילה "זיגזוג" (שגם אותה אני אישית הייתי מחליף) יורי הסיר את המילים הפוגעניות בבלוג שלו, כדוגמת "צביעות" וכו', והותיר רק ציטוטים מהוויקיפדיה. אנא קיראו את הבלוג.
וליורי אומר : (א). חבל שהדברים נכתבו מלכתחילה כך. (ב). העובדה שפומפריפוזה שינה את דעתו היא לזכותו ולא לגנותו. זכותו של אדם לשקול את עמדתו, לשנותה, ולתמוך בהקצבת זמן למפעילים, גם אם בעבר לא חשב כך. שיקול דעת ושינוי דיעה הן דבר חיובי דווקא, המראה על גַדְלוּת, ואינו סיבה לגינוי. בברכה, דני. Danny-wשיחה 11:53, 25 במרץ 2012 (IST)

דני, עד עכשיו השתדלתי להימנע מ"דיון" זה, אבל כאן הוגדשה הסאה. העוול המעשיו של יורי אינן שימוש בגידוף זה או אחר, אלא בהמצאת תאוריה, רקימת שברי משפטים ממקומות שונים בניתוק מהקשרם, חיבורם על ידי כותרות שיקריות וסיכום על ידי ניתוח שיש לו מטרה אחת: הוצאת דיבה. שינוי של מילה או שתיים לא ישנו זאת. גרוע מכך, הדברים נכתבו ואין דרך לענות אליהם. האם אני אמור להוכיח שאין לי אחות, כמאמר הפתגם, בשיחה שנמחקה (אולם עדיין זמינה לעל שיראו את השקרים) או בבלוג?
למרות שאני מעריך ואוהב אותך כוויקיפד, ולא זכור לי שום סכסוך הינינו בעבר, דבריך כאן מגלמים בעיני את אחת הרעות החולות של קהילת ויקיפדיה המקודמת אינטנסיבית בידי העושים שימוש מניפולטיבי בטענות על "סגנון" - התייחסות יתר למילה פוגענית תוך התעלמות מוחלטת ממהות פוגענות ומפרקטיקה פסולה בתכלית העטופה בצמר גפן מתקתק. כאילו שהמעטפת משנה את הריקבון שהיא עוטפת.
אז מה היה לנו? במקום לפנות אלי או לפומפריזה ולשאול, נניח, "איך זה שאתה, שבעבר תמכת ב-X, תומך עכשיו ב-Y?" (זו שאלה שגויה בבסיסה, אבל לא אענה עליה כאן), רקם יורי תאוריה משמיצה, פרסם אותה, אין שום דרך להגיב עליה, היא זמינה לכל לעיון. בעוד כמה ימים, לאחר שהנזק כבר נעשה, הפגיעה העמיקה, וההשמצה התבססה, "יעתר" יורי למחוק דבר או שניים ויזכה לתשבוחות מצידך על שעשה כן והנה, כבר אין בעיה! ואין צורך לפתור אותה! - הבל. גישה זו מכשירה את השרץ, מהללת את התוקפן, וזורה מלח על פצעי הקורבן. זו הגישה שעולה מדבריך ומדברי אחרים, גם אם ללא כוונה רעה. מצער מאוד לקרוא אותה. אורי שיחה 12:48, 25 במרץ 2012 (IST)
אני מסכים עם אורי, וכדרכנו מגיע למסקנות הפוכות משלו. לסגנון חשיבות שולית בלבד. הדברים עצמם הם ביקורת לגיטימית, והם אינם מהווים עילה לחסימה כלל. הוצאת הדברים לבלוג היתה טעות, משום ששם אין לנפגעים אפשרות להגיב מתוך תנאים שוויוניים. מאידך, הקהילה קבעה שלחסום מותר לכתוב בדף השיחה שלו (אני, אגב, התנגדתי), ואין שום סיבה שיורי - גם בהיותו חסום - לא ישתמש באפשרות הזו כדי להביע את דעתו בנושאים שעל הפרק. כל הדברים האלו אינם פותרים את שאלת החסימה, שצריכה להיות מבוססת לא רק על המקרה הזה, אלא על חשבון כולל של רווח והפסד. (ולא ברור לי באיזו עמודה לרשום את השתקתו של מי שהוא, בפועל, אופוזיציה-לשם-אופוזיציה). עוזי ו. - שיחה 19:43, 25 במרץ 2012 (IST)

לדוד, אורי, פומפריפוזה וכולם: התנצלות והתחייבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישבתי עם עצמי קצת בלילה והבנתי שיכאב לי מאוד אם דרכנו, שלי ושלכם, הקהילה הזאת שבסך הכל אני מאוד מעריך, ייפרדו בצילצול צורם כזה. מעבר לוויכוחים האידיולוגיים על הניהול בוויקיפדיה ועל הדרך לטפל בערכים פוליטיים, אני לא שוכח לרגע את התרומה הגדולה של פומפריפוזה, אורי ודוד למרחב הערכים, וזו אחרי הכל הסיבה שכולנו כאן.

דיברתי הבוקר עם כמה חברים והבנתי שפעלתי קצת בפיזוזות ולא בחוכמה רבה למרות הכוונות הטובות שלי. לא הצלחתי לשמור במחשבה שלי את העובדה שכולנו בני אדם, ושהמילים שלי באמת פוגעות ברגשות של אנשים אמיתיים.

כצעד ראשון לרצינות שלי מחקתי את הבלוג ואני מבקש ממכם להסתיר את הגרסה של זה בדף השיחה שלי שתקפה את פומפריפוזה ואורי. אני לא מאמין גדול בהתנצלויות אלא במעשים, אז יותר ממה שחשוב לי להתנצל בפניכם, פומפריפוזה, אורי ודוד, ואני מתנצל בפניכם, חשוב לי שהסרתי את הדברים.

כולכם בטוח שמתם לב וכמו שאמרתי כאן, אני לא כל כך פעיל בתקופה האחרונה ומסיבות טובות, וזה כנראה יהיה המצב גם בהמשך. גם עצבנות הוויקי שלי מהימים האחרונים גדלה מאוד וברור שאני צריך הפסקה מהפרוייקט.

אני מבטיח לקבל כל החלטה שלכם (לפחות עד גיל הפנסיה). להתראות, יורי

נ.ב. זו ככל הנראה אחת העריכות האחרונות שלי בוויקיפדיה בזמן הקרוב (ואולי גם ברחוק), אם בכל זאת אתם רוצים לשאול אותי עוד משהו אז אפשר לעשות את זה במייל. יורי מחוץ לחשבון

לאור התנצלות והתחייבות נדירה זו מפיו של יורי, מן הראוי לעצור את ההצבעה, ולשחרר את יורי מהחסימה, כמחווה של רצון טוב ושל שלום עכשיו. טיפוסי - שו"ת 20:22, 25 במרץ 2012 (IST)

הצבעת מפעילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תחילת ההצבעה: 22:51, 23 במרץ 2012 (IST)
  • סיום ההצבעה: 22:50, 26 במרץ 2012 (IDT)

תקופה קצובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. כתיבת ביקורת בבלוג חיצוני היא אכן עבירה חמורה על הכללים. אבל לא כזו שמצדיקה בעיניי חסימה מעבר לשבוע. פעמים רבות הביקורת של יורי הייתה רלוונטית בעיניי, פעמים רבות אחרות גם לא. מכלול עבירתו על הכללים במהלך פעילותו לא מצדיק בעיניי הרחקה, וגם לא דבריו האחרונים. אם הייתי חושב שיורי לא תורם לוויקיפדיה, הייתי מצביע להרחקתו, אבל אני לא חושב כך. עם זאת, אני עדיין עומד על דעתי שדבריו שכתב לאורי הצדיקו חסימה ל-40 יום. אני ממליץ ליורי למחוק את הבלוג האישי, כיוון שבמעשה זה הוא מבדיל את עצמו מיתר הוויקיפדים ע"י הטחת ביקורת מתוך אזור חיצוני ופומבי (אם כי הבלוג הזה הוא בסופו של דבר דף זניח באינטרנט), וזו הסיבה שיש שאמרו שבכך אתה מוציא את עצמך מהקהילה. אין גם הרבה טעם לכתוב ביקורת בבלוג חיצוני כאשר היא מכוונת לאנשים שפעילים הרבה יותר במקום אחר, קרי ויקיפדיה. תומר - שיחה 12:11, 25 במרץ 2012 (IST)
    יש כלל שאוסר על כתיבת ביקורת על ויקיפדיה ו/או ויקיפדים בבלוג? אני מאוד מקווה שלא, ושאם יש כלל כזה, ימחק לאלתר. אני יכול להבין את זה שהקהילה לא תרצה בתוכה את מי שמנצל כל במה אחרת כדי להשתלח, לעלוב ולפגוע בוויקיפדים באחרים, אבל איני רואה שום סיבה שיהיה כלל שאוסר כתיבת ביקורת במקום שאינו ויקיפדיה. ערןב - שיחה 16:08, 25 במרץ 2012 (IST)
    אין כלל כזה, ולא יהיה כלל כזה. הטענה היא כפי הנראה שכללי ההתנהגות חלים גם בשיח הוויקיפדי בין ויקיפדים מחוץ לוויקיפדיה. פומפריפוזה - שיחה 16:09, 25 במרץ 2012 (IST)
  2. חבל שההצבעה נפתחה מוקדם כל כך. לי היו דברים לנסות לעשות, שלא אספיק כבר. ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!‏ 21:30, 25 במרץ 2012 (IST)
  3. מודה ועוזב - ירוחם. ואם יחזור לסורו - אפשר (וצריך) לחסום שוב. ‏עמיחישיחה 23:33, 25 במרץ 2012 (IST)
  4. התלבטתי כיצד להצביע ומה לכתוב, ואז הגיעו דבריו האחרונים של יורי וטרפו מבחינתי את הקלפים. יש לקבל את דבריו ואת התנצלותו, ולהניח כוונה טובה שהוא באמת מתכוון למה שכתב. יורי, הוכחת בעבר שאתה יכול להיות ויקיפד פעיל, תורם ומוערך. כמו שכתבתי לך כבר פעם, לצערי בשנה האחרונה כשאני נתקל בשמך זה תמיד רק בהקשרים של מריבות וחסימות. חבל לי שזה המצב, וזה ממש לא חייב להיות כך. מבחינתי אופוזיציה וביקורת הם חשובים וחיוניים, אבל פעמים רבות הדרך שבה אתה בוחר להשמיע את הביקורת גורמת לכך שאיש לא מקשיב לתוכנה. מבטיח להגן עלייך גם בעתיד בכל פעם שתגיב ותבקר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם, תוך הקפדה על כבודם של חברייך הוויקיפדים, גם אם ממש אינך מסכים איתם. זה לא בריא להגיע למצב שבו עיקר עיסוקך במיזם מוקדש למלחמות ומריבות. ייתכן באמת שהגיע זמנך לקחת הפסקה, עד שתרגיש רעב מחודש ורצון לחזור ולתרום למרחב הערכים. אתה לא צריך להיחסם בשביל שזה יקרה, אתה מספיק בוגר כדי לדעת בעצמך מתי לקחת צעד אחורה ומתי יבשיל הזמן לחזור ולצעוד קדימה. לשאר הוויקיפדים אני אומר: תנו ליורי צ'אנס כן ואמיתי לחזור ולהיות ויקיפד חיובי ותורם. חשוב שיהיו בינינו גם כאלה שהם אופוזיציוניים וביקורתיים באופיים, כאלה שלא מיישרים קו עם הקונצנזוס, עם דעת הרוב ועם מה שמקובל, גם אם זה לא נוח ולפעמים ממש מעצבן. בכך מבחננו. לא צריך להיעלב מכל דבר, אפשר לפעמים לא לקרוא כל דבר שנכתב בכל דף שיחה של משתמש ולהעלים עין מאמירה כזו או אחרת. אני מעולם לא ביקשתי ולעולם לא אבקש חסימה של ויקיפד אחר בגלל דברים שנכתבו/ייכתבו עליי או בגנותי. קשה להשתחרר מהתחושה שישנם בינינו כאלה ש"מחפשים" את יורי וממהרים לבוא איתו חשבון על כל אמירה וכל התבטאות, ולעיתים אף דואגים "לחמם" אותו ולמשוך אותו עוד בלשונו בשעת עימות או בזמן שברור שהוא מצוי בסערת רגשות. יש לקוות שגם זה ייפסק. יורי - קח הפסקה, תמלא מצברים, תצבור געגועים ותחזור אלינו. Lostam - שיחה 12:00, 26 במרץ 2012 (IST)
  5. הגיע הזמן להפטר מהצבעת המפעילים הזו, אין לה מקום. נקודה נוספת, אני רואה שני סוגים של משתמשים ותיקים נחסמים, כאלו שפוגעים במרחב הערכים, וכאלו שפוגעים בחברי קהילה. אלו שפוגעים במרחב הערכים צריכים להחסם לצמיתות. אלו שפוגעים בחברי קהילה פוגעים בעצמם הרבה יותר, ועובדה שהם הופכים מוקצה מחמת מיאוס בשלב מסוים. מכיוון שזה מיזם שיתופי הם לרוב נחסמים בשלב מסוים, בדרך כלל כשאי אפשר לעבוד איתם יותר. אבל קשה מאוד להגדיר מתי השלב הזה מגיע בייחוד לאור מותם בטרם עת של כללי התנהגות. אני מבין שמצופה ממפעילים להיות פעילים ומעורבים בפתרון סכסוכים, אבל זה קשה עד בלתי אפשרי כאשר אין כלים לכך, ובייחוד כאשר מפעילים נדרשים כל העת לבדוק האם התבטאות מסוימת עוברת או לא עוברת על כללי ההתנהגות והקו בנושא מאוד דינמי (ואולי אפילו, תלוי משתמש). לגופו של עניין: מודה ועוזב ירוחם. אני מקווה שיורי יצא לדרך חדשה. מתניה שיחה 16:35, 26 במרץ 2012 (IST)

ארבעים ושבעה יום, או שבוע אחד בלבד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. הסבר בהמשך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 17:25, 25 במרץ 2012 (IST)

ההחלטה קשה מאוד, כאשר הנושא טעון כל כך, כעס אישי, הקפדה, ותרעומת, אלו תחושות שיש לנטרל אותן בעת שמשקללים ביחד את כל הגורמים ומכריעים. בנוסף לכך, איני רוצה שאנשים שאני אוהב, מעריך, ומכבד, יחשבו ח"ו שאין אני קשוב לכאבם. מילים קשות, לצערי נאמרות בקהילתנו, אחד כלפי השני, כדבר יום ביומו. הנה בדף זה מתנהל בירור אחר, והמילים בו קשות מנשוא, ואיש טרם ביקש את חסימת השותפים לו.

את מעשיו של יורי ברצוני לשקול מכמה היבטים:

  1. יורי מרבה להעביר ביקורת, אך לרוב הוא אינו מסתפק בביקורת עניינית, ומערב בכך נושאים אישיים.
  2. יורי נוטה להעלות דיונים ישנים מהעבר. מדובר בדיונים עתיקים, עמוסי מלל, שהיו מלווים בכאב רב, ואשר זמן רב לקח לפצעים שדיונים אלו יצרו בבשר הקהילה, להתאחות ולהגליד. כאשר יורי סבור שלהעלאת דיונים אלו מהאוב תהיה תועלת כלשהי לוויכוח העכשווי, אין הוא לוקח בחשבון את הנזק שיתלווה לכך.
  3. הקמת בלוג, בין שזה על דפי ויקיפדיה, ובין שזה בבלוג אישי, כאשר בבלוג מצוטטים דבריהם של אנשים, בלוויית מילות גנאי, ותוך העלאתם בכתב מודגש הוא דבר שלא ייעשה. איני מייחס חשיבות לעצם הדברים שנכתבו. כל תינוק של בית רבן יודע שרק "חמור אינו משנה את דעתו". אוי לו מי ששינה את דעתו, וחושש להביע אותה, רק בגלל מה שייכתב בבלוג זה או אחר. מפריע לי הדחף להביע ביקורת (שכאמור אין בה כלום) באמצעים ושיטות שאינן מקובלות בקהילה.
  4. יורי גם מזלזל בכללי הקהילה, כאומר עשו את שלכם, ואני אעשה את שלי, ולכן הוא ערך תוך כדי חסימתו ל- 40 יום, ולמרות שהובהר לו שפעולה כזאת תאריך באופן אוטומטי את חסימתו ל- 40 יום נוספים.

לאור האמור לעיל, הרי שחסימתו של יורי ל-40 יום בגין עריכותיו בעת חסימתו, היא דבר ברור מאליו. בנוסף בגין ההתרסה והפגיעה בוויקיפדים עמיתים יש לחוסמו לשבוע נוסף, ובסה"כ ל- 47 יום. בראש השנה אנו אומרים את הפיוט: "שמו מפארים עדת חבלו". ובו כתוב: "שפרו מעשיכם וברית לא תופר ". תמיד ישנה דרך לחזרה בתשובה, הבנויה מחרטה, וקבלה לעתיד. אם יורי ישכיל להתנצל בפני האנשים שנפגעו ממנו, ללא קשר אם אנשים אלו פגעו בו במהלך ההיסטוריה, או התנצלו. אזי נוכל לוותר על החסימה לשבוע. התחייבות לא לחזור על עריכות בעת חסימה, תוביל גם לקיצור החסימה בת ה-40 יום, לשבוע אחד בלבד. רק לאחר שנמצה הליך זה, נוכל לבחון את ההתנהלות להבא, לעקוב אחר ההתנהגות, ולדעתי לא יהיה צורך לדון בחסימה ארוכת טווח, שהיא במילים אחרות הרחקה מהקהילה. Slav4 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

2. יורי הסיר לחלוטין את הבלוג שלו מהרשת, ורשם התנצלות ברורה בדף הבירורים (ראו למעלה). מעשיו היו חמורים ועל כך נחסם לתקופה קצובה. אני מאמץ את דבריו של אריאל. Danny-wשיחה 19:50, 25 במרץ 2012 (IST)

3. הבעתי את עמדתי לעניין פנייתו של אריאל עוד בדיון הראשוני בדף בקשות המפעילים. אפשר גם לכנות זאת הרחקה לצמיתות על תנאי. להערכתי, לאור תוכן התנצלותו, הוא הבין את חומרת מעשיו שגרמו לפגיעה אישית, נבזית ומיותרת, (להבדיל מבקורת לגיטימית, לא נעימה ככל שתהיה, אך לגיטימית). אני מקווה בכל ליבי שההתנצלות כנה והמעשה לא ישוב. והיה ואירוע מעין זה יתרחש שנית, אתמוך בחסימה לצמיתות. בברכה Assayas שיחה 21:01, 25 במרץ 2012 (IST)

רק הערה, להבנתי ההצבעה הזו וזו שמעליה (שבוע), הפכו לאחת לאור ההתנצלות. Assayas שיחה 19:28, 26 במרץ 2012 (IST)
מוטי, אולי כדאי לא להשאיר ספק בעניין הזה, ושכל מי שהצביע בפסקה הזו יעביר את הצבעתו לאופציה של חסימה לשבוע. ריבוי האופציות עלול להביא למצב שבו יימצא רוב זעום דווקא לחסימה ממושכת מאוד, ונראה שזו לא כוונתם של רוב אלה שהצביעו עד כה. Lostam - שיחה 23:06, 26 במרץ 2012 (IST)
החסימה היא לפי הערך החציוני ולא לפי רוב. עוזי ו. - שיחה 23:13, 26 במרץ 2012 (IST)

חצי שנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. התלבטתי מאד לגבי התקופה הנכונה. אני מעריכה מאד את ההתנצלות של יורי. אין בה אבל... וכדומה, ואני מאמינה שיורי ברגע זה מתכוון לקיים את כל מה שהוא כתב. השאלה היא אם הוא יעמוד בהחלטתו. המטרה של החסימה אינה עונש, אלא לחסוך מכולנו עיסוק חוזר ונשנה בתוצאות מעשיו. אין כל רע בביקורת, השאלה היא איך היא נעשית וגם מה המינון שלה ביחס לתרומות במרחב הערכים. אני מעריכה שחסימה לתקופה שלא תהיה זניחה אבל שבכל זאת תהיה משמעותית, תעזור ליורי לעמוד בכוונותיו כפי שהוא הצהיר עליהן. ואני מקווה שבתקופה זו יורי יעמוד במילתו ולא יערוך כלל ויתרכז בלימודיו. אני מאחלת לו בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:55, 26 במרץ 2012 (IST)

שנה וחצי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. אם הבנתי נכון, זה בערך הזמן בו צפוי יורי לסיים את לימודיו. יורי היה בעבר משתמש תורם, תרומותו תמיד לוותה בביקורתיות, חלקה עניינית, חלקה לא. מאז שיורי החל ללמוד הוא הפסיק את כמעט כליל את תרומותיו האנציקלפודיות והתרכז אך ורק בביקורת, כאשר הביקורת הייתה עניינית היה לה מקום, מאחר והיא הפסיקה להיות עניינית והפכה להטלת רפש, ועברה את גבול הטעם הטוב הגיע העת לחסום אותו מעריכה. מאחר ויורי התנצל אני רואה לנכון לאפשר לו בעתיד לחזור ולתרום, אם תרומותיו אכן יהיו לשיפור האנציקלופדיה ולא להטלת רפש. שיפור האנציקלופדיה כולל בתוכו גם ביקורת, אך ביקורת כזו צריכה לבוא במקביל עם עשייה, לכשימצא זמן לתרום לאנציקלופדיה ולהפסיק עם הביקורת הלא עניינית אני חושב שיש מקום לאפשר לו לחזור. לדביו בתקופה הנ"ל זה בלתי אפשרי לכן לפי דעתי זה זמן החסימה האופטימלי. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 21:18, 26 במרץ 2012 (IST)

עד סוף 2014[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. נימוקי לעיל. נויקלן - ש 01:39, 25 במרץ 2012 (IST)
  2. טווח שנראה לי כאיזון נסבל בין הנזק בחסימה והנזק באי חסימה. ‏DGtal‏ 21:11, 25 במרץ 2012 (IST)
  3. ערן - שיחה 22:21, 25 במרץ 2012 (IST)
  4. דומה שבכל זאת נדרשת חסימה ממושכת, שלאחריה, בתקווה, יוכל יורי לחזור כחבר קהילה תורם וחיובי. התנצלותו של יורי נזקפת לזכותו, אבל כשזו באה ממש לפני הצבעת מפעילים שבה הוא עומד אולי בפני חסימה ללא הגבלת זמן... עדיף שלא היה נדרש לה מלכתחילה. בנוסף, קראתי והבנתי שזו כלל לא הצבעת המפעילים הראשונה בעניין זה. כבר היה דיון, שבו רבים הצביעו לחסום ללא הגבלת זמן. גם שם נאמרו דברים באותו סגנון, גם שם נמתחה ביקורת דומה, ובכל זאת הגענו לכאן שוב. ולמרות שיורי נחסם אז לפרק זמן קצר יחסית, הוא עדיין מצא לנכון לכתוב בבלוג שלו על "מסע התנכלויות" (לפני שהוא הוסר, כנראה) שיכול להתפרש כהאשמה כלפי מי שהצביע אז והיום (כולל אלו שהצביעו רק לשבוע. אגב, אם אני מבין נכון, הצבעה לחסימה לשבוע הפעם תוריד כחודש ימים מחסימתו הנוכחית של יורי, למרות שהיא נעשתה בעקבות אזהרה מפורשת. אין זה דבר נכון לעשותו, לעניות דעתי, אם כבר אז להצטרף להצעתו של אריאל). בהצלחה. יניב שיחה 16:43, 26 במרץ 2012 (IST)
  5. דורית 19:47, 26 במרץ 2012 (IST)

ללא הגבלת זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. נימקתי לעיל. עידושיחה 23:14, 23 במרץ 2012 (IST)
  2. יוסישיחה 00:45, 24 במרץ 2012 (IST) חוסר התאמה למיזם הזה.
  3. כמו יוסי • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 14:44, 25 במרץ 2012 (IST)
    אני בעצמי לא יודע מה הדבר הנכון לעשות בקשר ליורי, אבל הצבעתך, עודד, היתה צפויה כמו שהשמש תזרח מחר בבוקר. יואב ר. - שיחה 15:54, 25 במרץ 2012 (IST)
    דווקא יש בינינו כאלה שכן מופתעים. יורי מחוץ לחשבון
  4. הכל כבר נאמר. עם כל הצער והכאב (ולקורבנות ההתקפות כואב יותר) - חסימה ללא הגבלת זמן. ‏dMy‏ • שיחה • 17:19‏, 25/03/2012 • ב' בניסן ה'תשע"ב
  5. כי אני לא מאמין שתפקידנו להעניש אלא להרחיק את מי שמפריע או מסרב להשתלב בקהילה. שנילי - שיחה 20:44, 25 במרץ 2012 (IST)

נמנע[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. שאלו אותי (ובטח גם מפעילים נוספים) למה אני לא משתתף בדיון ובהצבעה. אז הנה, אני משתתף. כשעמדתי להתמנות למפעיל הצהרתי שאין לי כוונות לעסוק בפתרון סכסוכים כבדים וחסימות של ותיקים. בתקופה ההיא הקהילה שאפה להפחית ממעמד המפעיל כך שיהיה פחות שוטר (ושופט ותליין) ויותר עובד ניקיון, ולכן השקפתי זו תאמה את הלך הרוח הכללי דאז. בשנים האחרונות התהפכה המגמה ועלה הצפי ממפעיל להפוך לשוטר (ושופט ותליין), אך השקפתי שלי לא השתנתה והצהרתי עומדת בעינה. אם הקהילה תביע עמדה נחרצת כנגד השקפה זו, אוותר על הרשאותי. את ההצבעות האלה צריך לפתוח לכל המעוניינים. לא צריכה להיות תלות בין תפקיד השוטר לתפקיד המפעיל. בכל אופן, אין לי דעה מגובשת אם יורי יותר מזיק מאשר מועיל לוויקיפדיה. שאלת חסימתו לא תשפיע על הערכים אותם אני תופס כחשובים, ולכן גם אין לי עניין רב לגבש דעה. כאדם, אני מחבב את יורי (גם אם לפעמים הוא מפספס לגמרי) ומקווה שהוא ימצא דרך לתרום לוויקיפדיה בלי כל המהומות. דניאל תרמו ערך 12:30, 25 במרץ 2012 (IST)
    רבים וטובים יכולים ללמוד מדברי דניאל לעיל. בברכה. ליש - שיחה 13:10, 25 במרץ 2012 (IST)
    מוכרח לומר שאכן הדברים ראוים לימוד! • חיים 7 • (שיחה) • ב' בניסן ה'תשע"ב • 13:24, 25 במרץ 2012 (IST)
    עם כל הכבוד וההערכה לדניאל, שבהחלט מצאתי את עצמי למד ממנו לא פעם. הפעם בהיותו "נמנע", או במילים אחרות "יושב על הגדר", אני סבור שאין ללמוד ממנו. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 16:05, 25 במרץ 2012 (IST)
    אני האחרון שישמש מליץ יושר למנהיג קבוצת סתרים שבה התנהלה נגדי מערכה אישית. אבל דניאל, בחיאת: אתה אומר דבר אחד ועושה את ההפך הגמור. אם אתה לא רוצה להיות "חוסם של ותיקים", שוטר, שופט ותליין, אתה צריך לשאוף לקיצור מירבי של החסימה שהוטלה ועכשיו עוד עשויה להתארך בניגוד להשקפתך בדבר תפקיד המפעילים. אם אתה חושב שמפעילים לא צריכים להיות תליינים, יש לך כוח אפקטיבי למנוע את התלייה. הימנעות בהצבעה כמו זו היא השקפה אדישה על התלייה מכס השיפוט. וכדי שלא יהיו ספקות: אני חושב שמעשיו של יורי היו חמורים מאוד ואינם הולמים את ההתנהגות הראויה בקהילת ויקיפדיה. השאלה היחידה שמטרידה אותי כעת היא שאלה של מידתיות. Dvh - שיחה 19:07, 25 במרץ 2012 (IST)
    כנראה שלא הבנת את דברי. איני מתנגד לחסימות של ותיקים. איני מתנגד למפעילים שמעוניינים לעסוק בחסימת ותיקים. אני מתנגד לקישור בין השניים. מותר להיות מפעיל שאינו שוטר, מותר להיות שוטר שאינו מפעיל ומותר להיות מפעיל שוטר. דניאל תרמו ערך 20:09, 25 במרץ 2012 (IST)
    לחבריך עטויי מגן הפנים השחור ונושאי הגרזן נוטף הדם מגיעה התנצלות. עוזי ו. - שיחה 20:27, 25 במרץ 2012 (IST)
    קצת למעלה כתבת שלא הסגנון חשוב, אלא התוכן. שניתי מינוח ואני מציע ל-Dvh לפעול בהתאם. דניאל תרמו ערך 20:33, 25 במרץ 2012 (IST)
    אם מישהו יפגע מהסגנון, אתנגד גם לחסימתך... עוזי ו. - שיחה 20:56, 25 במרץ 2012 (IST)
    אתם תסלחו לי שם, אבל כל הקונספט של הצבעת מפעילים הוא מופרך. יעני מפעילים לא רק מורשים-טכנית אלא גם מקבלים החלטות עקרוניות לגבי המיזם - ורק הם. דניאל, ההצבעה שלך לגיטימית לא בגלל שמותר למפעילים לא לנקוט עמדה לגבי חסימת משתמשים ותיקים לצמיתות, אלא בגלל שאסור שרק מפעילים ינקטו עמדה לגבי חסימת משתמשים ותיקים לצמיתות. Nachy שיחה 12:35, 26 במרץ 2012 (IST)
    זה פחות או יותר מה שכתבתי. דניאל תרמו ערך 12:45, 26 במרץ 2012 (IST)
    אבל זו לא החלטה שרירותית של המפעילים שהם יקבעו. הקהילה החליטה שרק למפעילים תהיה זכות הצבעה בהצבעות כאלו. לא בטוח שזו החלטה נכונה, אבל זה עניין אחר. לירן ([[שיחת משתמש:לירן|שיחה]תרומות) 14:48, 26 במרץ 2012 (IST)
    תראו, תראו, איך הדמנציה פוגעת בי - אני לא זוכר דבר כזה. לירן, תוכל להפנות אותי לדיון ולהצבעה שהובילו להחלטה זו? בברכה. ליש - שיחה 15:52, 26 במרץ 2012 (IST)
    ראה כאן: ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 18#החלטה. לירן (שיחה,תרומות) 16:25, 26 במרץ 2012 (IST)
    תודה. עכשיו אני נזכר - בהצבעה זו שופר מעט המצב הכאוטי בו כל מפעיל מערכת יכול היה לחסום ללא הגבלת זמן. כבר אז הועלתה השאלה למה משתתפים בהצבעה רק מפעילי מערכת והתשובה הלא משכנעת הייתה שרק להם יש את היכולת לחסום. ההצבעה עברה, כי זה שיפר את המצב הרע שקדם לה, אך המצב לא שופר מספיק - כפי שדניאל ואחרי ציינו, אין שום סיבה של ממש לכך שבהצבעה כזאת משתתפים רק מפעילי מערכת. המצב הזה הוא רע ובעיני לפחות, הצבעות אלה לא לגיטימיות, משום הגבלת ציבור המצביעים לקבוצת מפעילי המערכת. בברכה. ליש - שיחה 16:39, 26 במרץ 2012 (IST)
    המצב הקיים לא טוב, אבל אני לא בטוח שהצבעה של כלל המשתמשים היא מצב יותר טוב. עדיף היה אם הייתה ועדה מקצועית מצומצמת שהייתה עוסקת בעניינים כאלה. בתור משתמש מהשורה אין לי רצון להחזיק בעמדות בסוגיות של חסימות. בכל אופן, אני מניח שהדיון הזה לא שייך לדף הזה. לירן (שיחה,תרומות) 16:50, 26 במרץ 2012 (IST)
    רק הערה, לירן, מה שאתה מתאר ("ועדה מקצועית מצומצמת שהייתה עוסקת בעניינים כאלה") זה חלק מהרעיון של "דיינים", שעלה לא-מזמן-יחסית לדיון, אך לא אומץ - איני זוכר בדיוק מדוע ומה היה תוכן הדיון. תומר - שיחה 20:33, 26 במרץ 2012 (IST)
    ההצבעה הזאת מבטאת גישה כאילו מפעילי מערכת עם חברי כנסת, שמצביעים להעברת חוק כזה או אחר. במדינה כל זה טוב ויפה: מדובר ב-120 נבחרי ציבור שמחולקים על פי מפלגות שנבחרים בפעם אחת אחת ל-4 שנים (רשמית) מתוך 7 מל' תושבים. כאן מדובר ב(בערך) 43 מפעילי מערכת, על 2,000 (בערך, אל תתפסו אותי בדיוק הנתונים) משתמשים פעילים (ע"פ הגדרה של פעילות בחודש, כמדומני), שמתחלפים באטיות במשך הזמן. הגישה הזאת לדעתי לא נכונה. או שיהיו 3-6 נבחרי ציבור (ביורוקרטים, נניח, או דיינים/שופטים/שוטרים) שמחליטים על עניינים כאלו, או, עדיף, משאל עם. לאור העובדה שבתכל'ס מדובר בהצבעה נדירה, כנראה זה לא כזה קריטי. TZivyAאהמ? • 21:08, 26 במרץ 2012 (IST)

סיכום[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוצאה החציונית היא ממוצע בין "שנה וחצי" לבין "עד סוף 2014", כלומר עד ה-14 במאי 2014. עידושיחה 23:15, 26 במרץ 2012 (IST)

רוב המפעילים שהשתתפו בהצבעה עשו זאת לפני שיורי כתב את דבריו האחרונים כאן. לא מעט מפעילים סברו שיש לחסום אותו לתקופה קצרה בלבד. אני סבור שבנסיבות העניין חסימתו לתקופה כה ארוכה של שנתיים עושה לו עוול גדול. במידה והמצב לא ישתנה, בכוונתי להעלות את הנושא לדיון והצבעה חוזרת הרבה לפני תום השנתיים, בעוד כחודשיים. Lostam - שיחה 23:36, 26 במרץ 2012 (IST)
חבל מאוד שתוך דקות מסיומה של ההצבעה אתה מכריז שתערער עליה. אני מקווה שתוכל גם לחשוב על הנזק שגרם יורי במשך תקופה ארוכה, תוכל לבדוק ולגלות שמתוך עשרת המחמירים בעונשו, שישה הצביעו לאחר ההתנצלות של יורי (ואין סיבה להניח שארבעת המחמירים האחרים לא ראו התנצלות זו). תוכל גם לשים לב שמיד בתום ההצבעה שיגר יורי התקפה נוספת לעבר הקהילה (ואולי גם אתה סבור שזו רק "ביקורת"), כך שייתכן שהתנצלותו הייתה התנצלות על תנאי. דוד שי - שיחה 00:13, 27 במרץ 2012 (IST)
אני לא סינגרתי פה על יורי, אבל אגיד שלאור האיבה הידועה והמוכרת של דוד שי ליורי, מוטב שהוא לא יתבטא בעניין זה. יואב ר. - שיחה 00:21, 27 במרץ 2012 (IST)
לאור האיבה המוכרת והידועה שלך אלי, מוטב שלא אתה תסתום את פי.
בניגוד לאיבה העיוורת של יורי ושלך אלי, שבולטת בכל התייחסות שלכם אלי, יחסי השלילי אל יורי נובע מסיבות מוצדקות המוכרות גם לוויקיפדים אחרים, כפי שמעידה התוצאה של הצבעה זו. דוד שי - שיחה 00:29, 27 במרץ 2012 (IST)
דוד, בוודאי ראית שראיתי והגבתי לגבי דבריו של יורי לאחר סיום ההצבעה. ציינתי שאמתין לפחות חודשיים, ובזמן היה יהיה לכולנו, כולל לי, זמן לחשוב ולהסתכל על מה שקרה בפרספקטיבה רחבה יותר. אף החלטה בוויקיפדיה היא בלתי ניתנת לערעור ולשינוי, וכפי שאתה ודאי יודע גם השימוש בביטוי "חסימה לצמיתות" אינו מדויק, וכבר מזמן הוחלט שמדובר בעצם על חסימה ללא הגבלת זמן, שניתן בחלוף זמן מסוים לערער עליה ולבקש לבחון אותה מחדש. בכל מקרה, עם כל הכבוד וההערכה שיש לי אלייך, אתה אחד האנשים שהכי מסוכסכים עם יורי כאןץ מבלי שעשיתי על הסכסוך ביניכם עבודת דוקטורט, התרשמתי שהאמת והצדק לא נמצאים רק בצד המתרס שלך, ובכל מה שנוגע אליו אני לא מצפה ממך להיות שקול ואובייקטיבי. Lostam - שיחה 00:32, 27 במרץ 2012 (IST)
לא התיימרתי להיות שקול ואובייקטיבי, אבל יש לי דעה, ואני רשאי להביע אותה. את דברי אליך נימקתי, ואתה יכול לשפוט את נימוקי לגופם, בלי לפסול את אומרם.
גם אם החלטה ניתנת לערעור ולשינוי, הכרזה על כוונה לערער עליה דקות לאחר שהתקבלה היא מעשה לא ראוי. את החודשיים למחשבה ולפרספקטיבה יכולת לקחת בלי להכריז על כוונתך לערער, כך שלפחות למראית עין תכבד את ההחלטה.
אינני "אחד האנשים שהכי מסוכסכים עם יורי", אלא הקורבן החמור ביותר שלו התנהגותו. אין צורך בדוקטורט כדי לדעת זאת. דבריך "עם כל הכבוד וההערכה" אינם מרככים במאומה את המכה. יפה שאתה מתחשב ביורי (הקרוי כעת משתמש:פרשתי), אני מקווה שיש בין הוויקיפדים גם כאלה שיתחשבו בי. דוד שי - שיחה 00:58, 27 במרץ 2012 (IST)
"פרשתי"? ואני חשבתי שבתור אקורד סיום [הרמוני בצורה יוצאת מהכלל עם פעילותו לאחרונה] הוא ביקש שיכנו אותו מרטין נימלר. יוסישיחה 01:24, 27 במרץ 2012 (IST)
אני עדיין חושב שגם הנפגעים הגדולים מיורי יכולים להסכים להצעה שלי. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי ממריא 07:01, 27 במרץ 2012 (IST)
צר לי לראות את תוצאות הדיון הזה. בשנת 2012 אנחנו חזקים מכדי שיורי אחד יוכל להפריע למלאכתנו עד כדי כך שצריך למהר ולהרחיקו. לאור ההכרה העולה מדבריו בשגיאות שבהתנהלותו ונכונותו ליישם אמצעים למנוע מקרים דומים בעתיד, לא היה נגרם לדעתי נזק משמעותי אם היינו ממתינים מעט. הרושם שלי, במצב הדברים הנוכחי, הוא שמדובר יותר באמצעי ענישה מאשר התגוננות מפני מי שבהתנהגותו מפריע לבניית הוויקיפדיה. בעברית פשוטה: הוא הביא את הסעיף ליותר מדי אנשים. Oyשיחה 09:25, 27 במרץ 2012 (IST)
בואו נהיה "חזקים יותר", "נכיל" את ה"ביקורת" ונקים מחאה כנגד ה"עוול" שכן "לא מוצא הדיון" וההצבעה היתה "מוקדמת מדי" וכך הלאה. אבל אני רוצה להבין מה צריך לעשות יורי על מנת שיזכה לגינוי מצדם של אלו שמתנגדים להחלטה. לא בתור התרסה, אני ממש רוצה לדעת. --‏sir kiss שיחה 09:46, 27 במרץ 2012 (IST)
אני התלבטתי יותר זמן מה ראוי לעשות כאן, משיורי השקיע במחשבה איך להגיב ואם בכלל, לתוצאות ההצבעה. נתתי בו אמון שלפחות ההתנצלות שלו הייתה כנה, ומסתבר שהיא נעשתה רק כדי להשפיע על המצביעים כאן. ממש חבל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 10:38, 27 במרץ 2012 (IST)
בעקבות מספר פניות שקיבלתי, גם בדפי ויקיפדיה וגם מחוץ לדפי ויקיפדיה, אני מבקש להבהיר: דבריי בראשית פסקה זו נכתבו לפני התנהגותו של יורי זמן קצר לאחר סיום ההצבעה, בדף המשתמש שלו ובדף הבקשות לשינוי שם משתמש. הצטערתי לראות שהתנצלותו של יורי החזיקה מעמד זמן כ"כ קצר וכנראה לא הייתה כנה ונועדה בעיקר לנסות ולהציל אותו מחסימה ממושכת. חשוב לי להדגיש שגם ללא ההתנצלות של יורי הייתי מתנגד לחסימתו הממושכת ללא הגבלת זמן או לשנתיים-שלוש. לצערי, יש כאן ויקיפדים שמתעסקים יותר מדי בלהיעלב, לתבוע את עלבונם, לחפש מי אמר עליהם מה בדף שיחה זה או בדף משתמש אחר ולסגור חשבונות. זה כ"כ מיותר ואני אישית לא אוהב את זה. יחד עם זאת, יורי הצהיר אתמול בלילה שהוא פרש מוויקיפדיה. הצהרתו זו, בצירוף התנהגותו אתמול לאחר סיום ההצבעה, מביאים אותי למסקנה שבעתיד הנראה לעין אין בכוונתי לבקש הצבעה מחודשת בעניינו. Lostam - שיחה 10:40, 27 במרץ 2012 (IST)