משתמש:Yakov-geva32/פקריטיניב (וונג'ו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*פקריטיניב (וונג'ו)* - * תרופה כנגד מאילופיברוזיס *

פקריטיניב זו תרופה מסוג small molecules הנמכרת תחת השם וונג'ו (VONJO ™), זו תרופת מרשם המיועדת לטיפול במבוגרים עם סוגים מוסויימים של מיאלופיברוזיס, כשאר ערך טסית דם בספירת הדם נמוך מ-150,000 לליטר ( טרומבוציטופניה ). התרופה פותחה על ידי CITI BIOPHARMA. נכון להיום לא יודע האם התרופה בטוחה או יעילה לשימוש עבור ילדים. התרופה אושרה לרשאונה בארה"ב בפבאור 2022 עבור טיפול במיאלו פיברוזיס, ונמצא היום במחקר ב(שלב שני עבור מחלת מחלת השתל נגד המאכסן. אופן פעילות התרופה הוא על ידי עיכוב של חלבון קינאז, בעיר מסוג JAK KINASE 2 ו FLT3 שמוטציה בו נמצאת בכ-50% מהחולים במיאלופיברוזיס. התרופה אושרה במסלול מהיר בעקבות תוצאות מרשימות בשלב המחקר השלישי, שהדגימו הקטנה משמעותית בגודל הטחול. התרופה זמינה במינון של 100 מ"ג וניתנת באופן פומי (אוראלי).

תופעות לוואי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין תופעות הלוואי נכלל אבל לא רק דימום שלשול תרומבוציטופניה מקטע QT מאורך (EKG) אירועים לבביים (מחלות לב) תרומבוציטוזיס גידולים שניוניים (גרורות) זיהום (רפואה)

איסור שימוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

התרופה אסורה לשימוש עבור מטופלים אשר נוטלים תרופות שעוברות מטבוליזם בעזרת CYP3A4 כגון: ציקלוספורין, Tacrolimus, דקוטקסל, אנטיביוטיקות מסוג מקרולידים, ועוד רשימה ארוכה של תרופות. נא ודא ידוע מלא של הרופא המטפל בכל התרופות שהינך נוטל\ת.

כיום התרופה בשימוש עבור מבוגרים בלבד אין מספיק מידע האם השימוש בטוח עבור נשים בהריון ו/או ילדים.