משתמש:Vered1966/רוכבי שמשון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:מחפש מקורות הוסבה ואין להשתמש בה יותר! נא להשתמש בתבנית:מקורות.

יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה

רוכבי שמשון (Samson Riders MC TLV) הינו מועדון חברים שהוקם בתל-אביב,ישראל במטרה לממש את אהבתם של חבריו לרכיבה על אופנועי הארלי דוידסון ולטיולים ברחבי ארץ ישראל.

חברי המועדון הינם בוגרי יחידות צבאיות מובחרות, בעלי מקצועות חופשיים אשר פועלים בהתנדבות למען הקהילה ומקדמים את התמיכה במדינת ישראל בקרב קהילות אופנוענים בעולם כולו.

המועדון נוסד בשנת 2017 על ידי ניר גולדברגר,(נשיא המועדון) רוכב אופנועים ותיק , בוגר יחידה מובחרת . המועדון הוקם בשיתוף עם עו"ד פדרו צ'רקוב (קונסלייר) וערן אלון איש הייטק . אליהם הצטרפו בהמשך חברי המועדון. ההצטרפות הינה בהתאם לתקנון המועדון (הבנוי לפי תקנון מועדוני MC בארה"ב) ובאמצעות בחירות דמוקרטיות בהן משתתפים כל החברים. כל חבר המצטרף מקבל תפקיד במועדון.

שם המועדון והסמל המופיע בגב הוסט אותו לובשים חברי המועדון הינו של שמשון הגיבור הנלחם באריה בידיים חשופות, סמל לכוח ולגבורה.

חברי המועדון נקראים "שועלים" על שם השועלים ששמשון שילח עם לפידים בפלישתים. חברי המועדון עונדים את סמל השועל בצידו הקדמי ימני של הוסט . מסביב לסמל השועל מופיעה האימרה הבאה: "רק מי שאוהב נועז". משפט זה נאמר לראשונה על ידי מייסד המועדון, לאחר קרב מר וקשה ב- 17 למרץ 1985, בשלהי מלחמת לבנון הראשונה, בה נשאר לבד להילחם מול מחבלי החיזבאללה, כאשר נשאל על ידי הרמטכ"ל דאז משה לוי "אתה נועז?!" ותשובתו של ניר גולדברגר היתה "אני לא נועז, ראיתי את דגל היחידה של גולני ובגלל שאני אוהב את היחידה, הסתערתי על המחבלים, כי רק מי שאוהב נועז".

כל חברי הקבוצה נושאים את דגל ישראל איתם, תפור על הוסט בצידו הימני הקדמי . המסמל את אהבתם לארץ ישראל .

מועדון רוכבי שמשון פועל במגוון תחומים:

  1. המועדון מארגן טיולי מורשת קרב באתרי קרבות ברחבי הארץ. בשנת 2017 יצאו חברי המועדון לטיולי רכיבה לאתר תל פאחר שם התקיים קרב של חיילי גדוד 12 וסיירת גולני מול הסורים בשנת 1967, ולאתר גבעת התחמושת שם נערך קרב חטיבת הצנחנים מול הירדנים. בשנת 2018 יצאו חברי המועדון לטיולי רכיבה לאתר תל עזזיאת שם התחולל הקרב בין גדוד 51 של גולני מול הסורים בשנת 1967 .
  2. חיזוק הציונות והישראליות - בשנת 2018 חברי מועדון רוכבי שמשון הובילו במפגן רכיבה מרשים את העברת דגל ארה"ב משגרירות ארצות הברית בתל אביב לשגרירות החדשה בירושלים ומסרו את הדגל לאשת השגריר האמריקאי. בשנת 2018 רכבו חברי המועדון לתמוך בהפגנת הדרוזים נגד אפלייתם בחוק הלאום.
  3. מעורבות בקירוב לבבות - בשנת 2018 יוצאים חברי המועדון בפרוייקט "אחים לחיים" . פרוייקט המפגיש בין בני נוער יהודים מהעיר גבעתיים לבני נוער דרוזים מהיישוב הדרוזי בית ג'אן בפעילויות שמטרתן היכרות וקירוב לבבות בין ישראלים אזרחי המדינה .